Cezzy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei! Legen og psykologen er enig at jeg sliter med paranoid psykose. Men hva i all verden skal jeg gjøre nå? Jeg har hatt store påkjenninger de siste dagene, med en mor som har blitt pillemissbruker, og klarte og kræsje bilen på torsdag, men kom fra ulykken uten fysiske skader, og i natt fikk en telefon fra en kompis av broren min at broren min hadde drukket for mye.. Så vi måtte stå opp i 1 tiden for å hente ham, så jeg fikk meg ikke søvn før i 3 tiden i natt, men jeg hadde problemer å sove.. det er andre natten jeg sliter med å sove. Jeg har fått mer og mer problemer etter disse påkjenningene.. Jeg er oftere redd og tror at folk overvåker meg døgnet rundt, jeg tror at jeg er nødt å flytte for at familien ikke er glad i meg lenger, jeg tør så vidt å ligge på soverommet for at jeg er redd det er noen der, jeg er redd for å gå ut, for alle jeg ser på blir til politifolk, spesielt på torsdag, da jeg var ferdig på skolen og skulle hjem så klarte jeg så vidt å dra hjem.. alle folkene ble til politifolk som skulle arrestere meg.. absolutt alle.. ingen var normale. Kan dette være en forverring av sykdommen? Med en slik diagnose, kan du bli langtidsinnlagt da? Og evt. bli tvangsmedisinert? For jeg føler at dette er min virkelighet.. at alle er politifolk som skal arrestere meg osv.. Er det gått så langt at jeg snart må tvangsinnlegges? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317454-paranoid-psykose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvis du selv ønsker/sier ja til en innleggelse skal du ikke bli tvangsinnlagt. Du kan ikke bli tvangsmedisinert hvis du er innlagt frivillig. For meg høres det ut som sykdommen din er blitt verre, kanskje på grunn av alle problemene rundt deg og mangelen på søvn. Du trenger ro og stabilitet nå. Det er ikke alltid noe du kan styre selv, men du kan kanskje skru av mobilen om natta? Og prøve å legge til side litt av det ansvaret det virker som du føler overfor familien. Og så bør du ta kontakt med lege/behandler og drøfte om det er lurt å gjøre noe med medisiner eller om du en periode kan ha nytte av noe å sove på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317454-paranoid-psykose/#findComment-2609365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.