Lotte :o) Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Hvilken rase? Fortell litt om livet med hund. Jeg har aldri hatt hund... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Vi har hatt hund, men det er lenge sida nå. Mannen vil ikke ha, og jeg og gutta vil. Så nå spørs det hvor lenge mindretallet skal få bestemme... Skal ha Basset Hound, om vi en gang kjøper hund. Den vi hadde tidligere var en Bouvier des Flandres, en nydelig hunderase. Den pleide sitte ute og vente på meg hver dag når jeg kom fra jobb, var verdens snilleste hund og vi hadde mye glede av den. Men det var forferdelig trist da den døde, det er vel litt av grunnen til at husets herre har fått bestemme såpass lenge at vi ikke skal ha ny. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 vi hadde en irsk setter da jeg var liten, og jeg savner veldig å ha hund i dag. Det er veldig livsbekreftende å komme hjem hver dag til en som elsker deg uansett hvor mange feil du gjør. Hvis jeg skulle ha hund igjen ville jeg velge en roligere rase som ikke krever så mye mosjon (en irsk setter skal kunne løpe fritt minimum en time om dagen for å være tilfreds), og så ville jeg velge en tispe, ettersom hanhunder kan være litt sta og krevende å oppdra. 0 Siter
Gjest lykke til med valget? Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Golden retriever selvsagt! Verdens beste hunderase. Neida, finnes mange fine raser, men vi har nå hatt to av disse og er veldig fornøyd. Rasen er utrolig barnevennlig. Tåler å bli dratt i hale og pels av små barnehender. Men dette må den være vant til fra den er liten. Veldig kosete og elsker oppmerksomhet. Av og til blir det nesten for mye oppmerksomhet den ønsker. Elsker å gå turer og bli brukt til noe. Men vi gir den ikke tur hver dag. Har ikke tid til det. Men den løper løs rundt huset i vår store hage og får beveget seg godt da. Når vi går tur er det snakk om et par timer av gangen flere ganger i uka. Disse hundene vender seg til hva som helst og er like fornøyde. Det er en matglad hund og glad i katter og andre dyr hvis den er vant til det fra før. Ulemper med hund er også mange. Mye dyrlegeregninger. Går med mye penger til hundemat. Koster 250-300 kroner i døgnet hvis du må ha den i kennel for at du skal få reist på ferie. Bjeffer og røyter. (Få hunderaser som ikke røyter) Krever oppmerksomhet på en eller annen måte selvom du ikke har lyst til å gi den det etter en travel dag. Veldig mange mennesker som ikke liker hunder dessverre! Kan sjelden ha den med på besøk til andre nettopp fordi de ikke liker hunder eller er allergiske eller ikke vil ha noe griseri inne. For hunder griser mye. Stadig rester i pelsen etter jord og sand fordi dem liker å rulle seg i søle eller ligge midt oppi bløt jord.De ødelegger også ofte gulv med sine klør når de løper rundt og hopper opp og ned inne. Sikler innimellom også videre... Skal man ha hund så må man være innstillt på masse jobb og det varer i 10 til 15 år med levetiden for dem. Hater folk som kvitter seg mye dyrene sine uansett type dyr bare fordi det ikke passer dem lenger! Dette skal være 100 prosent tenkt igjennom hos enhver familie. Til gjengjeld får du kjærlighet i bøtter og spann fra en hengiven hund i samme tidsrom og føler deg aldri ensom. Også barn har godt av å få denne støtten fra dyrene når de er lei seg. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har tre hunder. To volpino italiano og en stor blandings hund. Koslig med hund, men krever endel tid. :0) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Vi hadde en labradortispe. Fikk ha henne i 12 år før kreften tok henne. Det var for det meste glede å ha hund. Hunden tilpasset seg familiens døgnrytme. litt trøtt om morningen og ganske livlig om kvelden. Har ikke ønske om hund nå, men kanskje senere. Vi er for opptatte i hverdagen så ingen hund fortjener å ha oss som eiere. 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har verken hund eller hatt Vi har hatt en bordercolli (blanding med ukjent rase) i noen mndr. Vi fant ut at det ikke var noe for oss siden det kun ble min oppgave å aktivisere og mate den. Jeg kjørte den til et omplasseringshjem og den fikk det helt konge på sitt nye sted I utgangspunktet må alle være beredt og ønske seg dyret før en skaffer seg det.... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Eg ar hatt både hund og hatt. Henholdsvis av merket "Engelsk setter" og "Stetson". Eg/vi (altså familien) har hatt til samen 9 stykker, men stort sett hadde vi èn i slengen og det var turer hver dag (stort sett) veldig hyggelig og mye selskap i en hund. Men det følger med en masse hundehår og stort ansvar. 0 Siter
trampetroll Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har ingen hund, men jeg har hatt. Eller, når jeg tenker meg om har jeg vel ikke hatt heller nå, men jeg har hatt hatt 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har ingen hund og ikke har jeg noen hatt heller. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har hatt en golden retriever. Hun måtte vi dessverre avlive i fjor. Nå venter vi på ny hund. En staffordshire bullterrier. Livet med hund er herlig. De gir deg så utrolig mye, men det er mye jobb, og det gjør deg avhengig av å være hjemme osv. Mye man må sette seg inn i på forhånd, og mye man må godta at man ikke kan være med på. Om man ikke får hundepass osv. 0 Siter
Gjest Har katter også Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har hatt hund i "alle år" og kunne fortalt en god del om det å ha hunder, både enkle og de mer krevende. Men, den hunden som ligger mitt hjerte nærmest og som alltid vil ha en del av hjertet mitt er Scæfer, hadde en nydelig diger langhåret hannhund som døde fra meg for snart to år siden. Den krevde ganske mye i forhold til dressur etc men vil for alltid være mitt hjertebarn. Den flotteste familiehunden dog, og da tar jeg med i betraktning: enkel å gå tur med, enkel å håndtere for barna, enkel å dra med seg rundt etc. er vår nåværende hund, en Japansk Spisshund. Makan til snill og flott familiehund har jeg ikke vært borti. Den er liten, enkel å ha med å gjøre, tvert i gjennom god og snill, og veldig pen. Anbefales på det sterkeste. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har hatt hund i "alle år" og kunne fortalt en god del om det å ha hunder, både enkle og de mer krevende. Men, den hunden som ligger mitt hjerte nærmest og som alltid vil ha en del av hjertet mitt er Scæfer, hadde en nydelig diger langhåret hannhund som døde fra meg for snart to år siden. Den krevde ganske mye i forhold til dressur etc men vil for alltid være mitt hjertebarn. Den flotteste familiehunden dog, og da tar jeg med i betraktning: enkel å gå tur med, enkel å håndtere for barna, enkel å dra med seg rundt etc. er vår nåværende hund, en Japansk Spisshund. Makan til snill og flott familiehund har jeg ikke vært borti. Den er liten, enkel å ha med å gjøre, tvert i gjennom god og snill, og veldig pen. Anbefales på det sterkeste. Japaneren bjeffer en god del da. ) 0 Siter
Gjest Har katter også Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Japaneren bjeffer en god del da. ) Neida. Det er ikke så ille som på "liten hund" generellt. Han bjeffer ved lyder utefor huset, og når det kommer noen. Men det er jo greit, for det er jo "vanlig varsling" Han har også blitt litt mer på å bjeffe når vi kommer hjem/han er glad. Jeg kan vel styre min begeistring for den bjeffinga men han tier jo så fort vi sier til. Så ja, det er mer lyd i de små hundene siden mitt intrykk er at små hunder bjeffer der de store gjerne murrer/knurrer ol. Men jeg føler at japaneren bjeffer i hovedsak mindre enn "små hunder". 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Neida. Det er ikke så ille som på "liten hund" generellt. Han bjeffer ved lyder utefor huset, og når det kommer noen. Men det er jo greit, for det er jo "vanlig varsling" Han har også blitt litt mer på å bjeffe når vi kommer hjem/han er glad. Jeg kan vel styre min begeistring for den bjeffinga men han tier jo så fort vi sier til. Så ja, det er mer lyd i de små hundene siden mitt intrykk er at små hunder bjeffer der de store gjerne murrer/knurrer ol. Men jeg føler at japaneren bjeffer i hovedsak mindre enn "små hunder". Ja, de bjeffer mindre enn chihuahua, yorkie osv, men de to japanerne jeg har kjent/kjenner er det en del lyd i ) Men dette vet man jo som regel før man skaffer deg en rase ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 Nei, men jeg har en veldig fin lue! Hatt eller lue, same same. Lue er kjekt ;o) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 Jeg har hatt - flosshatt *s* 0 Siter
tonie Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Aldri hatt, vil ikke ha. Jeg liker ikke hunder. De er like masete som andres unger og så har de endel ufyselige ting for seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.