Gå til innhold

Har du prøvd vestlig akupungtur v. senebet?

Anbefalte innlegg

Gjest Blir bare verre
Skrevet

Har senebetennelse i begge armene som desverre har forverret seg i steden for å bli særlig bedre, tross flere måneder med tabletter og noe fysioterapi.

Nå mener fysioterapauten at jeg bør ta noen timer med hans kollega som driver med vestlig akupungtur.

Altså, jeg fikk forklaring at kinesisk akupungtur var disse nålene di stakk inn flere steder men at vestlig akupungtur var nål som ble satt i senefeste som skulle irritere ut betennelsen.

Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg er ikke redd for nåler og kan meget godt prøve noe nytt men jeg ønsker å vite at det kan ha noe for seg, for jeg begynner å bli utålmodig. Det har som sakt vart i flere måneder nå, jeg har spist betennelsesdempende og prøver å la være å overbelaste armene som jeg har fått beskjed om.

Men det er vanskelig å la være å bruke armene til noe hardtarbeid, og dessuten så driver jeg med regnskap så jeg bruker armene hele tiden på tastaturet på jobb.

Jeg begynner å bli sliten av dette og ønsker bedring.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne metoden, men tror virkelig det har noe for seg. Virker det ikke som bedring etter noen ganger m nåler og fysioterapi om hverandre, så kutt det ut og prøv østlig akupunktur. Fortell hvordan det går med deg da!

Skrevet

Trykkbølgebehandling har jeg hørt skal hjelpe mot den slags.

Gjest Blir bare værre
Skrevet

Trykkbølgebehandling har jeg hørt skal hjelpe mot den slags.

Det har jeg også.

Men jeg må prøve å ha behandlinger som går på trygdekassa først.

Har slitt med ryggen i mange år også og har gått til utallige behandlinger hos diverse fyrioterapauter. De jobber forskjellig men lite har virket, og når de ikke har dekning på trygdekassa blir det dyrt i lengden.

Nå er det måneder med disse armene og en hel runde hos fysioterapaut, som sakt.

Får prøve disse nålene først kanskje.

Gjest Blir bare værre
Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne metoden, men tror virkelig det har noe for seg. Virker det ikke som bedring etter noen ganger m nåler og fysioterapi om hverandre, så kutt det ut og prøv østlig akupunktur. Fortell hvordan det går med deg da!

Ja, jeg får prøve.

Etter som jeg skjønte så skulle jeg ikke ha fler fysioterapauttimer med mindre jeg var helt kake, som jeg var når jeg gikk dit sist fredag.

Men det er ikke så mye han gjør, fysioterapauten, heller synes jeg.

Jeg få ha litt tro på disse nålene da kanskje. Rart ingen her inne har noen erfaring med det.

Skrevet

Jeg kjenner flere som har hatt svært god effekt av dette. Mannen min hadde derimot ikke noe særlig effekt, så det varierer vel som alt annet. Jeg ville prøvd!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har brukt akupunktur mot diverse plager, og det har alltid virket veldig bra på meg. Jeg har dog ikke prøvd akkurat mot senebetennelse, og ikke vet jeg om jeg får vestlig eller østlig (?) akupunktur heller, men jeg har forstått det slik at _dersom_ man reagerer positivt på nåler ett sted, så virker det et annet sted også. (Hm, ble det forståelig, da?)

Når det er sagt, så høres det ikke ut som du har hatt noen god effekt av fysioterapien din eller av piller. Hva gjør fysioterapeuten din? Og hva får du beskjed om å prøve selv av øvelser/trening?

Gjest Blir bare verre
Skrevet

Jeg har brukt akupunktur mot diverse plager, og det har alltid virket veldig bra på meg. Jeg har dog ikke prøvd akkurat mot senebetennelse, og ikke vet jeg om jeg får vestlig eller østlig (?) akupunktur heller, men jeg har forstått det slik at _dersom_ man reagerer positivt på nåler ett sted, så virker det et annet sted også. (Hm, ble det forståelig, da?)

Når det er sagt, så høres det ikke ut som du har hatt noen god effekt av fysioterapien din eller av piller. Hva gjør fysioterapeuten din? Og hva får du beskjed om å prøve selv av øvelser/trening?

Det høres bra ut, den efekten du har hatt av nåler. Oppløftende.

Fysioterapauten gjorde ikke annet enn å strekke og dra ut muskulaturen litt, og tok litt strøm et par ganger.

Jeg fikk også selv beskjed om å strekke muskulaturen minst en gang pr. annen time. Bruke sportsbh i steden for vanlig for å minske trykk på skulderpartiet ol.

Men jeg har jobbet fullt hele tiden og klarer faktisk ikke å huske å ta øvelsene hele tiden siden det på jobb går i et.

Tablettene har virket veldig bra når jeg har tatt dem, de er veldig smertedempende, men når jeg har sluttet så har det vært i gang igjen så betennelsen har ikke blitt bedre. Siste kuren nå så begynte jeg å slite med smerter på sisten også så nå har smertelindringen jeg i allefall har hatt også begynt å dabbe av desverre.

Lurer på om jeg skulle hatt sykemelding en periode mens jeg drev intensivbehandling?

Gjest Blir bare verre
Skrevet

Jeg kjenner flere som har hatt svært god effekt av dette. Mannen min hadde derimot ikke noe særlig effekt, så det varierer vel som alt annet. Jeg ville prøvd!

Oppløftende. Jeg skal prøve med nål, det er det verdt.

Skrevet

Er det triggerpunkt-akupunktur du mener?

Jeg har tatt dette 3 ganger og jeg hadde god effekt av det. Fikk løst godt opp i muskelspenninger rundt hofte og kne, slik at smertene jeg hadde i lårmuskelaturen og kneet forsvant.

Gjest ViViola
Skrevet

Det høres bra ut, den efekten du har hatt av nåler. Oppløftende.

Fysioterapauten gjorde ikke annet enn å strekke og dra ut muskulaturen litt, og tok litt strøm et par ganger.

Jeg fikk også selv beskjed om å strekke muskulaturen minst en gang pr. annen time. Bruke sportsbh i steden for vanlig for å minske trykk på skulderpartiet ol.

Men jeg har jobbet fullt hele tiden og klarer faktisk ikke å huske å ta øvelsene hele tiden siden det på jobb går i et.

Tablettene har virket veldig bra når jeg har tatt dem, de er veldig smertedempende, men når jeg har sluttet så har det vært i gang igjen så betennelsen har ikke blitt bedre. Siste kuren nå så begynte jeg å slite med smerter på sisten også så nå har smertelindringen jeg i allefall har hatt også begynt å dabbe av desverre.

Lurer på om jeg skulle hatt sykemelding en periode mens jeg drev intensivbehandling?

Når ting har satt seg skikkelig til, så vil jeg nok tro at sykemelding kan være på sin plass. Når man hele tiden gjør bevegelser som tirrer det betente området, så motarbeider man tablettenes virkning.

Jeg tror jeg hadde ønsket meg sykemelding, tablettkur og ikke minst treningsøvelser. Musklaturen må bygges opp, slik at ikke senene må bære hele kroppen. Det er kjempeviktig, enda viktigere enn piller og fysikalsk behandling på sikt. Fysikalsk behandling/akupunktur sammen med trening har i alle fall gitt meg stor framgang.

Skrevet

Ja, jeg får prøve.

Etter som jeg skjønte så skulle jeg ikke ha fler fysioterapauttimer med mindre jeg var helt kake, som jeg var når jeg gikk dit sist fredag.

Men det er ikke så mye han gjør, fysioterapauten, heller synes jeg.

Jeg få ha litt tro på disse nålene da kanskje. Rart ingen her inne har noen erfaring med det.

Hold motet oppe om du klarer, god bedring!

Gjest Blir bare verre
Skrevet

Er det triggerpunkt-akupunktur du mener?

Jeg har tatt dette 3 ganger og jeg hadde god effekt av det. Fikk løst godt opp i muskelspenninger rundt hofte og kne, slik at smertene jeg hadde i lårmuskelaturen og kneet forsvant.

Vet ikke hva det heter, fysioterapauten forklarte bare hva som skjedde og kalte det vestlig akupungtur :)

Men det er oppløftende det du skriver, dette blir spennende.

Gjest Blir bare verre
Skrevet

Når ting har satt seg skikkelig til, så vil jeg nok tro at sykemelding kan være på sin plass. Når man hele tiden gjør bevegelser som tirrer det betente området, så motarbeider man tablettenes virkning.

Jeg tror jeg hadde ønsket meg sykemelding, tablettkur og ikke minst treningsøvelser. Musklaturen må bygges opp, slik at ikke senene må bære hele kroppen. Det er kjempeviktig, enda viktigere enn piller og fysikalsk behandling på sikt. Fysikalsk behandling/akupunktur sammen med trening har i alle fall gitt meg stor framgang.

Jeg får kanskje vurdere en sykemelding slik at jeg får både energi og tid, ikke minst, til å følge opp med masse øvelser.

Og da får jo stedet være i ro også.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg får kanskje vurdere en sykemelding slik at jeg får både energi og tid, ikke minst, til å følge opp med masse øvelser.

Og da får jo stedet være i ro også.

Ja, av og til må man bare kaste inn håndkleet, og innse at ting må få virke.

Håper det ordner seg for deg!

Gjest Blir bare værre
Skrevet

Ja, av og til må man bare kaste inn håndkleet, og innse at ting må få virke.

Håper det ordner seg for deg!

He he, du har så rett. Vanskelig å sykemelde seg når de trenger meg så sårt på jobben men jeg skjønner jo at det nok lønner seg i lengden.

Det er ei som skal ha ferie en uke om en uke så kanskje jeg kan jonglere det slik at jeg får sykemelding og akupungturen da om et par uker.

Hvis jeg er flink selv et par uker så kanskje det blir bedre :)

Gjest Blir bare værre
Skrevet

Hold motet oppe om du klarer, god bedring!

Tusen takk pekkaline, jeg skal prøve å holde motet oppe :)

Det ER slitsomt med konstante smerter, nå lar jeg være smertestillende også for å se eventuell effekt av nålene.

Men jeg er ved godt mot ennå da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...