Gå til innhold

Hvordan varme opp ei stue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg er 10 til 15 år. Det verste som kan ryke er selve kompressoren. Ellers er det små vifter, men de koster ikke all verden, de har nok noe lavere levetid.

Ok. :-)

Takker for råd.

Liker varmen fra varmepumpene. Men har vært borte i noen som durer litt vel mye kanskje. Ikke direkte vakre heller, noen av dem.

Pluss det spørsmålet med tanke på om det lønner seg. for greit at man sparer litt støm der og da, men skal man tjene inn igjen pumpas verdi, kan man jo bruke en el strøm. Pluss at man kanskje må ha ny når man endelig har tjent den inn. :-)

Men som sagt. Varmen er behagelig. Pluss at om man ikke sparer direkte kroner, så sparer man jo miljøet. :-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

12

• Jølsen

8

• bustebeisa

7

• Lillemus

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Josssefine
Skrevet

Du er jo helt latterlig dum. Tror også de fleste vet hva særbo er. Men ikke innbill andre at du faktisk har samboer, når du ikke har det. Må jo le litt av deg også da, med tanke på den fraværende hjerneaktiviteten, men mest av alt synes jeg i grunn synd på deg.

Jeg bor ikke alene, har full pakke. Verre med deg som er skilt og kommer drassende med to unger på slep som egentlig ingen nye har bedt om å få.

"Jeg bor ikke alene, har full pakke"

Det er ikke så lett og skjønne. Du høres ut som en innbarka ungkar. Tenker spesielt på denne.

"Synes det er kjempedigg å spise i senga i helgene hvis jeg er skikkelig sliten, se på TV der og bare kule'n"

Skrevet

"Jeg bor ikke alene, har full pakke"

Det er ikke så lett og skjønne. Du høres ut som en innbarka ungkar. Tenker spesielt på denne.

"Synes det er kjempedigg å spise i senga i helgene hvis jeg er skikkelig sliten, se på TV der og bare kule'n"

Må vel ikke ha hele familien på fanget hele tiden. Er liksom ikke sånn at det bare finnes ett rom i denne boligen :-)

Skrevet

Ok. :-)

Takker for råd.

Liker varmen fra varmepumpene. Men har vært borte i noen som durer litt vel mye kanskje. Ikke direkte vakre heller, noen av dem.

Pluss det spørsmålet med tanke på om det lønner seg. for greit at man sparer litt støm der og da, men skal man tjene inn igjen pumpas verdi, kan man jo bruke en el strøm. Pluss at man kanskje må ha ny når man endelig har tjent den inn. :-)

Men som sagt. Varmen er behagelig. Pluss at om man ikke sparer direkte kroner, så sparer man jo miljøet. :-)

Over tid så sparer du nok penger også, men alt avhengig av hva du sammenligner med. Har du gratis ved f.eks så vil ldet selvsagt aldri lønne seg, men fyrer du med strøm så vil det lønne seg over tid.

Men du har helt rett i at de ikke er pene og noen kan bråke. Jeg har ei varmepumpe i garasjen min (av alle steder:-)...) og den er veldig stillegående.

Skrevet

Det er bare pisspreik, og det veit du egentlig selv også. Du kan prøve å overbevise så mye du vil, men sannheten er at det til slutt kommer til å rakne.

Så koselig du er i dag. Pass deg så du ikke får en overdose kos nå.

Skrevet

Må vel ikke ha hele familien på fanget hele tiden. Er liksom ikke sånn at det bare finnes ett rom i denne boligen :-)

Nå må du ikke skryte på deg noe stort da Jølsen, den lille hybelen din er ikke akkurat så stor.

Skrevet

Så koselig du er i dag. Pass deg så du ikke får en overdose kos nå.

Jeg synes bare det er greit å påpeke. Det kommer ikke til å vare, samme hva du måtte tro nå.

Skrevet

Varmepumpe! Den er utrolig god å ha. Den sender varmen ut til andre rom også :)

Gjest Josssefine
Skrevet

Du har nok hverken familie, bolig eller jobb.

Vi er ikke så lettlurte.

Skrevet

Over tid så sparer du nok penger også, men alt avhengig av hva du sammenligner med. Har du gratis ved f.eks så vil ldet selvsagt aldri lønne seg, men fyrer du med strøm så vil det lønne seg over tid.

Men du har helt rett i at de ikke er pene og noen kan bråke. Jeg har ei varmepumpe i garasjen min (av alle steder:-)...) og den er veldig stillegående.

Med tanke på motorsyklen, vil jeg si at det må være det mest perfekte sted å ha varmepumpa. :-)

Men hva slags merke har du da?

Gjest Vannbåren er godt, men...
Skrevet

Kjempedeilig med vannbåren varme i gulvet:

http://www.enok.no/enokguiden/04_2.html

''Kjempedeilig med vannbåren varme i gulvet''

Enig - MEN: Det funker i grunnen ikke noe særlig om man legger det der det ikke er støpt gulv. I bjelkelag er det nesten bortkasta...

Gjest Elextra
Skrevet

Enig - MEN: Det funker i grunnen ikke noe særlig om man legger det der det ikke er støpt gulv. I bjelkelag er det nesten bortkasta...

Kan hende, må innrømme at jeg ikke har veldig peil på det, selv om vi har det selv. Men vi fikk lagt det da vi støpte nytt gulv, ja.

Skrevet

Med tanke på motorsyklen, vil jeg si at det må være det mest perfekte sted å ha varmepumpa. :-)

Men hva slags merke har du da?

Hehe, ja ikke sant? Jeg er nesten mer i garasjen enn inne, så dette er helt utmerket for min del. Jeg skrur mye bil også fordi jeg kjører bilsport og da blir det noen skader av og til:-)

Jeg har ei Toshiba, men husker ikke modell nr.

Skrevet

Jeg synes bare det er greit å påpeke. Det kommer ikke til å vare, samme hva du måtte tro nå.

Vi også synes det er greit å påpeke at du er en tulling, uten jobb, familie og sosialt nettverk:-)

Du mangler i grunnen det meste.

Skrevet

Du har nok hverken familie, bolig eller jobb.

Vi er ikke så lettlurte.

He he, det kan du vel bare tro hva du vil om, hadde vært morsomt hvis du visste hvem jeg er :-)

Det er vel heller du som mangler et par ting, Madrass-Sara!

Skrevet

Det var en kjekk opplysning. Er jo snakk om bjelkelag her. :-)

Gjest Josssefine
Skrevet

He he, det kan du vel bare tro hva du vil om, hadde vært morsomt hvis du visste hvem jeg er :-)

Det er vel heller du som mangler et par ting, Madrass-Sara!

I ditt eget hode er du antagelig en viktig person.

Skrevet

I ditt eget hode er du antagelig en viktig person.

Nei, ikke i mitt eget hode. Men ellers, ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...