Gå til innhold

Hva er gjengangern i frukt og grønt hos dere?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke fanatisk
Skrevet

Jeg er ikke hysterisk på det, kan fint gå et par dager uten frukt og grønt, men i gjennomsnitt er disse å finne i kjøleskapet og i magen min hver uke:

Tomater (elsker tomater og kjøper ofte pære eller cherrytomater som snacks)

Epler (selverklært eploman!)

Pærer ( I sommer ble det mye selvplukkede)

Issalat

Gulrøtter

Vi liker også appelsiner, grapefrukt, kiwi, meloner, soltørkede tomater og har alltid et lager av hermetiske minimais og champignon.

Gjest Elextra
Skrevet

Hos oss går det mest epler, kiwi, blomkål, broccoli, tomat og agurk. Om sommeren har vi salat nesten hver dag.

Skrevet

Har alltid:

Isbergsalat, crispsalat, gulrot, løk, mais, vanlig tomat, agurk og paprika - samt epler, appelsin og banan konstant i fruktskåla.

Før kjøpte jeg også hele tiden kiwi, mango, honningmelon, avokado, forskjellige typer sopp, aubergine og squash, cherry/plomme/smakstomater, men dette er goder jeg ikke kan unne meg til hverdags på studentbudsjett, dessverre:(

Skrevet

Noen dager uten frukt eller grønt går jeg ikke, men jeg synes ikke jeg er hysterisk av den grunn.

Løk, tomater, agurk, bananer og appelsiner og mandariner i sesongen er det som går igjen her. Jordbær og rips om sommeren.

Skrevet

Epler, druer og gulrøtter må vi alltid ha i hus.

Skrevet

Her går det aldri en dag uten en eller annen form for frukt eller grønt, men jeg føler meg ikke særlig hysterisk av den grunn. ;o)

Vi har alltid (alltid som i at det handles inn med en gang det minker eller mangler) løk/sjalottløk, hvitløk, gulrøtter, tomater, agurk, oliven, banan.

Vi har ofte (ofte som i at noen av disse tingene som regel alltid finnes i hus, men ikke alt på en gang) epler/pærer, paprika, avokado, purre, div grønn salat, blomkål, kiwi, appelsiner.

Vi har av og til (som når vi skal lage noe konkret med det eller har lyst på litt variasjon) ananas, squash, aubergine, brokkoli, druer etc.

Ungene har med hhv agurk og tomat i matboksen hver dag, pluss en frukt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Av frukt kjøper vi nesten alltid bananer. Ellers er det pærer, epler, druer, kommer an på hva som ser best ut.

Av grønnsaker har vi nesten alltid purre, gulrøtter, rødløk, rød paprika, sjampinjong, brokkoli, hvitløk og tomater

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg spiser frukt og grønt hver dag.

Har salat til middag omtrent hver dag, så da har vi alltid issalat/trippelsalat, paprika, agurk, purre, , sukkererter, cherrytomater i kjøleskapet. I tillegg har vi gulrøtter og brokkoli, det blir brukt når vi ikke har salat. Løk har vi også alltid i kjøleskapet.

Av frukt så har vi stort sett alltid epler, pærer og druer liggende. I tillegg kjøper jeg inn andre ting når jeg har lyst på det, som f.eks. mango, kiwi, ananas. Om sommeren har vi mye melon.

Skrevet

Her går det mest i eple, banan,agurk, kålrabi og gulrøtter.

Vi liker også plommer, kiwi, pære og melon.

:0)

Skrevet

Vi har ikke mye frukt. Ofte bare epler og evt. annanas.

Grønnsaker har vi nesten alltid mye av: Løk, brokkoli, blomkål, gulrot, issalat, paprika, tomat, agurk ligger nesten alltid i kjøleskapet. (Eller - tomatene står på benken da:-)

Skrevet

Druer, mango, kiwi, banan, mandarin, avocado, gulerøtter, broccoli og seleri er det jeg har nå, og det er også gjengangere (minus seleri og kiwi).

Har nylig blitt hekta på avocado, helt nydelig og den metter.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg spiser stort sett daglig:

Avocado, små tomater, feks torrinto eller dulcita, paprika, sjalottløk, bringebær, crispisalat, en eller to av delene av blomkål/sopp/brokkoli.

Frukt spiser ikke jeg, men ungene får kiwi, druer, bananer, epler, klementiner og alt det jeg spiser.

Skrevet

Tja.. Epler og gulrot har vi stort sett alltid i huset. På tirsdager har vi ofte sosialt samvær (spill) med noen i familien og da pleier jeg å ha epler, pærer, bananer og f.eks. druer eller plommer, avhengig av hva de har på butikken og hva jeg får lyst på. :o)

Om jeg får ånden over meg kan jeg ha både purre, broccoli, blomkål, squash, paprika og kålrot i tillegg til gulrøttene, men det er ikke alltid nei.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg spiser nesten bare pærer, noen få epler.

Av grønnsaker har vi gulrot, løk, blomkål og brokkoli (nesten alltid).

Gjest Shira :o)
Skrevet

Salat, agurk, tomater, løk, fersk sjampinjong, gulerøtter, blomkål og brokkoli, minimais, mais, paprika. Druer, epler og bananer.

Dette er så og si alltid fast gjest på kjøkkenet.

I tillegg kjøper jeg annet når jeg har lyst på som maiskolber, squash, pærer, mango, appelsiner og sikkert mer jeg ikke kommer på.

Skrevet

Veldig glade i frukt og grønt her i huset. Har alltid rotgrønnsaker som gullerøtter, kålrabi, kålhode og poteter i huset, og også alltid rød og gul løk, hvitløk og purreløk. Tomater har vi alltid, og det sammen gjelder smakspaprika. Squasj har vi som regel alltid, bruker det ofte i salat sammen med tomat, oliven og sukkererter, og vi har som regel brokkoli eller aubergine. Ellers har vi alltid en eller annen type salat, som oftest ruccola eller isberg, og alltid sitron/ lime som vi bruker i vannet og over salaten. Oi dette ser jo riktig så sundt ut!:)

På fruktfronten er vi mer sessonavhengig. Om vinteren har vi alltid epler og mandarin, med litt islett av pære, druer, plommer eller banan. Om sommeren går det mye i melon og jordbær.

Dette ser så bra ut at jeg ikke skal slutte å spise sjokolade likevel! ;)

AneM1365380603
Skrevet

Det som nesten alltid er i kjøleskapet hos oss er paprika, løk, hvitløk, gulrøtter, issalat, rucula, tomater og agurk. Av frukt er det alltid epler her, så kjøper vi pærer, kiwi, appelsiner og druer nå og da.

Skrevet

Hos oss går det mest epler, kiwi, blomkål, broccoli, tomat og agurk. Om sommeren har vi salat nesten hver dag.

Banan, blåbær, kinakål, agurk, sukkererter.

Skrevet

Auberginer, squash, poteter, epler, pærer, appelsiner.

Skrevet

Tomater er et must. Vi spiser mengder av dem.

Vi har så godt som alltid ulike typer salat, løk, hvitløk, purreløk,agurk, mais, epler og bananer. Og sopp og diverse nøtter, men det regnes vel ikke som frukt og grønt?

Gulrøtter har vi nesten bare når vi har gjester og når vi skal lage snømann. Det er bare ikke noe godt, enstemmig vedtatt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...