Gå til innhold

Hva er gjengangern i frukt og grønt hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Tomater'' Nei, det har eg ikkje råd til.

''Epler'' Nei, alt for sure.

''Pærer'' Nei, alt for bløte.

''Issalat'' Èn gang i året, ca.

''Gulrøtter'' Før spiste eg det, men har slutta.

''Vi liker også appelsiner, grapefrukt, kiwi, meloner, soltørkede tomater og har alltid et lager av hermetiske minimais og champignon.''

Nei, det tar for lang tid.

Men, eg spiser bananer hver dag.

Skrevet

Det som vi nesten alltid har, eller i det minste ofte har, er:

tomater (ulile typer men MÅ være skikkelig røde), epler, gulrøtter, purreløk, søt paprika, bananer, ruccola, issalat, avocado

Ikke fullt så ofte slikt som f eks squash, appelsiner, jordbær, sopp, mandariner, sukkererter, rødløk, kålrot, sellerirot, og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå.

Av de mer "vanlige" tingene som aldri kjøpes inn, er vel agurk og pærer mest fremtredende. :-)

Men sylteagurk er et must, da! :-) I likhet med rødbeter, oliven og soltørkede tomater på glass - slik står alltid i kjøleskapet.

Skrevet

''Tomater'' Nei, det har eg ikkje råd til.

''Epler'' Nei, alt for sure.

''Pærer'' Nei, alt for bløte.

''Issalat'' Èn gang i året, ca.

''Gulrøtter'' Før spiste eg det, men har slutta.

''Vi liker også appelsiner, grapefrukt, kiwi, meloner, soltørkede tomater og har alltid et lager av hermetiske minimais og champignon.''

Nei, det tar for lang tid.

Men, eg spiser bananer hver dag.

Her var det bananer i lange baner:-)

Men at pærer skal være "for bløte" kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Jeg synes hovedinnvendingen mot pærer er at de ofte er for harde...

Skrevet

Her var det bananer i lange baner:-)

Men at pærer skal være "for bløte" kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Jeg synes hovedinnvendingen mot pærer er at de ofte er for harde...

Eg liker de bare når de er knallharde!

Skrevet

Det som vi nesten alltid har, eller i det minste ofte har, er:

tomater (ulile typer men MÅ være skikkelig røde), epler, gulrøtter, purreløk, søt paprika, bananer, ruccola, issalat, avocado

Ikke fullt så ofte slikt som f eks squash, appelsiner, jordbær, sopp, mandariner, sukkererter, rødløk, kålrot, sellerirot, og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå.

Av de mer "vanlige" tingene som aldri kjøpes inn, er vel agurk og pærer mest fremtredende. :-)

Men sylteagurk er et must, da! :-) I likhet med rødbeter, oliven og soltørkede tomater på glass - slik står alltid i kjøleskapet.

''..tomater (ulile typer men MÅ være skikkelig røde),''

De gule også?

http://lh3.ggpht.com/_GRCikk4-mTY/SEgrLcTxWmI/AAAAAAAAKuM/Huz_blEu-3E/P6041267-web.jpg

Skrevet

''..tomater (ulile typer men MÅ være skikkelig røde),''

De gule også?

http://lh3.ggpht.com/_GRCikk4-mTY/SEgrLcTxWmI/AAAAAAAAKuM/Huz_blEu-3E/P6041267-web.jpg

Gule tomater kjøper jeg aldri:-) (ps. linken din funkt ikke)

Jeg kjøper heller ikke de "vanlige" tomatene i butikken - de er altfor blasse og sure.

Jeg kjøper oftest slikt som typisk kalles klasetomater eller smakstomater, men også plommetomater og cehrrytomater og hva-de-nå-heter-for-noe-alle-sammen;-)

Skrevet

Auberginer, squash, poteter, epler, pærer, appelsiner.

Poteter er bra ja.

Gjest Det er godt
Skrevet

Vi har alltid en god del frukt og grønt i kjøleskapet.

Isbergsalat, paprika - jonglerer mellom søt, rød og gul, tomater - gjerne sherrytomat, agurk i haugevis, mais, epler, pærer, jonglerer på jordbær og druer og bananer osv. osv.

Vi er to voksne og to barn som aller er glad i dette så nistepakkene og middagsbordene er gjerne fyldt av masse farger og stæsj :)

Skrevet

Jeg mente det, var ikke kødd.

Eg mente det eg og, poteta er kraftig undervurdert!

Skrevet

Brokkoli, brokkoli og løk.

Og en to kgs pose med frosne wokgrønnsaker.

Skrevet

Eg mente det eg og, poteta er kraftig undervurdert!

Enig! Og så mye man kan gjøre med dem? Koke, bake, steke, grille, trille!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...