Gjest Blir lei meg jeg! Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg har egentlig grei selvtillit, synes jeg klarer det meste her i livet, trener, ser ok ut, er snill, ærlig, en helt vanlig kvinne i min beste alder. Har mange venner, men lurer på på hvor gode disse vennene egentlig er. Har en annen venninne som er kul og tøff, men som sliter med dårlig selvtillit når alt kommer til alt. Det er det som er problemet, for våre felles venner bruker veldig mye tid på å skryte henne opp i skyene, alt hun gjør er topp, hun kler seg rett, er perfekt på håret, lukter godt, er ei drømmedame osv. Det er jo kjempehyggelig av dem å prøve å få opp selvtillitten hennes, men jeg føler nå at det går på min bekostning. Jeg er liksom den personen som er den rake motsetningen, beviset for at hun er vellykket på en måte! Jeg føler meg skikkelig barnslig og hårsår som påpeker dette, men det har nå kommet dit hen at jeg ikke har så lyst å være med disse vennene lenger. Hun får utelukkende høre bare positive ting om seg selv, og jeg får alt det negative, jeg begynner å føle meg som hun stygge venninna som er med, men som ingen egentlig bryr seg om. De sier aldri til meg at jeg har pene klær på, aldri at jeg ser ok ut, jeg er ikke halvparten så flink som henne til å bake og lage mat. F.eks i helga hadde jeg sminket meg og ordnet meg og var fornøyd, venninnen min påpekte at jeg var pen, sånt er koselig å høre, men da må kompisen min si "har du dusjet og ordnet deg, det så jeg ikke?", Flåsete kommentar! Men sånn er det hele tiden, jeg sitter jo bare å forsvarer meg hele tiden, og jeg skulle ønske noen hadde forsvart meg, men det kommer nok ikke til å skje, siden venninnen min blir skikkelig sur, og da mener jeg skikkelig sur om de ikke mener hun er best på alle vis! Jeg er drittlei jeg, av å å hele tiden få beskjed om at jeg ikke vasker like ofte hun som, at hun er mye bedre å lage mat, hun har mye penere kropp, bedre jobb osv.. Hun fikk også kreditt for at hun hadde skiftet dekk selv, så flink ei dame, så da sa jeg at det hadde vitterlig jeg også gjort, men da sa venninnen min at det hadde jeg aldri gjort, det kunne jeg ikke engang, det hadde jeg fortalt henne visstnok, så prøver jeg å forsvare meg, men blir bare overhørt og sitter der som en tosk og bare blir mer å mer lei meg! Hva skal jeg gjøre? Jeg liker de jo kjempegodt alle sammne, men når de kommer sammen blir det alle mot en, men når de er alene med meg er de jo kjempehyggelige, skjønner de virkelig ikke at jeg tar til meg sånne negative bemerkninger når de gjenas til det kjedsommelige? Langt å slitsomt innlegg, men jeg må bare høre om jeg overreagerer.. 0 Siter
Elis31 Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er kjempeleit når venner oppfører seg teit. Og det er ikke alltid like lett å si noe som får de til å forstå. Her er noen forslag til hint: Neste gang du blir fornermet, kan du f.eks si jeg tror jeg går hjem nå. Og på den måten vise at du er fornærmet. Eller se litt håpløst på den som sa noe som såret deg og si: Takk skal du ha. (og se alvorlig ut.) Ellers må du bare si det som det er rett ut hvordan du føler det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er kjempeleit når venner oppfører seg teit. Og det er ikke alltid like lett å si noe som får de til å forstå. Her er noen forslag til hint: Neste gang du blir fornermet, kan du f.eks si jeg tror jeg går hjem nå. Og på den måten vise at du er fornærmet. Eller se litt håpløst på den som sa noe som såret deg og si: Takk skal du ha. (og se alvorlig ut.) Ellers må du bare si det som det er rett ut hvordan du føler det. Sistnevnte tips var det absolutt beste 0 Siter
adelie Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Hmmm.. Har hu venninna di taket på de andre tror du? Tør de ikke annet enn å bække henne opp, selv om det blir på bekostning av deg? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg vet ikke om du leste svaret jeg ga på forrige tråd, som var den samme. Jeg syns vennene dine høres veldig umodne ut, jeg tror ikke du skrev noe om hvor gamle de var, gjorde du? Du sier du er i din beste alder, da må du finne fram det du har av selvtillit og forklare dem at denne slags forskjellsbehandling og "mobning" syns du at dere er for gamle til. Det er jo forferdelig sårende å bli behandlet sånn av folk som en burde kunne ha tillit til. 0 Siter
Gjest Blir lei meg jeg! Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er kjempeleit når venner oppfører seg teit. Og det er ikke alltid like lett å si noe som får de til å forstå. Her er noen forslag til hint: Neste gang du blir fornermet, kan du f.eks si jeg tror jeg går hjem nå. Og på den måten vise at du er fornærmet. Eller se litt håpløst på den som sa noe som såret deg og si: Takk skal du ha. (og se alvorlig ut.) Ellers må du bare si det som det er rett ut hvordan du føler det. Har prøvd å si fra, men de tar meg ikke alvorlig, kanskje jeg skal si det til dem en og en. Akkurat nå har jeg ikke lyst å møte dem på en stund, jeg blir så nedstemt etterpå, og det henger i flere dager, sånn skal det ikke være å gå ut for å ha det gøy! Har mest lyst til å gå på fest uten at de er tilstede, jeg gjorde det en helg, og da ble jeg ikke nedstemt etterpå, men hadde det kjempegøy, så da slo det meg at det er de som gjør at jeg blir lei meg og ikke alkoholen og det i rundt det. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Har prøvd å si fra, men de tar meg ikke alvorlig, kanskje jeg skal si det til dem en og en. Akkurat nå har jeg ikke lyst å møte dem på en stund, jeg blir så nedstemt etterpå, og det henger i flere dager, sånn skal det ikke være å gå ut for å ha det gøy! Har mest lyst til å gå på fest uten at de er tilstede, jeg gjorde det en helg, og da ble jeg ikke nedstemt etterpå, men hadde det kjempegøy, så da slo det meg at det er de som gjør at jeg blir lei meg og ikke alkoholen og det i rundt det. Der har du jo svaret ditt selv. Du kan jo gå på fest og ha det arti, det betyr vel at du har andre venner som setter pris på deg som den du er? Dropp de barnslige gymnastene, hvis de bare gjør deg nedstemt er de vel ikke noe å samle på? Evt la være med å kontakte dem inntil de kontakter deg. Hvis de så starter igjen, så går du, og forklarer at du ikke fatter hvorfor du gidder å henge ut med dem, når du har venner som faktisk liker deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.