Gjest Elextra Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Det er utrolig provoserende at han ikke ser dette! Noen ganger tror jeg sånne folk ikke skjønner hvor dumt de framstår...... Blir jo nesten flau på deres vegne :-/ Kvartparten av befolkningen har aller mest tillit til sånne folk - er det skremmende, eller? 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Kvartparten av befolkningen har aller mest tillit til sånne folk - er det skremmende, eller? Definitivt! Jeg har vært for at man skal ta sertifikat for å få avgi stemme lenge jeg - men det er nok ikke helt svelgbart kombinert med et ellers sosialistisk standpunkt har jeg skjønt :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Definitivt! Jeg har vært for at man skal ta sertifikat for å få avgi stemme lenge jeg - men det er nok ikke helt svelgbart kombinert med et ellers sosialistisk standpunkt har jeg skjønt :-) Ja, kanskje man skulle avskaffe allmenn stemmerett og gjeninnføre stemmerett kun for de utdannede og bemidlede? Da vi fikk såkalt allmenn stemmerett i Norge var det bare rundt 15% av den voksne befolkning som egentlig fikk stemme. Kvinner fikk først i 1913 - ganske rart å tenke på. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Kvartparten av befolkningen har aller mest tillit til sånne folk - er det skremmende, eller? Ja, det er skremmende! Selv synes jo selvsagt det viser hvor lite folk skjønner av sammenhenger i samfunnet (både lokalt og globalt) ;-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ja, kanskje man skulle avskaffe allmenn stemmerett og gjeninnføre stemmerett kun for de utdannede og bemidlede? Da vi fikk såkalt allmenn stemmerett i Norge var det bare rundt 15% av den voksne befolkning som egentlig fikk stemme. Kvinner fikk først i 1913 - ganske rart å tenke på. Eller rett og slett opplyst enevelde - så er vi ferdige med hele greia... Det er jo ikke så lenge siden kvinnekamp var helt nødvendig pga store forskjeller i feks arbeidslivet. Med likestillingsloven ble jo mye av den formelle forskjellsbehandlingen borte, men fremdeles finnes det mye forskjellsbehandling på den uformelle siden som ikke burde være slik det er. Det kommer en bok på senvinteren såvidt jeg vet som tar for seg kvinner i svake grupper i Norge i dag. Jeg kommer nok til å lese den. 0 Siter
Gjest cit Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Vi skal i så fall bo i et norskt miljø. Det blir nesten som å bi i Norge, men med et annet klima da selvfølgelig:-) Nei. Quatar er uinteressant land for meg. Død ørken. Ingen severdigheter av interesse, ingen fritidsaktiviteter for dem som er glad i friluftsliv, ikke ett hyggelig bibliotek heller. Skrur man bilstereoen på full guffe, riskerer man hemmelig religiøst politi begynner å bli nærgående. Det er vel ikke uten grunn at så mange flyktninger fra sånne ørkenland kommer til nettopp Norge... 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Siden du ikke vet noe om Jølsen fra før, så skjønner jeg godt hvorfor du svarte som du gjorde. I denne tråden er han riktig så hyggelig, og jeg skulle ønske han klarte å vise respekt i alle tråder, for han har mye bra å fare med Hm, ser ut som denne Jølsen er beryktet, har vel litt og se frem til der da;-) 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Litt på siden av det du spør om, men jeg synes det kommer an på barnas alder. Er usikker på om jeg ville gjort det i din situasjon siden de to største er såpass gamle, men hvis de selv ønsker det så er det kanskje en ok erfaring å få med seg. Det er uaktuelt pga. dem. Har skrevet om det lenger ned i tråden. Jeg var litt gira da jeg skrev innlegget, men det er altså helt uaktuelt:-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 PS - det heter *mest spydige*... Ikke spydigste... Nei, det er vel ikke riktig? Mener å huske fra skoletiden at bruken av mer og mest bare skulle skje dersom det var ord på minst 3 stavelser, og spydig har jo bare to. 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Kvartparten av befolkningen har aller mest tillit til sånne folk - er det skremmende, eller? Huff, ikke snakk!! 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Nei, det er vel ikke riktig? Mener å huske fra skoletiden at bruken av mer og mest bare skulle skje dersom det var ord på minst 3 stavelser, og spydig har jo bare to. Jeg tror heller ikke det er riktig, men jeg gjorde en annen og litt større feil. Norsklæreren la visst ikke merke til at jeg skrev spydiske og ikke spydigste:-) 0 Siter
frosken Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Det er uaktuelt pga. dem. Har skrevet om det lenger ned i tråden. Jeg var litt gira da jeg skrev innlegget, men det er altså helt uaktuelt:-) Jeg leste bare spørsmålet ditt jeg. Etter alle disse årene på dol så synes jeg jo snart at jeg kjenner deg og ungene dine, så dermed lever jeg meg kanskje litt vel inn i situasjoner...*s* 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg tror heller ikke det er riktig, men jeg gjorde en annen og litt større feil. Norsklæreren la visst ikke merke til at jeg skrev spydiske og ikke spydigste:-) Det la heller ikke jeg merke til;-) 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg leste bare spørsmålet ditt jeg. Etter alle disse årene på dol så synes jeg jo snart at jeg kjenner deg og ungene dine, så dermed lever jeg meg kanskje litt vel inn i situasjoner...*s* ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hm, ser ut som denne Jølsen er beryktet, har vel litt og se frem til der da;-) Tja, det er bare å vente og se 0 Siter
Gjest livets lyse side Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Absolutt, og det skal vi også. Reiser snart nå. 0 Siter
Gjest livets lyse side Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Nei, aldri i verden. Jeg er for glad i likestillingen vi har i Norge til å kunne innordne meg under et slikt kvinnefiendtlig regime, det er i et muslimsk land. Men så har jeg også lest en del bøker i de siste om hvilket kvinnesyn, som menn i muslimske land har. Jeg synes at det er så grusomt for kvinnene å måtte leve et slikt liv, som de blir nødt til å leve i disse landene. Nordmenn i Qatar lever tilnærmet som i Norge, så det er ikke noe å grue seg for. 0 Siter
Gjest livets lyse side Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Men de har sikkert en amerikansk/internasjonal high school der? Dessuten finnes det privatistløsninger. Jepp, det er amerikansk videregående, men det er veldig strenge krav til å komme inn der. 0 Siter
Gjest livets lyse side Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg tror jeg ville sett på det som en fin mulighet til å utvide horisonten min Jeg ville selvsagt ikke vært enig i alt de gjorde, men jeg ville trolig fått et litt annet syn på endel ting? Det er den innstillingen man må ha, ikke at dette blir fælt og ensomt og at man kommer til å lengte hjem. Det blir en selvoppfyllende profeti. Jeg gleder meg iallfall, men jeg skjønner at det ikke kommer til å bli bare enkelt, man må faktisk ta litt iniativ selv når man ikke har jobben å lene seg på når det gjelder å bli kjent med nye mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.