sant å si Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er på tide å investere i ny PC til de håpefulle. De er 7 og 10 år gamle, flinke til å ta vare på ting, og skal dele maskin. Jeg er litt i tvil om jeg skal kjøpe stasjonær eller bærbar. Vi har litt trangt om plassen, og kjøper jeg stasjonær må jeg sannsynligvis plassere den i kjellerstua - langt unna der jeg vanligvis oppholder meg. En bærbar maskin tar mindre plass, men koster kanskje en del mer og tåler litt mindre? Gi meg noen argumenter for og imot! Gjerne hva jeg må regne med å punge ut med også. De trenger ikke noe kjempeavansert, den de har i dag brukes litt til surfing, epost og MSN og litt til skolearbeid (skriving). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Til unger som enten er interessert, eller fort kan bli interessert i spill er det ikke annet enn stasjonær som duger om du ikke vil bruke veldig mange tusenlapper på en bærbar spillmaskin. Og da snakker vi fort om 15 000 og oppover. Du kan få en god stasjonær maskin som også egner seg til spill for under halvparten. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 En bærbar som ikke skal brukes til mer enn det der og kanskje å se en film kan du kjøpe for ned mot 3k. MEN - den er ikke brukbar lenger i det øyeblikket en av dem finner ut at de skal spille på den. Og å skifte skjermkort på en bærbar er ikke så lett, så da ender det fort med en ny en. For 5k får du en som kan spilles på også. Stasjonær er betydelig bedre kvalitet, større skjerm og lengre levetid. Dessuten detter den ikke i gulvet som regel og går istykker. Men jeg vet ikke om du får tak i like billig stasjonær som laptop - det er en del laptoper på markedet nå som er superbillige fordi de egentlig er litt utdaterte, men som er fullt brukbare til enkel bruk. Jeg ville kjøpt stasjonær hvis det er plass til den noe sted, laptop hvis det er et reellt behov for å flytte den rundt omkring eller ta den med noe sted. Også ville jeg hatt uten installasjonsrettigheter på barnas brukerkontoer så har du litt kontroll på hva som legges inn der siden det sikkert er du som skal vedlikeholde den :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.