Gå til innhold

Ønsker alle seg barnebarn?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg håper jeg får barnebarn en dag, selv om det ikke er alfa og omega. Viktigere at barna jeg har blir lykkelige, enn at de selv får barn, for å si det sånn.

I overskriften spør du om alle ønsker seg barnebarn, i teksten nevner du at du ikke ønsker deg barnebarn på mange år - med andre ord to helt ulike ting.

Jeg ønsker meg barnebarn, men på ingen måte snarest mulig.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• morsan

9

• candyqueen_83

6

• trollemor;o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg har, som mange her vet, en datter på 18 og en sønn på 9 1/2. Dermed har jeg hatt minst ett relativt lite barn i maaange år nå, og savner det ikke.

Datteren min har hatt samme kjæreste i et helt år, og jeg håper da inderlig hun allikevel kommer til å vente en god stund med å etablere seg med egen familie. Ikke for min skyld, men for sin egen.

Jeg skal nok klare meg gjennom årene som kommer, enten det blir med eller uten barnebarn. Men dersom det kommer noen, håper jeg de blir bosatt såpass nær oss at jeg kan bli ordentlig kjent med dem.

Skrevet

Vet ikke jeg, kanskje er det bare jeg som legger merke til de som er helt syke etter å få barnebarn siden jeg slettes ikke er det selv?

Mora mi ønsket seg barnebarn i mange år og jeg er helt sikker på at hun hadde blitt lykkelig om jeg kom hjem som 19. åring og hadde vært gravid med ukjent barnefar. ;o)

Er ikke dine barn fortsatt ganske små da, Lillemus?

Mener å huske at begge er i barneskole alder?

Isåfall er det vel ikke så rart at tanken på barnebarn er ganske fjern!

Det er jo en helt irrelevant problemstilling i mange år ennå!

Mine barn er 11 og 12. Og i den grad jeg tenker på evt. barnebarn, er det mest som en fjern tanke om at "det ville sikkert vært hyggelig om det skjer en gang i fremtiden om +15 år...

På næværende tidspunkt er dette absolutt ikke noe jeg er opptatt av, eller engasjerer meg følelsesmessig i...

Gjest Elextra
Skrevet

Vet ikke jeg, kanskje er det bare jeg som legger merke til de som er helt syke etter å få barnebarn siden jeg slettes ikke er det selv?

Mora mi ønsket seg barnebarn i mange år og jeg er helt sikker på at hun hadde blitt lykkelig om jeg kom hjem som 19. åring og hadde vært gravid med ukjent barnefar. ;o)

''Mora mi ønsket seg barnebarn i mange år og jeg er helt sikker på at hun hadde blitt lykkelig om jeg kom hjem som 19. åring og hadde vært gravid med ukjent barnefar. ;o)''

Oi, jeg fikk høre temmelig klart, om ikke med rene ord, at jeg burde ha både utdannelse, jobb og mann før jeg ble gravid. Ikke dermed sagt at foreldrene mine ville slått hånden av meg om jeg hadde kommet gravid som 19-åring, men de hadde langt fra jublet.

Da jeg ble 30 uten tegn til barn syntes dog min mor jeg hadde ventet lenge nok :P.

Skrevet

Jeg håper jeg får barnebarn en dag, selv om det ikke er alfa og omega. Viktigere at barna jeg har blir lykkelige, enn at de selv får barn, for å si det sånn.

I overskriften spør du om alle ønsker seg barnebarn, i teksten nevner du at du ikke ønsker deg barnebarn på mange år - med andre ord to helt ulike ting.

Jeg ønsker meg barnebarn, men på ingen måte snarest mulig.

Skriver under på denne, jeg.

Det at jeg ikke ønsker barnebarn på flere år, er ikke bare begrunnet ut fra meg selv, men også i aller høyeste grad ut fra junior. Jeg håper ikke han får barn i alt for ung alder.

Skrevet

Jeg ser av svarene at de fleste som har svart bare har små eller halvstore barn, og da er det litt tidlig å tenke på barnebarn.

Jeg har en venninne, som har 6 barnebarn og en annen venninne som har to og de kaller barnebarna for "livets dessert".

Ja, det er litt fjernt å stille barnebarnspørsmålet til folk som stort sett har huset fullt av relativt små barn;-)

Skrevet

Ungene dine er jo såvidt ute av småbarnsstadiet og du er såvidt 40 - det er ikke så rart at du ikke ønsker deg hverken barnebarn eller rullator enda :-)

Det kommer nok ønske om litt av hvert med tiden. Slik du ikke ønsket deg barn over alt i verden da du var tolv, ønsker du deg ikke barnebarn nå.

Jeg ønsker meg slett ikke barnebarn med det første, men når ungene blir voksne håper jeg jo det blir noe smått etterhvert.

Bkir det ikke det så går jeg for å bli sånn halvgal kattedame - så kan jeg øse instinktene utover kattene isteden :-)

''Slik du ikke ønsket deg barn over alt i verden da du var tolv, ønsker du deg ikke barnebarn nå.''

Enig, for ikke å si at dette ønsket om ingen barn fant sted da jeg var ihvertfall under 24....;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Slik du ikke ønsket deg barn over alt i verden da du var tolv, ønsker du deg ikke barnebarn nå.''

Enig, for ikke å si at dette ønsket om ingen barn fant sted da jeg var ihvertfall under 24....;-)

Her også - jeg ønsket meg ikke barn før jeg var ganske voksen, men da var det viktig for meg, og det er de resten av livet :-)

Men viser det seg at det ikke kommer barnebarn så kommer det ikke barnebarn. Da får jeg finne andre ting å fylle fanget med når den tiden kommer :)

Forresten utrolig hvor lett det er å avfeie at det blir noe problem i fremtiden bare fordi det ikke er viktig for meg akkurat nå :-)

Skrevet

Min mor var bare 19 år da min eldste søster ble født - dog ikke ukjent barnefar! ;-)

Da vi ertet henne med dette da vi var rundt 20+, og sa at "hvis vi hadde fulgt i dne fotspor, hadde du hatt X barnebarn nå", sa hun bare kort:

"Det var ainnsless den gangen!"

End of discussion - hun ville helst ikke at vi skulle være like tidlig på'n som henne;-)

Skrevet

Her også - jeg ønsket meg ikke barn før jeg var ganske voksen, men da var det viktig for meg, og det er de resten av livet :-)

Men viser det seg at det ikke kommer barnebarn så kommer det ikke barnebarn. Da får jeg finne andre ting å fylle fanget med når den tiden kommer :)

Forresten utrolig hvor lett det er å avfeie at det blir noe problem i fremtiden bare fordi det ikke er viktig for meg akkurat nå :-)

''Forresten utrolig hvor lett det er å avfeie at det blir noe problem i fremtiden bare fordi det ikke er viktig for meg akkurat nå :-)''

Ikke sant? ;-)

Skrevet

Det er for tidlig å ønske seg barnebarn, men jeg er ikke i tvil om at de vil prøve å få det alle tre :) Når tiden er inne for det så vil jeg glede meg masse.

Det er noe med det når man innser at en selv er ferdig med fødsler og småbarn, at man kan ta seg i å tenke at vi får glede oss til barnebarna kommer. Men guri, jeg håper jo det er mange år til enda, selv om min eldste snart blir 18år. Altfor tidlig enda.

''Det er noe med det når man innser at en selv er ferdig med fødsler og småbarn, at man kan ta seg i å tenke at vi får glede oss til barnebarna kommer.''

Men jeg har jo vært ferdig med fødsler og småbarn i 5,5 år (er sterilisert) og ser overhodet ikke frem til å få barnebarn på lenge!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Det er noe med det når man innser at en selv er ferdig med fødsler og småbarn, at man kan ta seg i å tenke at vi får glede oss til barnebarna kommer.''

Men jeg har jo vært ferdig med fødsler og småbarn i 5,5 år (er sterilisert) og ser overhodet ikke frem til å få barnebarn på lenge!

''Men jeg har jo vært ferdig med fødsler og småbarn i 5,5 år (er sterilisert) og ser overhodet ikke frem til å få barnebarn på lenge!''

Og det er kjempefint siden det ikke er så vanlig med barnebryllup i Norge :-) *ert ert*

Skrevet

Ungene dine er jo såvidt ute av småbarnsstadiet og du er såvidt 40 - det er ikke så rart at du ikke ønsker deg hverken barnebarn eller rullator enda :-)

Det kommer nok ønske om litt av hvert med tiden. Slik du ikke ønsket deg barn over alt i verden da du var tolv, ønsker du deg ikke barnebarn nå.

Jeg ønsker meg slett ikke barnebarn med det første, men når ungene blir voksne håper jeg jo det blir noe smått etterhvert.

Bkir det ikke det så går jeg for å bli sånn halvgal kattedame - så kan jeg øse instinktene utover kattene isteden :-)

Ønsket meg ikke barn før jeg var 28 jeg... Har aldri vært sånn helt tussete etter unger egentlig. :o) Men forguder mine egne da!

Skrevet

Jeg tenker overhodet ikke på det nå, men håper da inderlig at jeg blir bestemor engang.

Skrevet

Innmari deilig med en barnefri periode på mange år, men ønsker meg absolutt barnebarn senere.

Klart jeg ønsker at den yngre generasjon stifter familie med tid og stunder, klarer å etablere gode parforhold. Det unner jeg dem!

Skrevet

Hvor gamle er ungene dine?

Gjest Elextra
Skrevet

Min mor var bare 19 år da min eldste søster ble født - dog ikke ukjent barnefar! ;-)

Da vi ertet henne med dette da vi var rundt 20+, og sa at "hvis vi hadde fulgt i dne fotspor, hadde du hatt X barnebarn nå", sa hun bare kort:

"Det var ainnsless den gangen!"

End of discussion - hun ville helst ikke at vi skulle være like tidlig på'n som henne;-)

''"Det var ainnsless den gangen!"''

Mao., hun mente dere burde tatt abort i samme situasjon? ;)

Neida, blir jo umulig å spekulere i, og tanken på evt. abort vil jo være temmelig fjern etter at barnet er født.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Ønsket meg ikke barn før jeg var 28 jeg... Har aldri vært sånn helt tussete etter unger egentlig. :o) Men forguder mine egne da!

Dermed er det ikke så rart at datteren din er bastant i at hun ikke vil ha barn enda heller. Hun er ikke der i livet enda.

Og du er ikke der enda hvor barnebarn blir en vesentlig del av ønskelisten - men det betyr jo ikke at det aldri blir slik.

En eller annen gang kan det hende du blir kjempeglad for å få rullator også - men det er forhåpentligvis en stund til enda :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg vil føle det når ungene mine blir store for nå er de bare i tidlige tenår.

Men foreløpig så ser jeg ingen krise i det hele tatt i om de aldri skulle få barn noen av dem.

Jeg ønsker meg altså ikke barnebarn. Får jeg det så tar jeg jo hånd om dem og blir sikker kjempeglad i dem men jeg feller ingen tåre om jeg aldri blir mormor/bestemor.

Jeg har ingen romantiske tanker om å føre blodslinja videre :)

Det jeg vil er at mine egne barn skal få maks ut av livet og nyte det og ha det bra, hva nå enn som skal til for at det skal skje maks. Jeg forguder dem og vil gjøre alt i min makt for å være en støttende og god mor til den dagen jeg dør, det er mitt mål.

Mitt ønske om en gang å bli bestemor har ingenting med blodslinja å gjøre heller. Blodet mitt stopper hos meg, men jeg håper for mine barns skyld at de får oppleve å bli foreldre (Enten på den ene eller den andre måten) og ja, jeg blir nok en skikkelig skrullete bestemor som skjemmer bort barnebarna:o)

Skrevet

Ja, jeg ønsker meg barnebarn, men siden sønnen er 8, vil det nok gå noen år.

Hvor mange år er uvisst, han hater jenter og blir kvalm av å tenke på at han en gang skal lage barn med en dem, så han har bestemt seg for å adoptere tre stk gutter i stedet, når han er rundt tjue!

Tror egentlig at jeg skulle ønske jeg hadde flere selv jeg, selv om jeg har benektet dette i flere år..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...