Gå til innhold

Ønsker alle seg barnebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg har skjønt på nyfrelste bestemødre så kan det ikke _sammenlignes_ å ha barnebarn mot å ha egne barn. Barnebarn er jo noe _spesielt_ sier de gjerne med et vitende blikk. Jeg har jo ikke peiling, men jeg tenker at det ser ut til å være noe bra i vente hvis jeg greier å oppføre meg pent mot kommende svigerdøtre :-)

Jeg ser for meg at man får kosen, muligheten til å skjemme bort, kanskje få ta med en uke på ferie - men fritak for å sette særlig med grenser......? Høres jo gøy ut det :-)

Ja, jeg hører jo at mange bestemødre sier det, men jeg frykter da at det enten skyldes at de hadde det for travelt til å nyte sine altfor mange og tette barn og/eller at de har glemt hvor stas det var med egne barn da de var små.

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• morsan

9

• candyqueen_83

6

• trollemor;o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest høstløv
Skrevet

Det høres jo ut som en drømmesituasjon, og jeg ser jo hvordan min mor koser seg med barnebarna.

Men jeg må innrømme at jeg i mitt stille sinn tenker (frykter) at det blir vanskelig å få et like nært forhold til et barnebarn som til eget barn.

Kanskje er det annerledes dersom årene med egne, hjemmeboende barn har vært preget av mange og tette barn, slik at man ikke får roen og kontakten på samme måte som man kan fp med barnebarn.

Men for meg som bare har ett barn, har jeg jo god tid til han og har et veldig nært forhold til han. Jeg merker jo at han i mye større grad forholder seg til oss voksne enn det jeg gjorde som yngst i en søskenflokk.

Det blir sikkert kjempestas med barnebarn uansett når den tid kommer, men jeg klarer ikke å se for meg at vi skal bli like knyttet til hverandre som vi i dag er til junior.

Jeg har en kjempegrei svigerdatter, hun er meget bevisst på at barnebarnet skal få nære relasjoner til bestemor og bestefar, det er henne som ringer opp via msn, når det passer med en liten barnebarn/bestemor prat.

Og så er det kjempekoselig å få slengkyss via msn til godnatt av mitt 16 måneder gamle barnebarn.

Gjest høstløv
Skrevet

Skjønner. Jeg håper egentlig at ungene ikke får egne barn for tidlig jeg. Selv var jeg 24, og det var mer enn ungt nok. Jeg studerte ennå, mens faren var nyutdannet. Egentlig var det en fin alder å få barn på, vi hadde masse energi, og var lystne på å ha et liv som inneholdt mer enn bare han lille søtingen vi hadde fått. Syns kanskje mange av mine godt voksne (35- 40) venninner har blitt litt vel oppslukt av småttisene sine, og sluttet helt å bry seg om seg selv...

Vi har forresten en gutt i slekta som skal bli far nå i en alder av 19, og syns det er skrekkelig ungt! Jeg tenker jo på _han_ som lillegutten i slekta ennå vettu... ;)

Ja, jeg kjenner til en som er blitt oldemor i en alder av 56 år. Det er altfor ungt. Jeg har nettopp fått mitt første barnebarn.

Skrevet

Ja, jeg kjenner til en som er blitt oldemor i en alder av 56 år. Det er altfor ungt. Jeg har nettopp fått mitt første barnebarn.

I min slekt har vi hatt et tilfelle av oldemor før fyllte 50... Ikke noe å skryte av spør du meg... Jeg grøsser!

Skrevet

Jøss. Hvor gamle har de vært når de har fått barn disse mødrene da?

Eneste fordel må være at man har mange spreke potensielle avløsere i slekta da - dersom beste- og oldeforeldre bor i nærheten og har lyst til å stille opp vel og merke..

Skrevet

Jøss. Hvor gamle har de vært når de har fått barn disse mødrene da?

Eneste fordel må være at man har mange spreke potensielle avløsere i slekta da - dersom beste- og oldeforeldre bor i nærheten og har lyst til å stille opp vel og merke..

16 + 16 + 17 = 49.... Jeg var 30 da førstemann kom så bidrar ikke til å trekke snittet i slekta opp i alle fall! ;o)

Gjest høstløv
Skrevet

I min slekt har vi hatt et tilfelle av oldemor før fyllte 50... Ikke noe å skryte av spør du meg... Jeg grøsser!

Nei, da er det "når barn får barn" og det er ikke bra.

Skrevet

16 + 16 + 17 = 49.... Jeg var 30 da førstemann kom så bidrar ikke til å trekke snittet i slekta opp i alle fall! ;o)

Jøss. Herregud - det er jo bare tre år fram for lille, søte, knapt kjønnsmodne poden!!

*Lukker øynene, krysser fingre og vil ikke tenke på det!*

:)

Skrevet

''Det er noe med det når man innser at en selv er ferdig med fødsler og småbarn, at man kan ta seg i å tenke at vi får glede oss til barnebarna kommer.''

Men jeg har jo vært ferdig med fødsler og småbarn i 5,5 år (er sterilisert) og ser overhodet ikke frem til å få barnebarn på lenge!

Nei, jeg mener ikke at de skal komme sånn PANG. *lol* Men at de kommer en dag, det går det an å glede seg til ;) Jeg kom på det punktet ganske kjapt etter at minsten kom til verden, det var jo barn nr tre også da. "alle gode ting er tre"

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror jeg og er unormal. Er 25 år, i et fast forhold, men jeg er absolutt ikke babysyk. Alle rundt meg på min alder dåner når de ser babyer. Jeg tenker bare: Han/hun var litt søt.

Håper det forandrer seg snart! Har en kjæreste som veldig gjerne vil formere seg :o)

Skrevet

Jeg håper absolutt at jeg får barnebarn, men jeg håper også at det tar mange år enda... ;)

Skrevet

Jeg tror jeg og er unormal. Er 25 år, i et fast forhold, men jeg er absolutt ikke babysyk. Alle rundt meg på min alder dåner når de ser babyer. Jeg tenker bare: Han/hun var litt søt.

Håper det forandrer seg snart! Har en kjæreste som veldig gjerne vil formere seg :o)

Jeg begynte å få lyst på barn da jeg var rundt 27-28 år og klarte å overtale samboeren og førstemann kom da jeg var 30. :o) En flott alder å bli førstegangsmamma på synes jeg. ;o) Jeg var ikke voksen nok tidligere tror jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg begynte å få lyst på barn da jeg var rundt 27-28 år og klarte å overtale samboeren og førstemann kom da jeg var 30. :o) En flott alder å bli førstegangsmamma på synes jeg. ;o) Jeg var ikke voksen nok tidligere tror jeg.

Men jeg har en kjæreste som er en del år eldre enn meg. Så jeg skjønner jo at han vil bli pappa før han er 40. Men jeg må vel hvertfall vente et år før vi planlegger noe. Får oppfostre hunden først :o)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvor du har det inntrykket fra. Det er mer unormalt å gå rundt og tenke på barnebarn når ungene ikke er eldre enn dine er.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den tid, den sorg. Sida eldstemann er 10 om et par uker slipper jeg forholde meg til det med barnebarn enda.

Mora mi ble forresten mormor for første gang da ho var et år yngre enn jeg er nå, altså 44. Og min beste venninne fra barndommen som også er 44 er helt ekstatisk over å nettopp ha blitt bestemor for første gang.

Gjest jamvold
Skrevet

Det er fordi at når du kalles bestemor så er du urgammel!! Og den tanken er ikke forlokkende for mange.

Skrevet

1. Du tror du kommer til å være evig ung, virker i allefall sånn på alle de tåpelige svarene og rådene du kommer med her på DOL. Merkelig, siden du egentlig bare er en halvgammel, bitter kjerring med en koffert full av så mangt.

2. Det er ikke rart dattera di ikke vil ha barn. Hun har vel fått sin dose av ei jævlig slitsom mor kan jeg tenke meg. Det er ikke overraskende i det hele tatt.

Skrevet

1. Du tror du kommer til å være evig ung, virker i allefall sånn på alle de tåpelige svarene og rådene du kommer med her på DOL. Merkelig, siden du egentlig bare er en halvgammel, bitter kjerring med en koffert full av så mangt.

2. Det er ikke rart dattera di ikke vil ha barn. Hun har vel fått sin dose av ei jævlig slitsom mor kan jeg tenke meg. Det er ikke overraskende i det hele tatt.

Det var da et litt fiendtlig svar til et ganske uskyldig innhold...fins det to Jølsen?

Gjest Melbilla
Skrevet

Det var da et litt fiendtlig svar til et ganske uskyldig innhold...fins det to Jølsen?

Da skjønner du bedre hva jeg snakket om i går?

Skrevet

Da skjønner du bedre hva jeg snakket om i går?

ha ha, ja, dette var rimelig sært:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...