Gå til innhold

NHD/andre: økt angst og håpløse tanker om morgen

Anbefalte innlegg

Gjest angst om morgenen
Skrevet

Hei

Jeg har alltid mye mere angst/depressie tanker rett etter jeg har våknet enn litt utover dagen.

Det fører selvfølgelig til at det er veldig tungt å stå opp.

Hva kan dette skyldes og kan man gjøre noe med det?

Jeg tar cipralex 10 mg om kvelden, men tok den på morgenen før og fikk fortsatt

angst om morgenen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har det på akkurat samme måte, og bruker som deg, 10mg Cipralex. Og deler også din erfaring med at det ikke hjelper noe å ta dosen på morgenen. Dette er frustrerende. Jeg begynner bli roligere rundt lunsjtider eller senere på dagen. Det virker være vanlig dette med å ha økt angst/være mer urolig/deppa tidlig på dagen.

Det er slitsomt å ha det slik, så jeg har i hvert fall behov for å ha valium tilgjengelig til enhver tid, så jeg kan ta når det blir for slitsomt.

Har du noe Valium/Sobril du kan bruke for å dempe det verste?

Jeg vet ikke hva NHD mener, men jeg mener i hvert fall ikke løsningen er å bare øke Cipralex til feks 20 mg.

Skrevet

jeg har det også slik.jeg tar 15 cipralex,har tatt 20 før,uten at det har gitt nevneverdig forskjell.men jeg har alltid hatt det slik,med eller uten medisiner.tror det har en psykisk forklaring for meg.morgenen er tyngst akkurat som våren og sommeren også alltid har vært tyngst årstid for meg..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt typisk ved (endogene) depresjoner at en er verre om morgenen og bedre om kvelden. Det skyldes søvnens depressive effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...