Gå til innhold

generalisert angst / sorgreaksjon

Anbefalte innlegg

Gjest geirpeir

Jeg har diagnosen generalisert angstlidelse med innslag av panikk og depressive episoder. Sist søndag døde min mormor, som stod meg nært, og etter det har angsten forverret seg til de grader. Jeg får stadige anfall med tretthet, svimmelhet, hjertebank, tunnelsyn m.m.m. Jeg er rett og slett livredd for alt akkurat nå. Vurderer om jeg skal be om innleggelse, men vet ikke... Jeg går til vanlig på 40mg cipramil og Sobril som eventuelt. Men de siste dagene har jeg tatt ca. 15 mg sobril hver dag for å dempe symptomene. Jeg er en stor mann, ca. 110 kg, og lurer av og til på om dosen med "lykkepiller" er for liten i forhold til min kroppsvekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317688-generalisert-angst-sorgreaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er en liten dose Cipramil. Vekt betyr litt, men ikke mye. Derimot betyr kjønn en god del. Menn (og kvinner etter menopausen) skal ha ca 50% større dose SSRI enn fertile kvinner.

Foreslår endring til Cipralex 20 mg med evt justering opp etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...