Gjest jadaaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg skal til psykiater i morgen , og lurer paa om hva du tenker naar pasienter kommer med egne forslag til hvilken AD de kunne tenke seg aa faa prove? Jeg har naa byttet saa mange ganger medisin pga manglende effekt, at jeg har nesten mistet haapet paa at medisin skal kunne hjelpe meg. Jeg er dypt deprimert og har lest litt paa nett om Wellbutrin R, og tenker at det kunne jo vaere et siste forsoek.., men vet ikke om jeg kan si dette til psykiateren. Jeg er redd dette kan bli oppfattet som negativt, at han skal synes jeg legger meg oppi noe jeg ikke har kunnskap om..som i og for seg er riktig..... Hvordan kan jeg gaa fram med dette, jeg trenger forslag? Det handler ogsaa om at jeg tar ansvar for egen helse..paa en litt desperat maate???? Jeg har brukt, over aar, cipramil, cymbalta, Zoloft, Efexor og Fontex og maange sorter AP parallelt, ingenting virker paa meg. Gaar selvsagt i terapi .*fire aar!!., tatt kurs i mestring av depr, vaert innlagt flere ganger.. og driver med fysisk aktivitet. Tror du jeg burde be om elektrosjokk beh?? Er det mulig og forklare hvorfor ingenting virker paa meg, dype depresjoner kommer tilbake igjen og igjen.. Jeg klarer nesten ikke motivere meg for aa dra til psykiater i morgen, dette er vanskelig. Haaper du kan svare paa noe av dette, det ble litt mye kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg synes det er positivt når pasienter kommer med egne forslag. Jeg tror ikke på at ingenting virker på deg. I slike tilfeller har oftest behandlingen vært for dårlig. Hvilke doser har du brukt? Har du tatt serumkonsentrasjonsmålinger? Er du genetisk testet i forhold til nedbryting av medisiner? Ja, Wellbutrin er vel verdt å prøve. Ikke konkluder med at den ikke virker om det ikke blir effekt på 150 mg. Mange må opp i 300, noen 450 mg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2612940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmica Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kjenner meg igjen. I det siste har jeg bare pushet på for å få medisiner . Men svaret er bare å øke dosen på cipralex. Har bedt om å få psykiater men det må jeg vente med. Jeg er lei min situasjon og ønsker å bli fri for angst redsler, frykt og bekymrings tanker. Ønsker å leve et fullverdig liv. Man kan lure på vitsen med å leve egentlig ...når en går rundt og er engstelig for absolutt alt man skal gjøre. Jeg håper på en beroligende medisin slik at jeg kan leve... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2612992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jadaaa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg synes det er positivt når pasienter kommer med egne forslag. Jeg tror ikke på at ingenting virker på deg. I slike tilfeller har oftest behandlingen vært for dårlig. Hvilke doser har du brukt? Har du tatt serumkonsentrasjonsmålinger? Er du genetisk testet i forhold til nedbryting av medisiner? Ja, Wellbutrin er vel verdt å prøve. Ikke konkluder med at den ikke virker om det ikke blir effekt på 150 mg. Mange må opp i 300, noen 450 mg. Takk for svar, haaper min psykiater mener det samme. Hvis speil er den samme blodproven som du nevner, saa har det vaert tatt flere ganger. Resultatet har vaert at disse blodprovene ser bra ut, hva enn det betyr. Og hoye doser er provd, jeg har alltid forsoekt maxdose utfra hva som staar i pakn.vedlegget, men det er jo mulig at det skulle vaert provd eeenda stoerre doser paa meg? Ingen psykiater har villet prove det paa meg. Den siste testen du nevner ang nedbryting, vet jeg ikke om er tatt. Maa ogsaa nevne at jeg til tider *et aar, eller mer* har brukt to typer AD samtidig, uten at det hjalp meg. Hoeres kanskje ikke troverdig ut at ingenting ser ut til aa virke, men slik er det til naa, enten du tror meg eller ikke.. Samtale med psykolog er det eneste jeg kan si konkret har hjulpet meg litt.. men det er klart , er man deprimert saa er man vel pessimist! Hva ville du ha gjort om du hadde hatt min opplevelse tror du? Det er kanskje daarlig av meg og si at jeg snart gir opp medisin, men det er min opplevelse av situasjonen naa. Jeg er 30 aar og har to barn og mann, jeg kan garantere at dette er ikke lett i lengden. Hver gang jeg begynner med ny medisin blir jeg full av haap, men jeg har enda ikke opplevd aa bli merkbart bedre. Ha en fin dag, og takk igjen for at du tok deg tid til aa svare meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psykojenta Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 FØRST-husk at dette er personlig erfaring- betyr ikke at det kan gjøres med deg- Jeg var alvorlig deprimert og hadde null effekt av psykoterapi- ble innlagt(men jeg hadde bare prøvd Cipralex da-oppi 30mg + Zeldox)...prøvde vel et eller to andre også, men det husker jeg ikke.. Jeg prøvde Lamictal...med god effekt når jeg kom opp i høy nok dose(måtte riktignok kutte den ut pga. en bivirkning avd.legen trodde var den. Jeg hadde hatt gjentatte depresjoner...(kan vel kalles det? Var deprimert (i perioder tror jeg) fra 11-års alderen til svangerskap, hadde det helt fint helt til jeg tryna ned i ei vollgrav eller noe) Men..som sagt...dette var min erfaring-er ikke sikkert de er villige til den medisinen på deg.. Håper du finner noe som funker snart :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et mdsspm Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kjenner meg igjen. I det siste har jeg bare pushet på for å få medisiner . Men svaret er bare å øke dosen på cipralex. Har bedt om å få psykiater men det må jeg vente med. Jeg er lei min situasjon og ønsker å bli fri for angst redsler, frykt og bekymrings tanker. Ønsker å leve et fullverdig liv. Man kan lure på vitsen med å leve egentlig ...når en går rundt og er engstelig for absolutt alt man skal gjøre. Jeg håper på en beroligende medisin slik at jeg kan leve... Jeg har selvfølgelig ikke noe med det, men jeg lurer på hvorfor du ikke øker dosen. Er det for mye bivirkninger, så kan jeg forstå det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmica Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har selvfølgelig ikke noe med det, men jeg lurer på hvorfor du ikke øker dosen. Er det for mye bivirkninger, så kan jeg forstå det. Det er jo det jeg har gjort. Men det tar ei tid før effekten kommer. Står nå på 40 mg. Vet ikke om jeg kan øke mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et mdsspm Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kjenner meg igjen. I det siste har jeg bare pushet på for å få medisiner . Men svaret er bare å øke dosen på cipralex. Har bedt om å få psykiater men det må jeg vente med. Jeg er lei min situasjon og ønsker å bli fri for angst redsler, frykt og bekymrings tanker. Ønsker å leve et fullverdig liv. Man kan lure på vitsen med å leve egentlig ...når en går rundt og er engstelig for absolutt alt man skal gjøre. Jeg håper på en beroligende medisin slik at jeg kan leve... Ok. Skjønner da at du ikke vil gå opp mer med det første. Håper du finner ut av det. Har det noen gang vært vurdert lyrica? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmica Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ok. Skjønner da at du ikke vil gå opp mer med det første. Håper du finner ut av det. Har det noen gang vært vurdert lyrica? Vet ikke hva det er for noe. Hva er det? Jeg tror jo det finnes medisiner som kan gjøre meg bedre ogemer rolig til alt jeg skal gjøre, men lege og psykolog mener jeg skal vente og se an Men jeg tenker at noe må det da være som kan gjøre at jeg kan leve et liv....fullt ut.. lever i håpet.. Håpet er det siste som forlater et menneske sies det;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et mdsspm Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Vet ikke hva det er for noe. Hva er det? Jeg tror jo det finnes medisiner som kan gjøre meg bedre ogemer rolig til alt jeg skal gjøre, men lege og psykolog mener jeg skal vente og se an Men jeg tenker at noe må det da være som kan gjøre at jeg kan leve et liv....fullt ut.. lever i håpet.. Håpet er det siste som forlater et menneske sies det;) Lyrica er et middel mot brukt mot angst. Du kan søke opp det som er skrevet om det her på forumet ved søkemotoren, eller se felleskatalog, ev. google. Man kan ikke gi opp så lenge det finnes annen medisin eller terapimetoder til utprøving. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Takk for svar, haaper min psykiater mener det samme. Hvis speil er den samme blodproven som du nevner, saa har det vaert tatt flere ganger. Resultatet har vaert at disse blodprovene ser bra ut, hva enn det betyr. Og hoye doser er provd, jeg har alltid forsoekt maxdose utfra hva som staar i pakn.vedlegget, men det er jo mulig at det skulle vaert provd eeenda stoerre doser paa meg? Ingen psykiater har villet prove det paa meg. Den siste testen du nevner ang nedbryting, vet jeg ikke om er tatt. Maa ogsaa nevne at jeg til tider *et aar, eller mer* har brukt to typer AD samtidig, uten at det hjalp meg. Hoeres kanskje ikke troverdig ut at ingenting ser ut til aa virke, men slik er det til naa, enten du tror meg eller ikke.. Samtale med psykolog er det eneste jeg kan si konkret har hjulpet meg litt.. men det er klart , er man deprimert saa er man vel pessimist! Hva ville du ha gjort om du hadde hatt min opplevelse tror du? Det er kanskje daarlig av meg og si at jeg snart gir opp medisin, men det er min opplevelse av situasjonen naa. Jeg er 30 aar og har to barn og mann, jeg kan garantere at dette er ikke lett i lengden. Hver gang jeg begynner med ny medisin blir jeg full av haap, men jeg har enda ikke opplevd aa bli merkbart bedre. Ha en fin dag, og takk igjen for at du tok deg tid til aa svare meg. 1. Ganske mange må bruke doser langt over "Felleskatalogdosen". En må ikke gi opp før skikkelige doser er prøvd. 2. Skulle 1. likevel ikke føre fram, bør diagnosen revurderes. Kan du ha en bipolar lidelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317703-nhd-et-medisinspm/#findComment-2613496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.