Gå til innhold

Depresjon - sliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest en mamma her og

Hun får kun samtaleterapi.

Den siste tida har hun vært veldig veldig sliten.

Det er veldig vanlig at en blir energiløs og sliten ved en depresjon. Kanskje skulle det vært vurdert om hun kunne hatt nytte av et antidepressiva. Ofte når en går til psykolog kan dette komme i glemmeboken. Ikke alle psykologer er så gira på medisiner heller.

Ellers antar jeg du oppfordrer til frisk luft, mosjon og rett kosthold. Det er lettere sagt enn gjort selvsagt.

Mitt barn har, til tross for sin unge alder, hatt flere depresjoner. Denne høsten har jeg, på anbefaling fra BUP, kjøpt en terapilampe. En slik lyslampe. Når den nå er er kjøpt bruker jeg den også selv, siden jeg også har vært sliten og trøtt etter lang tids belastning, og jeg synes den har hatt en forbausende god effekt. Ingen av oss er deprimerte, og jeg synes selv at den har gitt meg mye energi. Jeg synes sågar den har vært angstdempende. Og jeg er ikke et menneske hvor placeboeffekten lett fungerer. Kunne det vært en i ide?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317721-depresjon-sliten/#findComment-2613184
Del på andre sider

Gjest moren hennes

Det er veldig vanlig at en blir energiløs og sliten ved en depresjon. Kanskje skulle det vært vurdert om hun kunne hatt nytte av et antidepressiva. Ofte når en går til psykolog kan dette komme i glemmeboken. Ikke alle psykologer er så gira på medisiner heller.

Ellers antar jeg du oppfordrer til frisk luft, mosjon og rett kosthold. Det er lettere sagt enn gjort selvsagt.

Mitt barn har, til tross for sin unge alder, hatt flere depresjoner. Denne høsten har jeg, på anbefaling fra BUP, kjøpt en terapilampe. En slik lyslampe. Når den nå er er kjøpt bruker jeg den også selv, siden jeg også har vært sliten og trøtt etter lang tids belastning, og jeg synes den har hatt en forbausende god effekt. Ingen av oss er deprimerte, og jeg synes selv at den har gitt meg mye energi. Jeg synes sågar den har vært angstdempende. Og jeg er ikke et menneske hvor placeboeffekten lett fungerer. Kunne det vært en i ide?

Får be henne ta opp det ang medisinering neste gang hun er hos psykologen. Slik at de iallefall kan vurdere det.

Jeg oppforderer henne til både sunn mat, frisk luft, mosjon og ellers alt jeg kan tenke meg kan være til hjelp for å få mer energi. Men spes maten er jeg ikke sikker på om hun følger veldig godt. Ser at det som frister av mat er slikt som absolutt ikke er sunt. Men hun får iallefall relativt sunn mat hjemme da.

En slik lampe kunne kanskje vært noe å prøvd. Også for min del. Kjenner jo selv at jeg blir sliten og trøtt på denne årstiden. I år mer enn ellers, og det kommer så klart av engstelse og bekymring for min datter.

Hvor mye koster en slik lampe?

Tusen takk for svar og informasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317721-depresjon-sliten/#findComment-2613200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...