Gå til innhold

Sykemeldt i egen fødselspermisjon, sykemeldt etter ferdig fødselspermisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år, gift og 3 små barn. Jeg gikk ut i fødselspermisjon juni-07. Etter da en fødselsskade i bekkenet ble jeg helt ufør og gikk på krykker i 3 mnd. , og kunne ikke passe mitt eget barn. Jeg ble da sykemeldt i 3 mnd. og min mann fikk permisjon. Jeg gikk da over i permisjon igjen sept.-07. Permisjonen min gikk ut feb.-08 ( med 100% dekningsgrad ) Ble sykemeldt på ny fra feb.-08, da videre behandling og trening gir langsomt bedring. Fra Nav lokalt får jeg beskjed om å ta kontakt i okt.-08 for å kanskje gå over på friskmeldingperiode den siste tiden av sykemeldingsperioden, og hjelp til jobb søking. Plutselig får jeg brev fra Nav forvaltning om at sykemeldingsperioden min utløper 1.okt-08 og at jeg da ikke har krav på mere sykepenger. Dette skjønner jeg ikke noe av, og nav lokalt burde jo informert meg før. Jeg går til fysioterapibehandling og trening, og de mener at jeg trenger en stund til før det er aktuelt å jobbe. Håper du kan hjelpe meg!

Hilsen

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Sykemeldingsperioden er 52 uker, det vil fremgå av det første vedtaket du fikk fra NAV. De burde nok gitt deg en sluttdato tidligere, men det er det ikke mye å gjøre med nå.

Hvis du fremdeles er syk, og under behandling, bør du søke rehabiliteringspenger.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...