Gå til innhold

Valg av kamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe nytt kamera, men vet ikke helt hva slags. Jeg vil ha et hvor det tar kortest mulig tid fra man trykker på knappen til bildet er tatt, så det blir lett å fotografere bl.a. barn. Det kompaktkameraet jeg har nå er tregt, 2 sekunder tror jeg.

Jeg vet at speilrefleks er de kjappeste, og det står på den liste over ting jeg skal kjøpe når jeg blir litt rikere, men jeg gidder ikke å drasse med meg et speilreflekskamera når jeg skal ut i skog og mark for eksempel.

Jeg tenker litt på Canons powershot. Er det noen som vet noe om reaksjonshastigheten der? Eller må man ha speilrefleks for at bildet skal tas (nesten) med en gang man trykke rpå knappen?

Gjest Kanskje til hjelp.
Skrevet

Hvis du vil ha et kamera som er så raskt som du beskriver må du nok kjøpe et speilreflekskamera, for det er nettopp sånne egenskaper som skiller et kompaktkamera fra et speilrefleks.

Det er ulike størrelser på speilreflekskamera, ikke alle er like store. Du har f.eks Olympus E-420 og Nikon d40/d60.

Skrevet

Jeg har både speilrefleks og kompaktkamera. Reaksjonstiden virker som er den samme. (Kan ikke "føle" forskjellen.)

Det gamle kompaktkameraet var elendig her.

I dag bruker jeg et Canon Ixus 860IS. Fungerer helt supert. De fleste Ixus modeller er relativt like. Du finner et bra et til 1500,- nå. Kjøpte ett til julepresang til jentungen forrige uke.

Skrevet

Jeg har både speilrefleks og kompaktkamera. Reaksjonstiden virker som er den samme. (Kan ikke "føle" forskjellen.)

Det gamle kompaktkameraet var elendig her.

I dag bruker jeg et Canon Ixus 860IS. Fungerer helt supert. De fleste Ixus modeller er relativt like. Du finner et bra et til 1500,- nå. Kjøpte ett til julepresang til jentungen forrige uke.

Takk for svar!

Skrevet

Hvis du vil ha et kamera som er så raskt som du beskriver må du nok kjøpe et speilreflekskamera, for det er nettopp sånne egenskaper som skiller et kompaktkamera fra et speilrefleks.

Det er ulike størrelser på speilreflekskamera, ikke alle er like store. Du har f.eks Olympus E-420 og Nikon d40/d60.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...