AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Det blir nok bra ja, når eg først skal pusse opp så vil eg gjøre det skikkelig. Men kan ikkje velge de dyreste løsningene, men det er ikkje nødvendig heller, det blir planlegginga som blir den viktigste delen og valg av løsninger. Eg har allerede kjøpt tak og gulv, men vurderer å bytte ut taket før det er montert. Så du vil ikke ha taket uten baller likevel? Planlegging betyr utrolig mye. Det er faktisk derfor vi bytta tak. Takplatene er 30 cm, men han leste ikke på pakken, for der sto det at lektene skal legges med 28 cm pga falsene. Han hadde brukt så utrolig mye tid på å rette av taket, så han hadde valget mellom å gjøre alt arbeidet en gang til, eller å ta bort annenhver. Takess skal legges med 60 cm. Han tok den enkleste varianten. Han satte i 3 nye store vinduer i stua i sommer. Da de var på plass fant han ut at karnapp ville vært fint, så da var det ut med vinduene igjen Vi er dårlige planleggere, men han har alltid lyst og overskudd til å gjøre ting om igjen. Vi planlegger alltid nøye ting som stikkontakter. Jeg tror ikke alltid prisen har noe å si, bare ting er planlagt og er etter eget hjerte 0 Siter
Lisabeth Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 ''Hvitevarer skal være i hvitt, det ligger jo i ordet!'' *LOL* Tror knapt jeg kjenner noen som har kjøpt hvite hvitevarer de siste 10 år. Andre enn evt. noen studenter, og Lillemus. Og vi *rekker opp en hånd* Hvitevarer skal vare til de går i stykker, ikke til de er umoderne! miljøsnusfornuftig hilsen 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Psst! Vi valgte Lys Toscana. Skal male i slutten av denne uka Yeees! Den vil du trives med Lykke til med malingen da! 0 Siter
Lisabeth Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Stål er mer tidløst. Husk at det skal vare i 15-25 år! Og da er det gråsorte ut for lengst. Men jeg ville hatt to like store kummer og ingen flat plate på siden. Den er bare stygg. Jeg stemmer også for to ordentlige kummer, det blir mye mindre søl. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Yeees! Den vil du trives med Lykke til med malingen da! Tusen takk ) Jeg er litt spent på hvordan den blir på veggene. Vi hadde egentlig tenkt oss Egyptisk sand, men da vi så en plate med Lys Toscana i butikken måtte det bare bli den. Den er hakket lysere enn Egyptisk sand, men ellers veldig lik. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Tusen takk ) Jeg er litt spent på hvordan den blir på veggene. Vi hadde egentlig tenkt oss Egyptisk sand, men da vi så en plate med Lys Toscana i butikken måtte det bare bli den. Den er hakket lysere enn Egyptisk sand, men ellers veldig lik. Jeg tror nok at den vil passe veldig fint inni deres store stue. Du skulle nesten fått lagt ut et bilde her når dere er ferdige 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Så du vil ikke ha taket uten baller likevel? Planlegging betyr utrolig mye. Det er faktisk derfor vi bytta tak. Takplatene er 30 cm, men han leste ikke på pakken, for der sto det at lektene skal legges med 28 cm pga falsene. Han hadde brukt så utrolig mye tid på å rette av taket, så han hadde valget mellom å gjøre alt arbeidet en gang til, eller å ta bort annenhver. Takess skal legges med 60 cm. Han tok den enkleste varianten. Han satte i 3 nye store vinduer i stua i sommer. Da de var på plass fant han ut at karnapp ville vært fint, så da var det ut med vinduene igjen Vi er dårlige planleggere, men han har alltid lyst og overskudd til å gjøre ting om igjen. Vi planlegger alltid nøye ting som stikkontakter. Jeg tror ikke alltid prisen har noe å si, bare ting er planlagt og er etter eget hjerte Nja...Eg vurderer å bytte det til samme type som eg har i stua, siden det nå blir en åpen løsning (har slått ned veggen). Eg kjøpte det som dere hadde på grunn av at det var kampanje salg, men ville helst ha det andre. Dette kjøpte eg: http://www.byggma.no/dt_articlelist.aspx?m=53&amid=128 Dette har eg i stua: http://www.ion.fi/ext/sasmox/kuvat/uploaded/plankettKatto4207.jpg Eg har også gjort tilsvarende tabber som mannen din, pussa opp badet i vår/sommer (nytt gulv osv.) og nå når kjøkkentaket må ned så mener rørleggeren at eg bør skifte sluken på badet samtidig som vi kommer til rørene... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Nja...Eg vurderer å bytte det til samme type som eg har i stua, siden det nå blir en åpen løsning (har slått ned veggen). Eg kjøpte det som dere hadde på grunn av at det var kampanje salg, men ville helst ha det andre. Dette kjøpte eg: http://www.byggma.no/dt_articlelist.aspx?m=53&amid=128 Dette har eg i stua: http://www.ion.fi/ext/sasmox/kuvat/uploaded/plankettKatto4207.jpg Eg har også gjort tilsvarende tabber som mannen din, pussa opp badet i vår/sommer (nytt gulv osv.) og nå når kjøkkentaket må ned så mener rørleggeren at eg bør skifte sluken på badet samtidig som vi kommer til rørene... Snaxy lager disse platene ;0) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Nja...Eg vurderer å bytte det til samme type som eg har i stua, siden det nå blir en åpen løsning (har slått ned veggen). Eg kjøpte det som dere hadde på grunn av at det var kampanje salg, men ville helst ha det andre. Dette kjøpte eg: http://www.byggma.no/dt_articlelist.aspx?m=53&amid=128 Dette har eg i stua: http://www.ion.fi/ext/sasmox/kuvat/uploaded/plankettKatto4207.jpg Eg har også gjort tilsvarende tabber som mannen din, pussa opp badet i vår/sommer (nytt gulv osv.) og nå når kjøkkentaket må ned så mener rørleggeren at eg bør skifte sluken på badet samtidig som vi kommer til rørene... Ja, jeg husker godt at du framhevet Plankett. Det ser ut til å være et tak med mye liv i. I Symfoni ser en nesten ikke strukturen. Jeg så det godt da det lå på gulvet, men ikke da det kom opp. Jeg tror mannen min genetlig ønsker seg Plankett, men nå er takess kommet på plass med spotter. Kjedelig hvis du må rive ned noe på badet for å komme til rør. Har du flislagt der? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg stemmer også for to ordentlige kummer, det blir mye mindre søl. Jo, men det blir jo voldsomt dominerende? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Snaxy lager disse platene ;0) Er det sandt? Jøss, verden er ikkje stor... Be han sende over en palle! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Ja, jeg husker godt at du framhevet Plankett. Det ser ut til å være et tak med mye liv i. I Symfoni ser en nesten ikke strukturen. Jeg så det godt da det lå på gulvet, men ikke da det kom opp. Jeg tror mannen min genetlig ønsker seg Plankett, men nå er takess kommet på plass med spotter. Kjedelig hvis du må rive ned noe på badet for å komme til rør. Har du flislagt der? Eg har ikkje lagt flis, liker ikkje så godt flis. Har lagt Tarkett sitt Aquarelle våtromsgulv oppå støpen, men må muligens hogge opp gulvet rundt sluken. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Er det sandt? Jøss, verden er ikkje stor... Be han sende over en palle! :-) Hehe, ja det er sant. Vittig! :0) Har samme takplater i stua her, men våre er 62cm brede.. Min far lagde nemlig egne mål...Han ville ha de bredere! Hehe! :0) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, ja det er sant. Vittig! :0) Har samme takplater i stua her, men våre er 62cm brede.. Min far lagde nemlig egne mål...Han ville ha de bredere! Hehe! :0) Det er jo samme som takess da De er 62 cm, men blir 60 etter de er lagt inn i hverandre. Flott tak! Hvis det er planketten du mener. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Det er jo samme som takess da De er 62 cm, men blir 60 etter de er lagt inn i hverandre. Flott tak! Hvis det er planketten du mener. Hmm..Da må jeg ha sagt feil... Orker ikke oppå krakk å måle heller ;0) Men min far ble litt mobbet for at han lagde egne mål, så det vet jeg stemmer. Hehe! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, ja det er sant. Vittig! :0) Har samme takplater i stua her, men våre er 62cm brede.. Min far lagde nemlig egne mål...Han ville ha de bredere! Hehe! :0) Spooky!!! Da er det vel du og "Snaxy" som er avbilda bakpå "Byggma" brosjyren også da? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hmm..Da må jeg ha sagt feil... Orker ikke oppå krakk å måle heller ;0) Men min far ble litt mobbet for at han lagde egne mål, så det vet jeg stemmer. Hehe! Samma det, bare det er fint ) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Spooky!!! Da er det vel du og "Snaxy" som er avbilda bakpå "Byggma" brosjyren også da? Hehe, har ikke sett den, men er nok ikke oss nei! Hehe! :0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Samma det, bare det er fint ) Hehe, sant nok! Egentlig er jeg dritt lei av de..Er lit for mye spill i de.. Jeg ville heller hatt gipstak, det er fint :0) Men nå har jo jeg vokst opp med de platene ;0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, har ikke sett den, men er nok ikke oss nei! Hehe! :0) :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.