Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Det viktigste er jo at det er et _hjem_ og ikke et showroom. Det normale for folk flest er jo at man skaffer seg litt nå og litt da - der er vel de færreste som foretar en total utskiftning av hele stua i ett jafs. Hvis man kommer dithen at man ikke kan la et ukeblad ligge på bordet fordi klærne til modellen på forsiden ikke matcher interiøret, så har man kommet for langt! ;-) Ukeblad på bordet??? Iiiiiik - lever du i totalt kaos du? Nei - her er det ikke noe ukeblad på bordet nei...... *ser bort på bordet som såvidt synes under strikketøyet som ligger slengt utover* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Det er sikkert både stilig og lekkert, men det betyr ikke at det er min smak. ) Jeg liker det sånn som mitt kjøkken - lyse skap og fronter, hvite hvitevarer og heltre bøk i benkeplatene. ) Jeg vet om flere som har lyse skap, veldig mørke benkeplater og veldig "firkantet" innredning og jeg synes det er lekkert, men jeg ville ikke hatt det selv. Neida, må bare få erte deg litt; du ble en smule "forhistorisk" med ditt bastante utsagn om de hvite hvitevarene! Jeg synes mange kjøkken er kjempefine, jeg, selv om de ikke nødvendigvis er slik jeg selv ville hatt dem hos meg. Jeg er dog mest begeistret for hvitevarer i andre farger enn hvitt, det har jeg nok fått litt avsmak for. Rent stål, derimot, kunne jeg ikke tenke meg uansett hvor stilig jeg synes det er, det blir jo så fort fingermerker på dem at det ikke er gøy. Viktigste er at man trives på sitt eget kjøkken, og at man har gjort et eget valg. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Det viktigste er jo at det er et _hjem_ og ikke et showroom. Det normale for folk flest er jo at man skaffer seg litt nå og litt da - der er vel de færreste som foretar en total utskiftning av hele stua i ett jafs. Hvis man kommer dithen at man ikke kan la et ukeblad ligge på bordet fordi klærne til modellen på forsiden ikke matcher interiøret, så har man kommet for langt! ;-) Hehe, helt enig. Generelt ikke glad i veldig stylede hjem der alt passer sammen av puter, tepper, gardiner med mer. Dessuten underlig hvordan alskens interiørarkitekter og -stylister er skrekkelig glad i mengder av pynteputer. Se bare i boligannonsene for dyrere boliger, hvor disse stylistene tydeligvis har vært inne. 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Ukeblad på bordet??? Iiiiiik - lever du i totalt kaos du? Nei - her er det ikke noe ukeblad på bordet nei...... *ser bort på bordet som såvidt synes under strikketøyet som ligger slengt utover* *S* Jeg regnet med en slik ryddekommentar:-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''Om kvelden skrur jeg av spottene i taket, og lar bare lysene under benken stå på. Blir kjempekoselig!'' Kan du dimme spottene over (?) benkeplatene? Nei dessverre, der gjorde elektrikkeren en grov feil, så det kan vi ikke foreløpig. Det skal vi imidlertid ordne (har en høne eller fem å plukke med elektrikkeren fra før), for det er absolutt smart å ha dimmefunksjon. (Elektrikkeren har lagt lys og stikkontakter under overskapene på samme kurs, idioten, så om vi setter på dimmer på lysene dimmer vi samtidig stikkontaktene. Skikkelig smarting.) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hehe, helt enig. Generelt ikke glad i veldig stylede hjem der alt passer sammen av puter, tepper, gardiner med mer. Dessuten underlig hvordan alskens interiørarkitekter og -stylister er skrekkelig glad i mengder av pynteputer. Se bare i boligannonsene for dyrere boliger, hvor disse stylistene tydeligvis har vært inne. Jeg fylte sengen til ene barnet med slike puter. Der ser såååå lekkert ut når de er stablet på rette måten. Og det er de en gang i uka - ellers ligger de i hauger på gulvet :-( 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Neida, må bare få erte deg litt; du ble en smule "forhistorisk" med ditt bastante utsagn om de hvite hvitevarene! Jeg synes mange kjøkken er kjempefine, jeg, selv om de ikke nødvendigvis er slik jeg selv ville hatt dem hos meg. Jeg er dog mest begeistret for hvitevarer i andre farger enn hvitt, det har jeg nok fått litt avsmak for. Rent stål, derimot, kunne jeg ikke tenke meg uansett hvor stilig jeg synes det er, det blir jo så fort fingermerker på dem at det ikke er gøy. Viktigste er at man trives på sitt eget kjøkken, og at man har gjort et eget valg. :-) ''du ble en smule "forhistorisk" med ditt bastante utsagn om de hvite hvitevarene!'' ...eventuelt at hun bare er i forkant! ;-) Hvite hvitevarer er i skuddet, jf link i svar til Elextra et annet sted i tråden. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg fylte sengen til ene barnet med slike puter. Der ser såååå lekkert ut når de er stablet på rette måten. Og det er de en gang i uka - ellers ligger de i hauger på gulvet :-( Hehe, kan tenke meg det. Slik ville det vært hos oss også, det er en av flere grunner til at vi ikke har sånt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Nei dessverre, der gjorde elektrikkeren en grov feil, så det kan vi ikke foreløpig. Det skal vi imidlertid ordne (har en høne eller fem å plukke med elektrikkeren fra før), for det er absolutt smart å ha dimmefunksjon. (Elektrikkeren har lagt lys og stikkontakter under overskapene på samme kurs, idioten, så om vi setter på dimmer på lysene dimmer vi samtidig stikkontaktene. Skikkelig smarting.) ''(Elektrikkeren har lagt lys og stikkontakter under overskapene på samme kurs, idioten, så om vi setter på dimmer på lysene dimmer vi samtidig stikkontaktene. Skikkelig smarting.)'' Det gjør ikkje noe de kan godt være på samme kurs, men han må "splitte" tilførselen slik at den som går til lampene går innom en dimmer. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''Hva slags kran skal du ha/har du?'' Har ikkje sett på kran enda. ''Kranene er et blikkfang på kjøkkenet.'' Ja. *sukker tungt* De og! ''Jeg valgte en som går høyt buet (lang), da får jeg greit fylle opp eks ei bøtte eller halvannenliters flaske uten å knote.'' Link? Eg skal _ikkje_ ha ei med mye "kruseduller" som den på bildet: http://www.beha.no/download/bildearkiv/hvitevare-miljo/images/Beha%20Hvitevarer%202008.jpg Bare henger meg på det pekkaline sier om kran: Hvis du ikke har vaskerom med stor utslagsvask, så er dette med å fylle vannbøtte/stor flaske et poeng. Samtidig - jo høyere fall på vannet ned i vasken, så mer søl/sprut. Anbefaler deg forresten sterkt å legge inn matavfallskvern når du først pusser opp. 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hehe, helt enig. Generelt ikke glad i veldig stylede hjem der alt passer sammen av puter, tepper, gardiner med mer. Dessuten underlig hvordan alskens interiørarkitekter og -stylister er skrekkelig glad i mengder av pynteputer. Se bare i boligannonsene for dyrere boliger, hvor disse stylistene tydeligvis har vært inne. Jeg kjenner forresten noen som nylig foretok en total utskifting av stueinteriøret! Tror bare de beholdt godstolen til far...;-) Det var ut med 90-tallsmøblene (furu med mere), total fargeforandring/materialforandring på stua, og inn med hypermoderne møbler. Til og med veggpryden ble byttet ut. Det ble jo veldig fint, men samtidig litt upersonlig, for det er nesten som å dra til Skeidar og kjøpe en komplett pakke. Og snart vil også denne stilen være like utrendy som den de kvittet seg med....;-/ 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''(Elektrikkeren har lagt lys og stikkontakter under overskapene på samme kurs, idioten, så om vi setter på dimmer på lysene dimmer vi samtidig stikkontaktene. Skikkelig smarting.)'' Det gjør ikkje noe de kan godt være på samme kurs, men han må "splitte" tilførselen slik at den som går til lampene går innom en dimmer. Kurs var ikke riktig ord, jeg fant bare ikke det andre. :-) En tabbe var det uansett. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''(Elektrikkeren har lagt lys og stikkontakter under overskapene på samme kurs, idioten, så om vi setter på dimmer på lysene dimmer vi samtidig stikkontaktene. Skikkelig smarting.)'' Det gjør ikkje noe de kan godt være på samme kurs, men han må "splitte" tilførselen slik at den som går til lampene går innom en dimmer. Dette kan ikke ha vært en faglært elektriker? Visste han ikke at det skulle dimmer på veggen eller? Uansett foretrekker jeg at stikkontaktene under skapene går på egen tilførsel og ikke via lysbryteren. Er så teit å måtte ha på lyset for å få ladet mobilen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg kjenner forresten noen som nylig foretok en total utskifting av stueinteriøret! Tror bare de beholdt godstolen til far...;-) Det var ut med 90-tallsmøblene (furu med mere), total fargeforandring/materialforandring på stua, og inn med hypermoderne møbler. Til og med veggpryden ble byttet ut. Det ble jo veldig fint, men samtidig litt upersonlig, for det er nesten som å dra til Skeidar og kjøpe en komplett pakke. Og snart vil også denne stilen være like utrendy som den de kvittet seg med....;-/ Ja, satser nok heller på å skifte ut litt etter litt. Selv om en av og til kunne ønske seg omtrent alt nytt . 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''du ble en smule "forhistorisk" med ditt bastante utsagn om de hvite hvitevarene!'' ...eventuelt at hun bare er i forkant! ;-) Hvite hvitevarer er i skuddet, jf link i svar til Elextra et annet sted i tråden. Ut fra andre tråder her på DOL, så tror jeg IKKE vi konkluderer med at Lillemus er trendsettende i sin tankegang. Det er kun tilfeldig om så skjer. ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Ut fra andre tråder her på DOL, så tror jeg IKKE vi konkluderer med at Lillemus er trendsettende i sin tankegang. Det er kun tilfeldig om så skjer. ;-) *he he* Jeg må nok nesten si meg enig i dette, ja! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Ja, satser nok heller på å skifte ut litt etter litt. Selv om en av og til kunne ønske seg omtrent alt nytt . Ja, på hytta har vi jo alt nytt, og det synes vi jo er utrolig deilig:-) Men vi gruer jo litt for at det sikkert blir fortere ut også, men den tid den sorg....:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 He-he, her blir vi ikke enige, hører jeg! Nei, det svarte stjeler ikke alt lys, det blir veldig lunt og fint. Har selvfølgelig lys under overskapene, med 20 w-styrke, og jeg har kaffelatte-farga vegger. Og et vindu mellom overskap og underskap i den ene enden av rommet, samt to store vinduer i den andre enden av rommet. Alle som ser kjøkkenet vårt blir veldig begeistret, så jeg tror ikke det er så gæli. :-) Det er innslag av stål også, da, dørhåndtakene og "pynten" på steikeovnen og noe av oppvaskmaskina. Også har jeg 4 skap med glassdører, og lys inni skapet. Om kvelden skrur jeg av spottene i taket, og lar bare lysene under benken stå på. Blir kjempekoselig! Tilbehøret ellers på kjøkkenet er i ulike brunnyanser på duk og gardiner, svarte blomsterpotter og svarte rammer på bilder. Gulvet er i brunt/grått/svart. Her er det bare å bøye seg, altså, dette er kjempestilig! :-) Det hørtes dødelig lekker ut! Men du - hadde dere ikke faglært elektriker? Det der er sånn litt under nybegynnerfeil med den dimmeren. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 *S* Jeg regnet med en slik ryddekommentar:-) :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Dette kan ikke ha vært en faglært elektriker? Visste han ikke at det skulle dimmer på veggen eller? Uansett foretrekker jeg at stikkontaktene under skapene går på egen tilførsel og ikke via lysbryteren. Er så teit å måtte ha på lyset for å få ladet mobilen. Vi må ikke ha på lyset for å få liv i stikkontaktene, men det er allikevel ikke bare å sette på dimmer. Jeg skjønte ikke helt opplegget, men slik var det nå fikk vi beskjed om. Det skal altså gjøres om, for vi var svært spesifikke i beskrivelsen av hva vi ville ha. Og joda, han var fagutdannet, den elektrikkeren. Det var alle elektrikkerne som trampet rundt i hjemmet mitt med utesko. Grrrr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.