Gå til innhold

IQ test

Anbefalte innlegg

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• pekkaline

19

• candyqueen_83

7

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fikk 128 :-)

Det er greit¨å teste seg skikkelig iblant. Du ligger bittelitt over meg :)

Skrevet

Siden dette er DOL og testen ikke kommer med en slik advarsel, så vil jeg kommentere at dette er en test med visse mangler. Hvis man er deprimert eller går på medisiner burde man ikke ta IQ tester. Man burde ikke bruke IQ tester som et mål på om man er verdifull eller smart.

De som sliter med dårlig selvtillit burde unngå slike tester eller ta de hos en behandler.

Skrevet

Herrejemini så lang den var! Angret meg underveis at jeg hadde satt i gang dette her;-)

Men er jo fornøyd med resultatet, da.

Skrevet

Jeg kan bli medlem i Mensa med god margin. Men det ønsker jeg ikke.

Resultatet mitt på slike tester blir falskt høyt fordi jeg har gjort lignende oppgaver før.

Skrevet

Leser litt på svarene under her. Det kan jo virke som om mange VIL være smarte, men de vil IKKE være medlem av Mensa.

Bare synes at det er litt merkelig å rakke ned på Mensa som da er en "klubb for smartinger".

Skrevet

Leser litt på svarene under her. Det kan jo virke som om mange VIL være smarte, men de vil IKKE være medlem av Mensa.

Bare synes at det er litt merkelig å rakke ned på Mensa som da er en "klubb for smartinger".

Jeg mener ikke å rakke ned på Mensa. Beklager om det virket sånn. Jeg ville bare personlig ikke fått noe ut av det :)

Skrevet

Jeg antar folk er redde for å bli stigmatisert som en tørrpinn. Det henger kanskje igjen fra skoledagene da det ikke var noe kompliment å bli kalt for "skolelys". Samt den generelt utbredte misoppfatningen om at "har du det ikke i huet, så har du det i beina".

Jeg ville vel heller endre den frasen til: "Har du det ikke i huset, så MÅ du ha det i beina, ellers så ligger du tynt an!" ;-)

Et annet argument mot Mensa-medlemsskap kan være at man ikke ser hva poenget med det skal være, annet enn å kunne "skryte" av at man er medlem i en gruppe som bare ytterst få i Norge kan bli medlem i.

Men der igjen må jeg tilbake til det med hva som er "kult" i folk flest sine øyne. En eksklusiv klubb for dem som har hatt de beste sportsprestasjonene vil ikke bli møtt med samme fordømmelse.

Det er noe av de samme kreftene som gjør at fotballtalenter som blir mangelinjonærer nyter større respekt enn dem som blir miljonærer gjennom mer akademisk/økonomisk rettet virksomhet.

Skrevet

Jeg antar folk er redde for å bli stigmatisert som en tørrpinn. Det henger kanskje igjen fra skoledagene da det ikke var noe kompliment å bli kalt for "skolelys". Samt den generelt utbredte misoppfatningen om at "har du det ikke i huet, så har du det i beina".

Jeg ville vel heller endre den frasen til: "Har du det ikke i huset, så MÅ du ha det i beina, ellers så ligger du tynt an!" ;-)

Et annet argument mot Mensa-medlemsskap kan være at man ikke ser hva poenget med det skal være, annet enn å kunne "skryte" av at man er medlem i en gruppe som bare ytterst få i Norge kan bli medlem i.

Men der igjen må jeg tilbake til det med hva som er "kult" i folk flest sine øyne. En eksklusiv klubb for dem som har hatt de beste sportsprestasjonene vil ikke bli møtt med samme fordømmelse.

Det er noe av de samme kreftene som gjør at fotballtalenter som blir mangelinjonærer nyter større respekt enn dem som blir miljonærer gjennom mer akademisk/økonomisk rettet virksomhet.

mangelinjonærer = mangemiljonærer

Skrevet

''Jeg antar folk er redde for å bli stigmatisert som en tørrpinn. Det henger kanskje igjen fra skoledagene da det ikke var noe kompliment å bli kalt for "skolelys''

Der er jeg ikke udelt enig. Det var OK å bli kalt skolelys. Da var det verre med "flider" eller "geni", det siste ofte supplert med "er ikke langt fra geni til idiot".

Jeg tror idealet for Ola Nordmann kan uttrykkes enkelt og greit: Alt med måte. Du bør ikke være for intelligent, for pen, for veltrent eller for arbeidsom.

Skrevet

''Jeg antar folk er redde for å bli stigmatisert som en tørrpinn. Det henger kanskje igjen fra skoledagene da det ikke var noe kompliment å bli kalt for "skolelys''

Der er jeg ikke udelt enig. Det var OK å bli kalt skolelys. Da var det verre med "flider" eller "geni", det siste ofte supplert med "er ikke langt fra geni til idiot".

Jeg tror idealet for Ola Nordmann kan uttrykkes enkelt og greit: Alt med måte. Du bør ikke være for intelligent, for pen, for veltrent eller for arbeidsom.

Ja, man skal helst være som Åge Alexandersen synger om: "...en lykkelig gjennomsnittsmann, eller kbinne i et gjennomsnittsland..."

Skrevet

Ja, man skal helst være som Åge Alexandersen synger om: "...en lykkelig gjennomsnittsmann, eller kbinne i et gjennomsnittsland..."

Ja, og dessverre gjelder dette også i ulike typer avstemninger osv. Det gjelder å ikke være for flink, nordmennn elsker amatører og underdogs! Jfr. idol, Skal vi danse osv.

Skrevet

'' kbinne '' Hva har du drukket i dag? hehe

Skrevet

mangelinjonærer = mangemiljonærer

Million skrives ikke med "j" heller, så du rettet opp én skrivefeil med en ny;-)

Skrevet

'' kbinne '' Hva har du drukket i dag? hehe

Kaffe! MED koffein!!! :-)

*litt av en våghals*

Faktisk tror jeg at jeg har drukket for LITE kaffe i dag... Jeg ville sikkert fått 155 på testen med litt mer kaffe innabords;-)

Skrevet

Million skrives ikke med "j" heller, så du rettet opp én skrivefeil med en ny;-)

Huff&huff! Dette vet jeg jo egentlig, men fort gjort i en port.

Skrevet

Kaffe! MED koffein!!! :-)

*litt av en våghals*

Faktisk tror jeg at jeg har drukket for LITE kaffe i dag... Jeg ville sikkert fått 155 på testen med litt mer kaffe innabords;-)

*lol* Kanskje vi skal teste? Jeg raste gjennom testen jeg. Blir stresset av tester fordi de vanligvis går på tid. Mulig jeg tar den en gang til for å se om tiden spiller noe rolle :)

Gjest Testene sier lite
Skrevet

Det er nettopp det - denne testen sier ikke så mye mer enn at noen av oss har lettere for å løse akkurat disse bestemte typene oppgaver enn andre. Hvem vi er ellers sier ikke denne testen noe som helst om. Jeg synes det er litt trist om man skal identifisere seg som person utelukkende ut fra score i en slik ganske innsnevret test. Og det å melde meg inn noe sted fordi jeg fikk sånn score og ikke slik score på dette er ikke mer meningsfylt for meg enn om jeg skulle meldt meg inn i en klubb for de som skriver med høyre eller venstre hånd - eller for de som leser på senga.

Så - det er bare et tall akkurat slik vekta mi er et annet tall som sier noe annet om meg. Siden jeg har vekt som viser fettprosent, beinmasse, hvilekaloriforbruk osv fordi jeg er glad i tall var det naturlig å ta en slik test akkurat i dag - men det endrer ikke min oppfatning av meg selv.

"Så - det er bare et tall akkurat slik vekta mi er et annet tall som sier noe annet om meg. Siden jeg har vekt som viser fettprosent, beinmasse, hvilekaloriforbruk osv fordi jeg er glad i tall var det naturlig å ta en slik test akkurat i dag - men det endrer ikke min oppfatning av meg selv"

Det stemmer og jeg har aldri sagt noe negativt om vekta di ihvertfall.

Skrevet

Ja - jeg skulle trodd det var noen enkle og noen vanskelige i alle temaene?

Det mest gufne syntes jeg var å huske tallene, selv om jeg scoret bra på det. Jeg liker ikke å huske lange tallrekker som enkelttall - jeg husker dem ved å gruppere dem - helst parvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...