Gå til innhold

IQ test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er dumt at det ikke kommer opp hva svaret er etter man har tatt testen.

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• pekkaline

19

• candyqueen_83

7

• Bookworm

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det blir litt vel lettvint å først bruke dol som arena for grenseløs skitt-kasting, og så be om at vi skal bruke tid på sletting i etterkant.

Det ble altså bedt om sletting mange ganger _før_ dette. Jeg fikk ingen respons fra deg hverken på mail eller på webbisforum.

jeg ba om sletting med en gang det kom et innlegg om at jeg aspirerte til å kalles feit kjerring i en tråd hvor jeg _trodde_ vi disukterte om man er det man har i iq eller om man som menneske kan bestå av flere relevante parametere.

Skrevet

Jeg antar folk er redde for å bli stigmatisert som en tørrpinn. Det henger kanskje igjen fra skoledagene da det ikke var noe kompliment å bli kalt for "skolelys". Samt den generelt utbredte misoppfatningen om at "har du det ikke i huet, så har du det i beina".

Jeg ville vel heller endre den frasen til: "Har du det ikke i huset, så MÅ du ha det i beina, ellers så ligger du tynt an!" ;-)

Et annet argument mot Mensa-medlemsskap kan være at man ikke ser hva poenget med det skal være, annet enn å kunne "skryte" av at man er medlem i en gruppe som bare ytterst få i Norge kan bli medlem i.

Men der igjen må jeg tilbake til det med hva som er "kult" i folk flest sine øyne. En eksklusiv klubb for dem som har hatt de beste sportsprestasjonene vil ikke bli møtt med samme fordømmelse.

Det er noe av de samme kreftene som gjør at fotballtalenter som blir mangelinjonærer nyter større respekt enn dem som blir miljonærer gjennom mer akademisk/økonomisk rettet virksomhet.

Mye smart i dette innlegget. Tenke spesielt på de som blir millionærer. Om du blir det via sport eller lotto så er det bra. Om du har jobbet hardt og lykkes så er det langt i fra like bra. Merkelig egentlig.

Gjest Moderator
Skrevet

Det ble altså bedt om sletting mange ganger _før_ dette. Jeg fikk ingen respons fra deg hverken på mail eller på webbisforum.

jeg ba om sletting med en gang det kom et innlegg om at jeg aspirerte til å kalles feit kjerring i en tråd hvor jeg _trodde_ vi disukterte om man er det man har i iq eller om man som menneske kan bestå av flere relevante parametere.

Vi overvåker som de fleste vel vet, ikke 24 timer i døgnet. At vi ikke straks sletter, er ingen undskyldning for å delta i hemningsløs krangling og skittkasting.

Skrevet

Mye smart i dette innlegget. Tenke spesielt på de som blir millionærer. Om du blir det via sport eller lotto så er det bra. Om du har jobbet hardt og lykkes så er det langt i fra like bra. Merkelig egentlig.

Ja, helt enig.

Gjest Gulla var her på snarvisitt
Skrevet

Ja, helt enig.

Bare sånn innpå - det webbis ikke skriver er at all skyld her er fordelt til Gulla som har endt med hele ansvaret for hele krangelen. Den andre personen har ikke gjort noe galt. Spes ikke ved å ta i bruk ord som feit kjerring osv.

Skrevet

Bare sånn innpå - det webbis ikke skriver er at all skyld her er fordelt til Gulla som har endt med hele ansvaret for hele krangelen. Den andre personen har ikke gjort noe galt. Spes ikke ved å ta i bruk ord som feit kjerring osv.

Slutt nå, hold deg til saken tråden handler om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...