Gå til innhold

Legge ut hjemmeside via FTP?

Anbefalte innlegg

Gjest holderpåålære
Skrevet

Jeg holder på å lage min egen hjemmeside, men greier ikke å få hjemmesiden til å fungere. Jeg har laget en html-side som jeg har lastet opp via ftp og lagt den i anvist mappe. Når jeg logger meg inn på min side så kommer det bare opp et lite kryss(slik som at bilde(jpg-fil) mangler. Går jeg inn i kildene så finner jeg kodene. Er det noe spesielt man bør gjøre når man legger ut filer via ftp?

Skrevet

Hvor peker koden, da? Ligger bildet på samme sted i forhold til siden, når det ligger på nett, som når du lager siden hjemme... liksom, på en måte, atte...

Skrevet

Du har ikke linket til bilder som ligger på din egen maskin da?

Bilder må også legges ut via ftp.

Skrevet

Består siden kun av ett eneste bilde? Hva med teksten? Synes den?

Mest sannsynlig har du ikke oppgitt riktig link til bildet og/eller du ar ikke lastet opp bildet.

En annen forklaring: Noen FTP program ber deg velge ANSI, ASCII eller binær overføring. Tror det er ASCII du må velge. Feil valg kan føre til ubrukelige filer på serveren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...