Gå til innhold

Det nærmer seg helg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har også dør fra Diplomat. Den heter Sandra og du finner den her:

http://www.diplomat.no/pdf/Ytterdorer%202007%20pr%2012Mars.pdf

Du ser det ikke så godt på det lille bildet, men den er buet oppe. Den er i et større bilde lenger nede på siden.

Det blir sikkert stilig med disse glassteinene. Du høres så utrolig handy ut som gjør alt selv. *Imponert*

Det var faktisk "Sandra" eg ville ha, men fikk "Lene" på tilbud så da kjøpte eg likeså godt to med en gang. (det har ingenting med kvinnfolk å gjøre!)

Eg er egentlig skikkelig "treneva" men må gjøre mye sjøl av økonomiske årsaker, men nå er det bare morro.

Det blir forhåpentligvis bra med glassbyggesteinen ja, og det eg da sparer inn på dører/sidefellt bruker eg på skifer og spotter i yttergangen! :-)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• AneM1365380603

6

• Lotte :o)

5

• pekkaline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor ble det av tråden om krig og fred og religionspolitikk og sån?

Nei det vet eg ikkje, kanskje Jølsen hadde vært der?

AneM1365380603
Skrevet

Det var faktisk "Sandra" eg ville ha, men fikk "Lene" på tilbud så da kjøpte eg likeså godt to med en gang. (det har ingenting med kvinnfolk å gjøre!)

Eg er egentlig skikkelig "treneva" men må gjøre mye sjøl av økonomiske årsaker, men nå er det bare morro.

Det blir forhåpentligvis bra med glassbyggesteinen ja, og det eg da sparer inn på dører/sidefellt bruker eg på skifer og spotter i yttergangen! :-)

Det blir sikkert kjempefint hos deg. Jeg skulle gjerne sett resultatet :) Men si meg, holder du på med kjøkken og gang på samme tid? Skal du ha spotter på kjøkkenet også? Vi har spotter der, og de varmer rommet noe voldsomt. Spottene i stua er også på plass.

Skrevet

Den døra var jo kjempefin. Tør jeg spør hvor den var billig hen?

Bygger`n, men det var ikkje _den_ på bildet men døra er lik.

Den på bildet heter "Classic" og mine heter "Lene", du får også tilsvarende kampanjedører på fks. Coop bygg da heter de "Line", "Jane" eller noe i den duren og har seks vindusfellt.

Ps! Sidefeltet var ikkje med på tilbudet.

Skrevet

Bygger`n, men det var ikkje _den_ på bildet men døra er lik.

Den på bildet heter "Classic" og mine heter "Lene", du får også tilsvarende kampanjedører på fks. Coop bygg da heter de "Line", "Jane" eller noe i den duren og har seks vindusfellt.

Ps! Sidefeltet var ikkje med på tilbudet.

Ok takk, jeg får sjekke pris og sånt :)

Er du en av Norges nye lottomillionærer? ;))

Skrevet

Det blir sikkert kjempefint hos deg. Jeg skulle gjerne sett resultatet :) Men si meg, holder du på med kjøkken og gang på samme tid? Skal du ha spotter på kjøkkenet også? Vi har spotter der, og de varmer rommet noe voldsomt. Spottene i stua er også på plass.

''Men si meg, holder du på med kjøkken og gang på samme tid?''

Ja, og yttertak, innergang, trapper, spisestue, dører, vinduer og nytt stakittgjerde mm. he.he...

''Skal du ha spotter på kjøkkenet også?''

Ja, der skal eg ha 9 watts Led-lys, og (Led) lyslister under overskap.

''Vi har spotter der, og de varmer rommet noe voldsomt.''

De varmer "både her og der", eg stoler ikkje på halogenspotter!

''Spottene i stua er også på plass.''

Så lenge de er fagmessig montert så går det bra, men eg vil anbefale å bytte ut lampene med Led lamper når disse er gode nok.

Eg skal ha løse halogenspoter i yttergang (2 stk):

http://www.nse.no/default.pl?showProduct=1022&pageId=687

tror det blir bra sammen med skifer ala. dette:

http://www.otta-skifer.no/images/mur-red3.jpg

,og rundt spisebordet skal eg ha disse (fra samme serien, 4 stk.):

http://www.nse.no/default.pl?showProduct=1025&pageId=687.

Skrevet

Ok takk, jeg får sjekke pris og sånt :)

Er du en av Norges nye lottomillionærer? ;))

''Er du en av Norges nye lottomillionærer? ;))''

Nei, men naboen er! :-)

Skrevet

Ok så da har du litt å følge opp ja haha :)) Håper ikke min nabo blir lottomillionær ;) Jeg prøver stadig å vinne men.... blir vel til lørdag ;)

Skrevet

Hvor ble det av tråden om krig og fred og religionspolitikk og sån?

Enda mere borte?

Skrevet

Har 1,5 fridag og et julebord å forsere før det endelig er helga.

AneM1365380603
Skrevet

''Men si meg, holder du på med kjøkken og gang på samme tid?''

Ja, og yttertak, innergang, trapper, spisestue, dører, vinduer og nytt stakittgjerde mm. he.he...

''Skal du ha spotter på kjøkkenet også?''

Ja, der skal eg ha 9 watts Led-lys, og (Led) lyslister under overskap.

''Vi har spotter der, og de varmer rommet noe voldsomt.''

De varmer "både her og der", eg stoler ikkje på halogenspotter!

''Spottene i stua er også på plass.''

Så lenge de er fagmessig montert så går det bra, men eg vil anbefale å bytte ut lampene med Led lamper når disse er gode nok.

Eg skal ha løse halogenspoter i yttergang (2 stk):

http://www.nse.no/default.pl?showProduct=1022&pageId=687

tror det blir bra sammen med skifer ala. dette:

http://www.otta-skifer.no/images/mur-red3.jpg

,og rundt spisebordet skal eg ha disse (fra samme serien, 4 stk.):

http://www.nse.no/default.pl?showProduct=1025&pageId=687.

Skifer i gangen er fint, men jeg er mest svak for grått/svart. Den du valgte blir nok fin den også :)

Du mener ikke innfelte spotter? Våre er innfelte, og de skal være forskriftsmessig montert. Mannen min gjør det meste selv, men må selvsagt ha godkjenning fra elektrikeren.

Hvorfor har du så mange prosjekter på en gang? Blir det ikke litt kaos i heimen? Det er uansett kjekt å se framgangen når en kan begynne å bygge opp igjen :) Her lever vi i pussestøv etter sparkling nå.

Du kan være glad for at du ikke har småunger som tråkker opp i alt. Heldigvis har de til nå holdt seg langt unna både verktøy, støyp og maling.

Skrevet

Skifer i gangen er fint, men jeg er mest svak for grått/svart. Den du valgte blir nok fin den også :)

Du mener ikke innfelte spotter? Våre er innfelte, og de skal være forskriftsmessig montert. Mannen min gjør det meste selv, men må selvsagt ha godkjenning fra elektrikeren.

Hvorfor har du så mange prosjekter på en gang? Blir det ikke litt kaos i heimen? Det er uansett kjekt å se framgangen når en kan begynne å bygge opp igjen :) Her lever vi i pussestøv etter sparkling nå.

Du kan være glad for at du ikke har småunger som tråkker opp i alt. Heldigvis har de til nå holdt seg langt unna både verktøy, støyp og maling.

''Skifer i gangen er fint, men jeg er mest svak for grått/svart. Den du valgte blir nok fin den også :)''

Eg skal ha ca. 3/4 med Liskifer (grå/svart)http://www.utemiljo.no/img/diverse/bilete/skifer.jpg

og resten Otta rust.

''Du mener ikke innfelte spotter? Våre er innfelte, og de skal være forskriftsmessig montert.''

Jo, de blir opptil 150 grader varme.

''Hvorfor har du så mange prosjekter på en gang?''

Eg må tenke helhet da det ene griper inn i det andre.

''Blir det ikke litt kaos i heimen?''

Jo, men det gjør ikkje noe nå når sønnen min/vår går på skole ett annet sted i landet og eg er aleine hjemme.

Dessuten blir nok dette ett langtidsprosjekt...:-)

''Det er uansett kjekt å se framgangen når en kan begynne å bygge opp igjen :)''

Her river eg fortsatt ned, men gleder meg til å begynne å bygge opp ja.

''Her lever vi i pussestøv etter sparkling nå.''

Grunnarbeidet er det viktigste du kan gjøre for å få ett godt resultat.

''Du kan være glad for at du ikke har småunger som tråkker opp i alt.''

Det hadde ikkje gått her no.

''Heldigvis har de til nå holdt seg langt unna både verktøy, støyp og maling.''

Pass på spiker og strømførende ledninger.

Skrevet

Hehe, glad jeg ikke kommer til det stadige der.

Ja, det kan du være. he.he...

Fin han som skulle gå på streken på slutten. lol

AneM1365380603
Skrevet

''Skifer i gangen er fint, men jeg er mest svak for grått/svart. Den du valgte blir nok fin den også :)''

Eg skal ha ca. 3/4 med Liskifer (grå/svart)http://www.utemiljo.no/img/diverse/bilete/skifer.jpg

og resten Otta rust.

''Du mener ikke innfelte spotter? Våre er innfelte, og de skal være forskriftsmessig montert.''

Jo, de blir opptil 150 grader varme.

''Hvorfor har du så mange prosjekter på en gang?''

Eg må tenke helhet da det ene griper inn i det andre.

''Blir det ikke litt kaos i heimen?''

Jo, men det gjør ikkje noe nå når sønnen min/vår går på skole ett annet sted i landet og eg er aleine hjemme.

Dessuten blir nok dette ett langtidsprosjekt...:-)

''Det er uansett kjekt å se framgangen når en kan begynne å bygge opp igjen :)''

Her river eg fortsatt ned, men gleder meg til å begynne å bygge opp ja.

''Her lever vi i pussestøv etter sparkling nå.''

Grunnarbeidet er det viktigste du kan gjøre for å få ett godt resultat.

''Du kan være glad for at du ikke har småunger som tråkker opp i alt.''

Det hadde ikkje gått her no.

''Heldigvis har de til nå holdt seg langt unna både verktøy, støyp og maling.''

Pass på spiker og strømførende ledninger.

Den siste linken du viste av skifer er kjempefin! Noe sånt vil jeg også ha når vi banker bort flisene som er der nå.

Jeg skjønner det er greiere å holde på med oppussing når du ikke har en hel gjeng som tråkker i det. Vi har nå kjøkkenet som er koselig å oppholde seg i da :) Badet er også ferdig.

De lyspærene er varme, men de er plassert i noen stålkasser. Dessuten blir de alltid slått av når vi går ut eller legger oss. Mannen min er veldig opptatt av detaljer, så derfor ble det innfelte spotter. De både lyser og varmer.

Løse strømførende ledninger slenger aldri rundt her. Der er vi begge nøye. Eller han er nøye og jeg er hysterisk ;) Alt blir dobbeltsjekket!

Hvilke lister velger du til rommene du pusser opp?

Skrevet

Den siste linken du viste av skifer er kjempefin! Noe sånt vil jeg også ha når vi banker bort flisene som er der nå.

Jeg skjønner det er greiere å holde på med oppussing når du ikke har en hel gjeng som tråkker i det. Vi har nå kjøkkenet som er koselig å oppholde seg i da :) Badet er også ferdig.

De lyspærene er varme, men de er plassert i noen stålkasser. Dessuten blir de alltid slått av når vi går ut eller legger oss. Mannen min er veldig opptatt av detaljer, så derfor ble det innfelte spotter. De både lyser og varmer.

Løse strømførende ledninger slenger aldri rundt her. Der er vi begge nøye. Eller han er nøye og jeg er hysterisk ;) Alt blir dobbeltsjekket!

Hvilke lister velger du til rommene du pusser opp?

Akkurat det med lister er eg litt usikker på bortsett fra gulvlistene, der eg garantert kommer til å legge eikelister siden eg skal ha eikeparkett i stue (har fra før), kjøkken, trapp og innergang velger også dette der eg skal ha skifer.

For eg har en del eik på badet (det er eg ferdig med) så der kan eg sitte å kose meg, der er det ikkje kaos. he.he..

Skrevet

Hehe, glad jeg ikke kommer til det stadige der.

Jeg fatter ikke at folk vil seg sjøl så vondt. Snakk om ikke å kjenne sin egen begrensning. Mange av disse er sikkert ikke sylskarpe i edru tilstand, heller.

Skrevet

Har du knulla naboen? ;-)

Skrevet

Ja, det kan du være. he.he...

Fin han som skulle gå på streken på slutten. lol

Hehe, han så ikke så aller verst ut med en gang, han klarte jo å stå rolig, men han skulle aldri i verden ha bøyd seg:-)

De klarer ikke å ta seg for heller og kjører hode i bakken så det synger.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226559956' post='4013841]

Jeg fatter ikke at folk vil seg sjøl så vondt. Snakk om ikke å kjenne sin egen begrensning. Mange av disse er sikkert ikke sylskarpe i edru tilstand, heller.

Sikkert ikke, hehe. Men disse her har drukket før, de drikker nok altfor mye over lengre tid og derfor havner de så jævlig utpå.

Jeg er ekstra glad for at jeg drikker beskjedent, når jeg ser dette:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...