Gjest haltende Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Jeg var utsatt for en ulykke på jobben og måtte ha en kneoperasjon etter dette. Har store plager selv 2 år etter og har søkt delvis uførestønad og meldt yrkesskade til både Nav og arbeidsgivers forsikringsselskap. 1 år før denne skaden skjedde hadde jeg et mindre vridningstraume gjeldende samme kne, noe som gav meg mindre plager og som legen min undersøkte men forsikret meg om at ikke var miniskskade eller noe alvorlig. Legen som foresto operasjonen gav erklæring om at det er en overveiende sannsynlighet for sammenheng mellom skaden og plagene jeg nå har, han opplyste meg forøvrig rett etter operasjonen at skadene var omfattende, og at jeg må regne med å måtte skifte ut dette kneleddet etterhvert. et par uker etter hans undersøkelse ble jeg vurdert av forsikringsselskapets oppnevnte spesialist som selvsagt har lest journalen fra min fastlege. Jeg blir her så sjokkerende tendensiøst beskrevet indirekte og utlevert med høyst private hjertesukk vedr,familiemedlemmer bl.a.Det fremkommer antagelser og konklusjoner i denne journalen som er helt feilaktige, og alt dette blir nå bragt videre til forsikringsselskapet. Sannsynligvis også til de som vurderer yrkesskaden ved Nav. Jeg er krenket og svært fortvilet over dette, for etter uhellet på jobben har hverdagene mine blitt preget av store funksjonsbegrensninger og mye smerter. Hva skal jeg gjøre for å rydde opp i dette? NB. Ser selvfølgelig at jeg må bytte fastlege. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 For at legens journal skal innhentes av forsikringsselskapet, har du gitt dem en fullmakt. Da er legen løst fra sin taushetsplikt. NAV har lovhjemmel til å innhente fra legen, så det er også taushetsplikten opphevet. Det er nok ikke stort du får gjort med dette. Hvis det er snakk om feilbehandling fra fastlege, kan du eventuelt klage til NPE eller fylkeslegen. Det er ikke uvanlig at familiemedlemmers historikk m.m. står i ens journal, det er en del av bakgrunnmaterialet som legene benytter seg av. Mvh. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.