Gå til innhold

Luksusfellen i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det mulig å tjene 30.000,- i mnd og bruke ca. 77.000,-?!

Og jeg hadde dødd av skam om foreldrene mine hadde tatt over kredittkortgjelda mi som jeg hadde opparbeidet meg på å kjøpe vesker og sko....

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Lotte :o)

9

• mrxx

5

• trollemor;o)

5

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Det er helt utrolig, ja. Hun hadde virkelig lagt til seg noen dyre vaner. Så hadde hun jo bl annet en veske som ikke var ny. Den var hele 2 mnd, eller noe..

Skrevet

Det er helt utrolig, ja. Hun hadde virkelig lagt til seg noen dyre vaner. Så hadde hun jo bl annet en veske som ikke var ny. Den var hele 2 mnd, eller noe..

Det er jo ikke nytt må vite! ;o) Vi satt virkelig bare og måpte av hele dama... Hadde jeg vært foreldrene hennes og sett henne på tv hadde jeg skjemtes!

Skrevet

Jeg så bare slutten. Jeg hadde også dødd om mine foreldre skulle tatt min gjeld. Det ville de heller aldri gjort. Folk er gale.

Skrevet

Dette er helt utrolig.

Det verste er at disse galningene står frem på tv også så hele Norge får vite hvordan de er. Man kan lure på hvor dum det er lov å være. Noen burde beskytte dem mot seg selv.

Forøvrig så jeg ikke programmet, så jeg må bare svare ut i fra hvs du skriver her.

Skrevet

Dette er helt utrolig.

Det verste er at disse galningene står frem på tv også så hele Norge får vite hvordan de er. Man kan lure på hvor dum det er lov å være. Noen burde beskytte dem mot seg selv.

Forøvrig så jeg ikke programmet, så jeg må bare svare ut i fra hvs du skriver her.

Om en av sønnene dine hadde opparbeidet seg kredittkortgjeld på 500.000,- som han hadde brukt på uteliv, fine dresser (som han knapt hadde brukt) og sko til mange tusen kroner paret - hadde du da overtatt denne gjelden for å hjelpe ham? Eller hadde han fått rydde opp selv? Altså - det er ikke snakk om ett øre i "fornuftig" gjeld her, kun luksussløsing til 15-20% rente.

Skrevet

Om en av sønnene dine hadde opparbeidet seg kredittkortgjeld på 500.000,- som han hadde brukt på uteliv, fine dresser (som han knapt hadde brukt) og sko til mange tusen kroner paret - hadde du da overtatt denne gjelden for å hjelpe ham? Eller hadde han fått rydde opp selv? Altså - det er ikke snakk om ett øre i "fornuftig" gjeld her, kun luksussløsing til 15-20% rente.

Den gjelda måtte han ha gjort opp selv, men jeg kunne ha hjelpet han med å gode råd om hvordan han skulle ordne seg økonomisk.

Men det er etter at jeg hadde spikret han på veggen.

Skrevet

Nei hun var ikke mye lur den dama der når det gjeldt privatøkonomi.. Pen og velkledd ja, og flink i jobben sin, men med gjeld oppetter øra. Går det virkelig an å bli så dum lurer jeg på? Etter 5 år ville gjelda hennes på 1,1 mill (?) være 2,6 mill med den renta..

Hun ville være fin dame vettu, med de dyreste kjolene, veskene, ørten par fancy sko, fancy bil og et luksusliv som ikke ligner grisen. Bodd i USA vettu, og fått griller i huet der. Spiser salat til lunsj med sjampanje på Frogner, bare det sier litt!

Nei jeg hadde IKKE hjulpet denne jenta, som for øvrig virket smart og oppegående ellers.

Skrevet

Da ville jeg ha hjulpet til å rydde vekk det kredittkortlånet. Det er jo barnet mitt det er snakk om.

Men jeg ville gjort det med en avtale om at pengene skal tilbakebetales hvis barnet noensinne nærmer seg et kredittkort igjen. Eller noe sånt.

Hva skal jeg egentlig med alle disse pengene hvis jeg ikke skal kunne hjelpe mitt eget barn? Dessuten må jeg jo ta inn over meg at den oppdragelsen som har frembrakt dette økonomiske vidunderbarnet er noe jeg har stått for.

Men heldigvis er det ikke mitt barn som står slik til foreløpig. Ikke som jeg vet ihvertfall.

Nå kom det ikke frem hvordan foreldrene skulle betjene dette lånet da, om de hadde penger fra før eller om de måtte ta opp lån for å gjøre det.

Det er klart man vil hjelpe ungene sine, men på den annen side må de jo lære seg å stå på egne bein uten at mamma og pappa kommer og rydder opp også...

Skrevet

Hadde jeg stått så godt i det økonomisk at jeg slapp å låne 500 000 kroner, så hadde jeg antagelig lånt barnet mitt pengene til lav rente, men krevd at pengene skulle tilbakebetales med så og så mye hver måned.

Skrevet

Nå kom det ikke frem hvordan foreldrene skulle betjene dette lånet da, om de hadde penger fra før eller om de måtte ta opp lån for å gjøre det.

Det er klart man vil hjelpe ungene sine, men på den annen side må de jo lære seg å stå på egne bein uten at mamma og pappa kommer og rydder opp også...

Det er jeg enig i. Det må være en forutsetning at foreldrene har muligheten til å hjelpe.

Skrevet

Ja det var det med bjørnetjeneste da. På den ene siden vil en ikke la sitt elskede barn gå under, men man kan nå lett sy pute under armene hvis det ikke får så store konsekvenser. Det kan ikke være slik at det er foreldrene som skal bære konsekvensene.

Skrevet

Ja det var det med bjørnetjeneste da. På den ene siden vil en ikke la sitt elskede barn gå under, men man kan nå lett sy pute under armene hvis det ikke får så store konsekvenser. Det kan ikke være slik at det er foreldrene som skal bære konsekvensene.

Jepp, hadde det vært "fornuftig" gjeld, at hun hadde gått påen smell i boligmarkedet eller noe slikt så hadde det nok vært lettere å hjeple enn når det har gått til vesker og champagne...

Jeg må vel klare meg med veska mi til 120,- i vinter også jeg. :o)

Skrevet

Helt utrolig. Hun virket jo som en meget oppegående dame også.

Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke så mye penger jeg.

Skrevet

Nei hun var ikke mye lur den dama der når det gjeldt privatøkonomi.. Pen og velkledd ja, og flink i jobben sin, men med gjeld oppetter øra. Går det virkelig an å bli så dum lurer jeg på? Etter 5 år ville gjelda hennes på 1,1 mill (?) være 2,6 mill med den renta..

Hun ville være fin dame vettu, med de dyreste kjolene, veskene, ørten par fancy sko, fancy bil og et luksusliv som ikke ligner grisen. Bodd i USA vettu, og fått griller i huet der. Spiser salat til lunsj med sjampanje på Frogner, bare det sier litt!

Nei jeg hadde IKKE hjulpet denne jenta, som for øvrig virket smart og oppegående ellers.

5000 pr mnd på taxi...

Skrevet

Dette er helt utrolig.

De får jo vanittig god hjelp da. Tror dsamen i går ville gått personlig konkurs om hun ikke hadde vært med på dette.

Jeg ville selvsagt ikke stått frem på Tv, men så har jeg heller ikke problemer med økonomien.

Skrevet

Den gjelda måtte han ha gjort opp selv, men jeg kunne ha hjelpet han med å gode råd om hvordan han skulle ordne seg økonomisk.

Men det er etter at jeg hadde spikret han på veggen.

Hehe, jeg tenker det samme.

Fanken at jeg ikke fikk sett programmet.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226572035' post='4013953]

Jeg så ikke programmet... Går det i reprise?

Lørdag kl. 1730.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...