Gjest høstløv Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 ''Hadde mine barn fått så lite som jeg fikk, så hadde det heller ikke vært bra.'' Er det vanlig å få noe altså? Etter at man har flyttet ut mener jeg. Men jeg bodde hjemme fikk jeg jo mat og klær og litt lommepenger, men etter at jeg flyttet hjemmefra fikk jeg ikke ett rødt øre. Vi sponser da barna fremdeles, vi. De største er 26, 27 og 30 år, i år har vi gitt dem en utenlandsreise. Vi synes at det er hyggelig å kunne gi barna noe, selv om de er blitt voksne. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Vi sponser da barna fremdeles, vi. De største er 26, 27 og 30 år, i år har vi gitt dem en utenlandsreise. Vi synes at det er hyggelig å kunne gi barna noe, selv om de er blitt voksne. Å gi dem en ferie er noe annet enn å være nødt til å sponse dem med strømregninga eller boliglånet fordi de ikke har såpass til økonomisk oversikt at de klarer det selv. Synes i alle fall 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Sånn ja. Jeg fikk heller ikke så mye, men jeg vil ikke si at jeg led noen nød av den grunn. Vi hadde heller ikke i overflod, men det gikk bra, det også. Jeg ser jo at mine barn får mye mer enn hva som var normalt i min oppvekst. Men det har nok sammenheng med tida vi lever i. De får ikke det de peker på i butikken, og de må lære seg verdien av penger. Kjøpe noe = penger borte vekk ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Å gi dem en ferie er noe annet enn å være nødt til å sponse dem med strømregninga eller boliglånet fordi de ikke har såpass til økonomisk oversikt at de klarer det selv. Synes i alle fall Enig. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Det er nok dyrt med taxi i Oslo, men du tar jævlig mye taxi for 5000,-...! Og hun hadde jo bil også. Hun drikker/ drakk vel sikkert vin el hver gang hun var på restaurante, å da kan hun ikke kjøre. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Å gi dem en ferie er noe annet enn å være nødt til å sponse dem med strømregninga eller boliglånet fordi de ikke har såpass til økonomisk oversikt at de klarer det selv. Synes i alle fall Veldig enig med deg! Er det noe man lærer av så er det å ha ekstremt lite penger å rutte med som student feks. 0 Siter
Babette Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226586948' post='4014120] ''Kjæresten min er en av de som bruker mye penger på å sponse ungene sine, og dette har de blitt avhengig av for å klare seg.'' Da har sponsinga gått _altfor_ langt. Om han har noen som helst respekt for din og hans felles bo, så må han trykke på bremsen, når det gjelder ungene sine. ''Det er vel unødvendig å fortelle at denne diskusjonen er et minefelt her hjemme.'' Det et kanskje nødvendig med både eksplosjon og krater her. Så blir det bra igjen når dere krabber opp av krateret, og han har våkna - og forstått at han kun gjør ungene en bjørnetjeneste, og deg irritert? *medfølende* Takk for medfølelsen! 0 Siter
mrxx Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 ''Hadde mine barn fått så lite som jeg fikk, så hadde det heller ikke vært bra.'' Er det vanlig å få noe altså? Etter at man har flyttet ut mener jeg. Men jeg bodde hjemme fikk jeg jo mat og klær og litt lommepenger, men etter at jeg flyttet hjemmefra fikk jeg ikke ett rødt øre. Jeg tenkte mest på den tiden de bor hjemme. Men jeg tror nok at det også er vanlig å hjelpe til litt etter at de har flyttet hjemmefra også, selv om det blir på ett helt annet plan og går mer på hjelp i forbindelse med uforutsette utgifter. Det er ikke noe galt i å hjelpe til, men det gjelder bare å finne det rette nivået på det. Jeg gidder ikke å hjelpe noen som søler bort pengene sine på tull og fjas. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.