Lillemus Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 For noen uker siden fikk jeg plutselig en slags knipende eller stikkende smerte på ett bestemt punkt i magen, nederst i ribbein på venstre side, der magesekken ligger. Først lurte jeg på om jeg kunne ha fått magesår, men jeg er overhodet ikke i faregruppen der på noen som helst måte så det er egentlig temmelig usannsynlig. Det kommer og går, er ikke så ille nå som i begynnelsen og helst når jeg sitter veldig rett i ryggen. I dag kom jeg til å tenke på om jeg kan ha bristet et ribbein eller forstrukket et muskelfeste der - noen som har erfaring med hvordan dette kjennes ut? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 For voldsomt i bingen? ;-) *Hehe* Jeg kan ikke helt skjønne hvordan det har skjedd, men jeg kan være temmelig klønete og dulter borti bord og dører i hytt og gevær. Heftig i bingen er det jo fra tid til annen også... ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Ligger ikke galleblære et sted rundt der da? Da kan det være gallest 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Ligger ikke galleblære et sted rundt der da? Da kan det være gallest Gallesteinsmerter er på høyre side. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Brist går over etter et par uker ca. Da er det mere trolig at de er musklefestet eller bukspyttkjertelen kanskje? Kommer smerten hver gang du spiser? Jeg selv har ømt ribben og mener det kommer av musklene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 gallestein Gallestein gir smerter på høyre side har jeg lest, hos meg er det ett bestemt punkt på venstre side. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Brist går over etter et par uker ca. Da er det mere trolig at de er musklefestet eller bukspyttkjertelen kanskje? Kommer smerten hver gang du spiser? Jeg selv har ømt ribben og mener det kommer av musklene. Mja... Det er som oftest når jeg nettopp har spist (mye) og sitter i en bestemt stol (men det hender ellers også, men da ikke sååå vondt), så jeg tror kanskje magesekken da presser på et ømt punkt? Jeg er ei kløne av en annen verden innimellom så det forbauser meg ikke om jeg har dunket inn i noe og forslått meg uten å ha merket det. ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Gallesteinsmerter er på høyre side. Takk, da vet jeg det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Gallestein gir smerter på høyre side har jeg lest, hos meg er det ett bestemt punkt på venstre side. Det ser ut som om galleblæra ligger ved leveren ja. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Det ser ut som om galleblæra ligger ved leveren ja. Jeg har hatt mnage gallestensanfall i en periode på 4 år, så jeg vet hvor det er vondt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Mja... Det er som oftest når jeg nettopp har spist (mye) og sitter i en bestemt stol (men det hender ellers også, men da ikke sååå vondt), så jeg tror kanskje magesekken da presser på et ømt punkt? Jeg er ei kløne av en annen verden innimellom så det forbauser meg ikke om jeg har dunket inn i noe og forslått meg uten å ha merket det. ) Hvis du ikke blir kvalm eller har bryst/halsbrann, så er det mest trolig musklene. Det er også lov å gå en gang for mye til lege ettersom du har hatt det en tid. Sitter det ca to fingerbredder rett nedenunder BH kanten. Jeg kjenner at jeg knapt kan trykke med fingeren der. Jeg tror det er muskelfestene på meg selv.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Om du brekker ribbein uten å merke det, så bør du virkelig sjekkes for benskjørhet! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Om du brekker ribbein uten å merke det, så bør du virkelig sjekkes for benskjørhet! Det er nok ikke et brudd i beinet, men kanskje en brist i et muskelfeste eller noe? Forøvrig har jeg et søskenbarn, uten beinskjørhet!, som klarte å brekke et ribbein da hun snudde seg i sengen om natten! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Hvis du ikke blir kvalm eller har bryst/halsbrann, så er det mest trolig musklene. Det er også lov å gå en gang for mye til lege ettersom du har hatt det en tid. Sitter det ca to fingerbredder rett nedenunder BH kanten. Jeg kjenner at jeg knapt kan trykke med fingeren der. Jeg tror det er muskelfestene på meg selv.... Ikke kvalm, overhodet ikke halsbrann, men det sitter 2-3 fingerbredder nedefor bh'en ja, ute mot kanten på ribbeinsbuen liksom. Ettersom det har blitt bedre av seg selv synes jeg liksom ikke det er så mye å bry legen med heller... 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Det er nok ikke et brudd i beinet, men kanskje en brist i et muskelfeste eller noe? Forøvrig har jeg et søskenbarn, uten beinskjørhet!, som klarte å brekke et ribbein da hun snudde seg i sengen om natten! For ikke å snakke om alle ribbena som har røket under bronkitt:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.