Gjest Kyllingdamen Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Har kjøpt en hel utilberedt rå kylling. Nå lurer jeg på hvordan jeg kan krydre/marinere denne slik at den ikke blir helt smakløs? Tidligere har jeg krydret alt utpå og dermed er det jo bare skinnet som får smak. Hvordan få like mye smak som ferdig stekte og krydrede kyllingene man får kjøpt? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Jeg ville delt kyllingen opp i mindre biter. Bryst og lår. Marinert dem i olje og krydderblanding, før jeg hadde stekt dem i stekeovnen. 0 Siter
kosen Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Inne i kyllingen kan du ha hvitløksbåter ( med skall ) rosemarin, presset sitron, kari krydder, salt og pepper. Gni dette inn i kyllingen. På utsiden kan du krydre med hvitløkspepper, og kyllingkrydder. Dette gnir du inn i kyllingen med litt olje. Kyllingen legger du i en ildfast form, rundt kyllingen legger du delte potetbåter, gulrotbåter, hvitløksbåter ( med skall ) strø på litt salt, og ha hell over litt olivenolje. Settes i ovene på 200 ca. 1 time. dette blir saftig og godt. kryddre gjerne litt ekstra med det krydderet du liker best. 0 Siter
Gjest Kyllingdamen Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Inne i kyllingen kan du ha hvitløksbåter ( med skall ) rosemarin, presset sitron, kari krydder, salt og pepper. Gni dette inn i kyllingen. På utsiden kan du krydre med hvitløkspepper, og kyllingkrydder. Dette gnir du inn i kyllingen med litt olje. Kyllingen legger du i en ildfast form, rundt kyllingen legger du delte potetbåter, gulrotbåter, hvitløksbåter ( med skall ) strø på litt salt, og ha hell over litt olivenolje. Settes i ovene på 200 ca. 1 time. dette blir saftig og godt. kryddre gjerne litt ekstra med det krydderet du liker best. Fulgte oppskriften din og kyllingen ble kjempegod;-) 0 Siter
kosen Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Fulgte oppskriften din og kyllingen ble kjempegod;-) Takk, det smaker bare digg! 0 Siter
Gjest kokkalura Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Krydre godt med piffi, piff-paff og salt og pepper, samt hvitløkspulver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.