smurf78 Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Moren min er 63 år, røyker masse og trener ingenting. Hun er veldig mye syk, har dårlig immunforsvar. Mye luftveissykdommer, infeksjon i luftveier, bronkitt, lungebetennelse osv. Prøver å få henne til å iallefall trappe ned på røyken og begynne å trene, men det er ikke lett. Er bekymret for helsa hennes. Hun fikk t.o.m. gåstaver til bursdagen ifjor, men de er lite brukt. Hun var flink en liten periode så stoppet det igjen. Å få henne til å trene kondisjon er helt uaktuelt, selvom hun ikke eier kondis. Det må bli noe rolig, som f.eks. å gå tur. Men motivasjonen hennes er ikke på topp. Hva kan jeg gjøre? Finnes det noen treningsformer som kan passe henne? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Jeg er 45 og enda så rart det høres ut, så ønsker jeg ikke å bli gammel. Kanskje din mor føler likedan? Hvorfor true henne til noe hun ikke vil? Er hun ikke gammel nok til å bestemme selv? 0 Siter
Bookworm Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Dama er voksen, hun må dessverre komme fram til denne konklusjonen selv, og ikke bli fortalt av sine barn hvordan hun skal leve livet sitt... 0 Siter
smurf78 Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Jeg er 45 og enda så rart det høres ut, så ønsker jeg ikke å bli gammel. Kanskje din mor føler likedan? Hvorfor true henne til noe hun ikke vil? Er hun ikke gammel nok til å bestemme selv? Er jo ikke et spørsmål om å true, men å motivere. Kanskje finne en treningsform som kan passe henne. Hun liker jo best å være hjemme, å slippe å dra ut for å trene. 0 Siter
Babette Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Jeg synes det er flott at du har omtanke for henne. Kunne dere ikke gå en lang søndagstur sammen i ny og ne, så kanskje hun får smaken på å røre på seg? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Er jo ikke et spørsmål om å true, men å motivere. Kanskje finne en treningsform som kan passe henne. Hun liker jo best å være hjemme, å slippe å dra ut for å trene. Har du barn? Hva med å invitere henne med deg og barna en tur i svømmehallen? Eller ville hun være skeptisk til å vise seg i badedrakt? Mange eldre ser ut til å trives godt i svømmehallen, er min erfaring, vann har en god "terapeutisk" virkning på noen, også er det jo deilig å få varmet stive muskler i et boblebad etter trening, hvis der fins sånt noe. 0 Siter
frosken Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Dersom du bor i nærheten, så kunne du kanskje avtale faste gåturer med henne? Noen treningssentre har eget opplegg for "seniortrening". Men det forutsetter jo at hun selv ønsker å begynne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.