Gå til innhold

Tomat og agurk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det seg egentlig at agurk smaker best på ost, og tomat ikke passer til ost i det hele tatt. Hvilket pålegg bruker dere tomat og agurk på? Jeg spiser gjerne brød med tomat oppå, og litt maldonsalt, mm, det er godt. Paprika er også best til ost, ser ut til at tomaten er tapern her gitt...

Skrevet

Jeg liker best tomat på ost. Favoritten er da brødskive med grønn salat, rød løk, skinke, gulost, tomat og majones - og grovmalt pepper.

Bruker agurk på leverpostei. Det er også godt med bare tomat, agurk og majones + salt/pepper på brødskiva.

Skrevet

Jeg liker best tomat på ost. Favoritten er da brødskive med grønn salat, rød løk, skinke, gulost, tomat og majones - og grovmalt pepper.

Bruker agurk på leverpostei. Det er også godt med bare tomat, agurk og majones + salt/pepper på brødskiva.

Glemte grovmalt pepper! Det er jo et must på tomaten..

Skrevet

Hos meg er agurk taperen. Bruker den kun i Tzatziki - med unntak av syltet på skive med leverpostei. Enig i at tomat og maldonsalt er snadder, men jeg har ost under. :)

Skrevet

Glemte grovmalt pepper! Det er jo et must på tomaten..

Og jeg glemte en annen favoritt: Hardkokt egg med tomat, majones og salt/pepper. Men jeg er veldig glad i tomat, da, særlig de små.

Skrevet

Hos meg er agurk taperen. Bruker den kun i Tzatziki - med unntak av syltet på skive med leverpostei. Enig i at tomat og maldonsalt er snadder, men jeg har ost under. :)

Så her er det altså lov med tomat på ost..jeg har alltid syntes osten ble så utvanna under tomaten jeg...men når jeg tenker meg om er det jo nesten bare vann i agurk òg da:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hvordan har det seg egentlig at agurk smaker best på ost, og tomat ikke passer til ost i det hele tatt.''

Syns begge deler passer til hvitost, jeg da. Er vel stort sett til hvitost og leverpostei jeg bruker både tomat og agurk.

Skrevet

Deg om det - jeg synes tomat er kjempegodt til gulost. Med litt maldonsalt er det nammenam.

Mens agurken passer bedre på kjøttpålegg.

Skrevet

Så her er det altså lov med tomat på ost..jeg har alltid syntes osten ble så utvanna under tomaten jeg...men når jeg tenker meg om er det jo nesten bare vann i agurk òg da:-)

Enig i at osten blir vassent om tomaten blir liggende ja - må spises med en gang. Nesten bare paprika som er egnet for å ligge en stund. :)

Skrevet

Tomat på egg og kjøttpålegg.

Agurk på leverpostei og makrell i tomat.

AneM1365380603
Skrevet

Det er sikkert en smaksak. Jeg synes tomat passer veldig godt til hvitost.

Skrevet

Det er sikkert en smaksak. Jeg synes tomat passer veldig godt til hvitost.

Ja, jeg har måttet svelge de ordene:-) Får vel gi den en sjanse. Fikk du musikken ut av hodet til sist da, eller er det bare dance rythms der oppe enda;-) Nå er det jo helg, jeg skal ut i kveld, må vel spørre om de ikke kan vææære så snille og spille litt god gammal:-D

AneM1365380603
Skrevet

Ja, jeg har måttet svelge de ordene:-) Får vel gi den en sjanse. Fikk du musikken ut av hodet til sist da, eller er det bare dance rythms der oppe enda;-) Nå er det jo helg, jeg skal ut i kveld, må vel spørre om de ikke kan vææære så snille og spille litt god gammal:-D

Jeg liker veldig godt musikkmimretråder :) Spesielt innen dance, men også slik som dette:

Håper du får en fin kveld ute med musikk du kan danse etter. Jeg danser også mye den sjeldne gangen jeg er ute på livet.

Skrevet

Jeg liker veldig godt musikkmimretråder :) Spesielt innen dance, men også slik som dette:

Håper du får en fin kveld ute med musikk du kan danse etter. Jeg danser også mye den sjeldne gangen jeg er ute på livet.

Der er også en god gammel ja;-) Jo takk, jeg må benytte sjansen nå før jeg plutselig er gravid, da blir det ikke mye danse ute på en stund tenker jeg:-)

Skrevet

Tomat ikke passer til ost i det hele tatt? Tuller du?! Brødskive med hvit ost, tomat og krydret med litt gastromat - det er jo kjeeeempegodt!

:o)

Skrevet

Jeg syns tomat og ost er godt sammen jeg :o)

He he, jeg er den eneste som ikke syns det passer sammen, så nå må jeg bare begynne å ha tomat på den osten, må jo bøye meg for flertallet

Skrevet

He he, jeg er den eneste som ikke syns det passer sammen, så nå må jeg bare begynne å ha tomat på den osten, må jo bøye meg for flertallet

Du må jo spise det du syns er godt da. Spiller ingen rolle hvor mange som syns det er kjempegodt, om du brekker deg av det :o)

Skrevet

Nå spiser jeg hverken brød eller pålegg..men agurk kan jeg spise til nød om jeg skulle bli servert det (?).. men tomat - det synes jeg er såå lite godt.

Derimot synes jeg både ketchup og tomatsaus er godt.. men det blir noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...