Gå til innhold

Hvor re opp til mormor/morfar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine skal passe ungene våre i helga - for første gang faktisk. Vi har tenkt å re opp til dem på minstejentas rom - der har vi en gjestesovesofa med plass til to.

Men jeg tror egentlig de forventer at de skal få ligge i vår dobbeltseng - men det har vi ikke så lyst til - føler det blir innpå våre enemerker....

Hva er vanlig? Vår seng vil jo forsåvidt stå tom i helga, men er det uhøflig å legge dem på jenterommet?

Skrevet

Jeg hadde redd opp gjestesengen. De er jo ikke fastboende :)

Min seng er bare min (eh..vår). Det er kun fastboende som skal oppi den senga. Jeg er sikkert sææææær, men det kan jeg faktisk leve med :-)

Skrevet

Forventningene varierer vel fra familie til familie. Jeg ville redd opp i dobbeltsenga dersom jeg var borte fordi de da ville ligge bedre Om jeg var hjemme ville jeg lagt dem på pikerommet . Andre gjør det anderledes.

Du får nesten vekte hva som veier tyngst av deres forventninger om å ligge godt og egen trang til å ikke invaderes. Jeg tenker at du står helt i din rett til å ha senga di for deg selv. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226615808' post='4014482]

Jeg hadde redd opp gjestesengen. De er jo ikke fastboende :)

Min seng er bare min (eh..vår). Det er kun fastboende som skal oppi den senga. Jeg er sikkert sææææær, men det kan jeg faktisk leve med :-)

Nei - de er absolutt gjester. Mamma har overnattet hos oss før, men aldri pappa.

Så jeg er ikke kjip da, om de får gjestesengen? den er på bare 120 cm, mens vår seng er på 180 cm....

Skrevet

Forventningene varierer vel fra familie til familie. Jeg ville redd opp i dobbeltsenga dersom jeg var borte fordi de da ville ligge bedre Om jeg var hjemme ville jeg lagt dem på pikerommet . Andre gjør det anderledes.

Du får nesten vekte hva som veier tyngst av deres forventninger om å ligge godt og egen trang til å ikke invaderes. Jeg tenker at du står helt i din rett til å ha senga di for deg selv. :)

Det er god madrass i gjestesenga, men litt trangt. Det har ligget to voksne der mange ganger, men ikke akkurat de to...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei - de er absolutt gjester. Mamma har overnattet hos oss før, men aldri pappa.

Så jeg er ikke kjip da, om de får gjestesengen? den er på bare 120 cm, mens vår seng er på 180 cm....

''den er på bare 120 cm, mens vår seng er på 180 cm.''

120 cm seng er for lite hvis to voksne skal ligge godt!

Skrevet

Svigermor og hennes slektning sier de sover veldig godt der - de er gjerne en uke hos oss om gangen....

Madrassen er veldig god - vi legger den oppå sovesofaen.

Skrevet

Nei. Jeg inviterer aldri noen inn på vårt soverom. Det er privat.

Det hender seg at en eller annen rakkerunge forviller seg opp i senga uten invitasjon, da - men det er en annen sak.

Snuppa lå oppi senga sammen med meg i natt. I morges kunne hun sove litt lengre, så jeg sto opp og skulle få skoleungene avgårde. Jeg fant ikke 6-åringen! Han var ikke i senga si, ikke på badet, stua eller vaskerommet. Ikke i senga til snuppa. Så sa 8-åringen: "har du sjekka i senga di da, mamma?" - hehe. Der lå han og snorka i fotenden, på tvers, under dyna til snuppa.. Jeg må ha kravla rundt han, uten å merke det *s*

Skrevet

Det er god madrass i gjestesenga, men litt trangt. Det har ligget to voksne der mange ganger, men ikke akkurat de to...

Det spørs vel hvor trangt. Det er vanskelig for to voksne, og kanskje særlig to som begynner å bli eldre, å sove godt på mindre enn 150 cm.

Skrevet

I min familie ville det nok vært en selvfølge at besteforeldre som var barnevakter fikk låne dobbeltsengen. Synes det virker kjipt å putte dem i en gjesteseng som er 1,20 bred. Kan dere ikke bare rydde godt opp på deres eget soverom, og evt. fjerne ting dere synes er for private til at dere vil risikere at de ser dem?

Skrevet

Det er jo foreldrene dine, ikke fremmede! Jeg ville ha gitt dem den beste sengeplassen, og overlater alltid dobbeltsenga til min gamle mor når hun er her.

Skrevet

Jeg pleier å tilby senga vår til foreldrene mine når de er her, selv når vi også sover hjemme. Da legger vi oss på gjesterommet, med den litt smalere senga (altså 120).

Foreldrene mine er godt voksne og mer avhengige av å ligge godt. Og jeg vil jo at de skal være komfortable når de er her, særlig hvis de er her for å passe barn.

De hadde slett ikke blitt fornærmet over å bli lagt på gjesterommet, altså.

Skrevet

Jeg pleier å tilby senga vår til foreldrene mine når de er her, selv når vi også sover hjemme. Da legger vi oss på gjesterommet, med den litt smalere senga (altså 120).

Foreldrene mine er godt voksne og mer avhengige av å ligge godt. Og jeg vil jo at de skal være komfortable når de er her, særlig hvis de er her for å passe barn.

De hadde slett ikke blitt fornærmet over å bli lagt på gjesterommet, altså.

Jeg føler det blir så veldig privat å ha dem på soverommet. Ikke at vi har noe særlig å skjule der, men jeg liker ikke tanken på at andre enn jeg og min mann + evt ungene skal sov der....

Skrevet

Vi har ordnet til vår seng om foreldrene våre har vært barnvakt her.

Jeg vill redd opp 120 sengen og hatt det som utgangspunkt, så ville jeg ordnet vår seng som en løsning i nøden. Tenk om ikke de får sovet noe, da har den ene muligheten til å legge seg inn i deres seng. "Gretne, gamle gubber og kvinnfolk" som barnevakt? hm... haha :))

Håper dere får en flott helg!! :)

Skrevet

''120 cm seng er for lite hvis to voksne skal ligge godt!''

Det kommer an på to ting:

1. madrassen - om den er for myk så ruller den tyngste ned på midten og den letteste blir liggende på 1/3 av plassen enten klemt inn mot veggen eller balanserende på kanten

og

2. hvor forelsket man er. ;o)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg gir alltid dobbeltsenga hvis vi reiser bort. Det er også av praktiske grunner. Senga på 120 cm ligger i en annen etasje, og jeg vil at barnepasseren skal være nært den minste.

Skrevet

''120 cm seng er for lite hvis to voksne skal ligge godt!''

Det kommer an på to ting:

1. madrassen - om den er for myk så ruller den tyngste ned på midten og den letteste blir liggende på 1/3 av plassen enten klemt inn mot veggen eller balanserende på kanten

og

2. hvor forelsket man er. ;o)

Hi hi, jeg liker argumentene her, veldig fornuftig. Jeg ville nok latt de gamle få 180cm ja...

Skrevet

Jeg er selv mormor og passer barnebarn rett som det er. Overnatter noen ganger, og da ligger jeg i dobbeltsenga. Har tatt det som en selvfølge faktisk, og har aldri tenkt den tanken at det muligens kan ha vært oppe til debatt hvorvidt jeg skulle få den senga eller ei. Kjenner at jeg hadde blitt lei meg om jeg visste at de syntes det var ekkelt at jeg lå der.

Respekterer imidlertid at andre føler anderledes enn meg.

Skrevet

selvfølgelig i den beste senga dere ha! Det gjør jeg da også når mine foreldre er her. Alt de gode de har gjort for meg..skulle bare mangle! :0)

Gjest høstløv
Skrevet

Det vil være smålig å re opp til eldre foreldre i en smal dobbelseng, når den beste senga i huset blir stående ledig.

Vi greier slett ikke å sove, hvis vi skulle sove to stykker i en så smal seng. Vanligvis har vi hver vår seng på 90 cm. Foreldrene dine er sikkert vant med å ha bedre plass å sove på enn en seng på 120 cm tilsammen.

Vær raus og gi dem det beste de har å sove i, foreldrene dine gjør dere en tjeneste, og fortjener derfor det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...