Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lovelene
Skrevet

en hettegenser eller t-skjorte med Barack Obama trykk. Hvor kan jeg kjøpe det? På norske/ europeiske nettsider. Prøvde å Google det men fant bare Amerikanske nettsider.

Gjest jaha vil du det?
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om å ha en slik genser? Ikke misforstå, det er flott at han har blitt valgt som president. Men vi bor jo i Norge. Ta heller å skaff deg en Jens Stoltenberg genser ;)

Gjest Norgeruler
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om å ha en slik genser? Ikke misforstå, det er flott at han har blitt valgt som president. Men vi bor jo i Norge. Ta heller å skaff deg en Jens Stoltenberg genser ;)

Høhø Jens Stoltenberg genser ;) Hun er sikkert amerikaner og vil vise sin "God bless America" og drit i resten av verden attitude :)

Gjest Lovelene
Skrevet

Høhø Jens Stoltenberg genser ;) Hun er sikkert amerikaner og vil vise sin "God bless America" og drit i resten av verden attitude :)

Nei for tenk jeg er ikke amrikaner, så langt der i fra. Jeg liker ikke holdningen til de God bless USA folka, men det at Barack Obama ble valgt til president er den største historiske begivenheten jeg har opplevd i mitt liv, og det er stort for hele verden. Det var kjempestort for alle mennesker i alle verdensdeler. Om du ikke fikk det med deg så ble det feiret stort i Afrika og Asia. Endelig står Usa for demokrati, forandring og håp.

Det var det så jævlig ignorant å svare sånn på denne tråden.

Jeg vil ha en slik genser fordi det er helt i tråd med den " have a dream" ånden jeg liker å fronte.

Jeg er ikke interessert i politikk i det hele tatt.

Gjest Lovelene
Skrevet

bare hvor jeg kan få tak i hettegenser eller tskjorte med Barack Obama. Noen som vet?

Skrevet

Nei for tenk jeg er ikke amrikaner, så langt der i fra. Jeg liker ikke holdningen til de God bless USA folka, men det at Barack Obama ble valgt til president er den største historiske begivenheten jeg har opplevd i mitt liv, og det er stort for hele verden. Det var kjempestort for alle mennesker i alle verdensdeler. Om du ikke fikk det med deg så ble det feiret stort i Afrika og Asia. Endelig står Usa for demokrati, forandring og håp.

Det var det så jævlig ignorant å svare sånn på denne tråden.

Jeg vil ha en slik genser fordi det er helt i tråd med den " have a dream" ånden jeg liker å fronte.

Jeg er ikke interessert i politikk i det hele tatt.

Ikke for å være frekk, men det er tydelig at du ikke vet så mye om politikk.. Barack Obama er ikke akkurat Martin Luther King!;) TSelvfølgelig er det en stor begivenhet at en svart president er valgt i USA! Men jeg tror ikke du vil merke den helt store forskjellen i utenrikspolitikken, de største forskjellene merker man i USA.

Skrevet

Som hun sier er hun ikke nødvendigvis så interessert i politikk. Men det er historisk at det er valgt en sort president i USA, og det har ikke nødvendigvis noe med andre typer politiske reformer å gjøre.

For de fleste afroamerikanere har presidentvalget en enorm symbolsk betydning som de har ventet lenge på, og det er rørende å få lov til å oppleve dette, også for resten av verden.

Det trådstarter mener å uttrykke, er det man kaller empati.

Skjerp dere, som ikke kan gi et skikkelig svar til folk.

Gjest Lovelene
Skrevet

Ikke for å være frekk, men det er tydelig at du ikke vet så mye om politikk.. Barack Obama er ikke akkurat Martin Luther King!;) TSelvfølgelig er det en stor begivenhet at en svart president er valgt i USA! Men jeg tror ikke du vil merke den helt store forskjellen i utenrikspolitikken, de største forskjellene merker man i USA.

ehhh...

Vet ikke hva jeg skal svare engang nå. Nei han er ikke akkurat Matin Luther King. Og nei jeg sa jo at jeg ikke er interessert i politikk. Men det er et utrolig stort skritt i riktig retning for alle afro-amerikanerne at de ENDELIG har fått en afro-amerikansk president 40 år etter at Martin Luther King holdt talen "I have a dream". Det har seg fortsatt slik i Usa at de fleste fattige er afro-amerikanere. Jeg tror nok at det vil bli litt bedring i utenlandspolitikken også da mange verdensdeler har sett positivt på et samarbeid med Barack Obama. Men det er jo ikke poenget da.... halloo.... Sympati er ordet her.

Jeg er samboer med en mann fra Vest Afrika. Han fulgte hele valgkampen og er veldig interresert i politikk. Men den morgenen litt over fem da Barack Obama ble erklært vinner i President valget var det ikke utenrikspolittikken han tenkte på da hen ringte familien sin for å foltelle "han greide det" Det var så jævlig mye mer.

Ja greit, vi ser på Barack Obama som halvt hvit og halvt svart, men i Usa er han like svart som enhver annen afro-amerikaner.

Skrevet

ehhh...

Vet ikke hva jeg skal svare engang nå. Nei han er ikke akkurat Matin Luther King. Og nei jeg sa jo at jeg ikke er interessert i politikk. Men det er et utrolig stort skritt i riktig retning for alle afro-amerikanerne at de ENDELIG har fått en afro-amerikansk president 40 år etter at Martin Luther King holdt talen "I have a dream". Det har seg fortsatt slik i Usa at de fleste fattige er afro-amerikanere. Jeg tror nok at det vil bli litt bedring i utenlandspolitikken også da mange verdensdeler har sett positivt på et samarbeid med Barack Obama. Men det er jo ikke poenget da.... halloo.... Sympati er ordet her.

Jeg er samboer med en mann fra Vest Afrika. Han fulgte hele valgkampen og er veldig interresert i politikk. Men den morgenen litt over fem da Barack Obama ble erklært vinner i President valget var det ikke utenrikspolittikken han tenkte på da hen ringte familien sin for å foltelle "han greide det" Det var så jævlig mye mer.

Ja greit, vi ser på Barack Obama som halvt hvit og halvt svart, men i Usa er han like svart som enhver annen afro-amerikaner.

Beklager det var ikke meningen å virke sarkastisk.

Men Barack Obama er ikke i Martin Luther Kings -og borgerrettsbevegelsens ånd. Og når du skrev at du ville ha Obama t-skjorte fordi Obama var helt i ånd med I have a dream-tanken du liker å fronte, er det hele litt selvmotsigende. Hele valgkampen har han jo prøvd å unngå å bli stemplet som borgerrettsaktivist og en som kjempet for de svartes rettigheter, og istedet framstå samlende på landet og ikke gjøre hudfarge til et tema. Hvis du ønsker å fronte "I have a dream"-så bør du heller kjøpe en Martin Luther King t-skjorte.

Når det er sagt synes jeg også at det er en fantastisk begivenhet at USA har klart å utvikle seg så langt på bare 40 år, og er helt enig i at det er en stor dag. Er bare redd for at man skal overdrive innvirkningen dette har på _politikken_ (som jo faktisk er det viktigste i denne sammenhengen), særlig på den internasjonale politkken. Det blir nok en del endringer i forhold til Bush, men husk på at USA fortsatt er en supermakt!

Skrevet

Som hun sier er hun ikke nødvendigvis så interessert i politikk. Men det er historisk at det er valgt en sort president i USA, og det har ikke nødvendigvis noe med andre typer politiske reformer å gjøre.

For de fleste afroamerikanere har presidentvalget en enorm symbolsk betydning som de har ventet lenge på, og det er rørende å få lov til å oppleve dette, også for resten av verden.

Det trådstarter mener å uttrykke, er det man kaller empati.

Skjerp dere, som ikke kan gi et skikkelig svar til folk.

Jeg er enig i at dette er en stor begivenhet, og hun må selvfølgelig få lov til å gå med en Obama-genser, men da bør hun også vite hva han står for!

(Er bare litt lei av sånne som f.eks går rundt med Palestina-skjerf eller Che Guevara t-skjorte og andre "politiske" klesplagg uten å vite helt hva det står for.. )

Skrevet

Jeg er enig i at dette er en stor begivenhet, og hun må selvfølgelig få lov til å gå med en Obama-genser, men da bør hun også vite hva han står for!

(Er bare litt lei av sånne som f.eks går rundt med Palestina-skjerf eller Che Guevara t-skjorte og andre "politiske" klesplagg uten å vite helt hva det står for.. )

Jeg skjønner hva du mener, får litt nok av sånt selv, men i dette tilfellet, hvor en person ønsker å sympatisere med en gruppe mennesker som har fått sitt høyeste ønske oppfyldt, så må hun da vel få lov til å kjøpe seg en t-skjorte uten å høre "ikke for å være frekk, men det er tydelig at du ikke vet så mye om politikk". Til gjengjeld syns jeg sånne uttalelser er utrolig besserwisser aktige, og minst like så irriterende som tenåringer som løper rundt med che-trøyer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...