Gå til innhold

Brokeback Mountain

Anbefalte innlegg

Skrevet

-så jeg på NRK søndag kveld, og syntes det var en nydelig historie om kjærlighet.

Men så snakker jeg med en kollega som syntes den filmen var SÅÅÅ kvalm! -og det syntes den 13 årige sønnen hennes også fortalte hun...

jeg ble helt satt ut, for jeg ble som sagt rørt av den filmen.

Er vi ikke kommet lenger her i Norge?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• Bookworm

7

• Babette

4

• hidi, the scorpion

3

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de ser hele filmen hvis de blir kvalm av den. Jeg synes også det var en veldig fin film, og hadde jeg ikke gjort det, ville jeg ikke sett den ferdig.

Skrevet

På samme måte som det er lov å praktisere homofili og godta dette i Norge, er det lov å ikke like det.

Regner med kommentaren om kvalmheten kom da dere diskuterte filmen, og det synes jeg faktisk er helt greit.

Når det gjelder dette med å bli kvalm av filmer (litt overdrivelse med kvalmhet da), så synes jeg sex i seg selv kan bli litt for mye av og til jeg da - tenker da på Gymnasielærer Pedersen som gikk uka før, og synes DET kan bli altfor mye.

PS: Jeg har ikke sett Brokeback Mountain, og vet ikke om det er sex, eller bare guttekos der...

Skrevet

Jeg har også hørt noen mene at denne filmen skal være så "kvalm", og må si jeg ble ganske overrasket. Dette er en nydelig film på alle måter, med flotte skuespillere og en helt spesiell kjærlighet mellom to menn.

Det kan jo ikke være noe annet enn "homofobi" som ligger bak reaksjonene. Og den blir kanskje ekstra sterk fordi disse to mennene ikke tilsvarer folks forventinger om hvordan en "homse" ser ut og oppfører seg?

Skrevet

På samme måte som det er lov å praktisere homofili og godta dette i Norge, er det lov å ikke like det.

Regner med kommentaren om kvalmheten kom da dere diskuterte filmen, og det synes jeg faktisk er helt greit.

Når det gjelder dette med å bli kvalm av filmer (litt overdrivelse med kvalmhet da), så synes jeg sex i seg selv kan bli litt for mye av og til jeg da - tenker da på Gymnasielærer Pedersen som gikk uka før, og synes DET kan bli altfor mye.

PS: Jeg har ikke sett Brokeback Mountain, og vet ikke om det er sex, eller bare guttekos der...

Det er ikke sexscenene som dominerer denne filmen. Den skildrer en helt spesiell kjærlighet mellom 2 menn, som oppstår mot alle odds. De er i utgangspunktet ikke homofile, og begge blir gift hver for seg. De bevarer kjærligheten seg i mellom hele livet.

Slik jeg ser det, så er denne filmen bare vakker og rørende.

Skrevet

Det er ikke sexscenene som dominerer denne filmen. Den skildrer en helt spesiell kjærlighet mellom 2 menn, som oppstår mot alle odds. De er i utgangspunktet ikke homofile, og begge blir gift hver for seg. De bevarer kjærligheten seg i mellom hele livet.

Slik jeg ser det, så er denne filmen bare vakker og rørende.

''Slik jeg ser det, så er denne filmen bare vakker og rørende.''

Og her er poenget: "slik du ser det". Ikke sikker alle ser det på samme måte...

Skrevet

Synes det er en flott film jeg.. Gode skuespillere, og en god historie om to menn med følelser for hverandre på den tiden det absolut ikke var lov.. men at folk blir kvalme av en kjærlighetsfilm fordi det er mellom to menn i dag synes jeg er oppsiktsvekkende.

Skrevet

Jeg har sett filmen flere ganger, men det er lenge siden sist.

Filmen er fantastisk vakker, og er det noe jeg IKKE husker, så er det de direkte sexscenene! Det er ikke de få sekundene som skaper filmen, og er det de man henger seg opp i, så tror jeg man går glipp av meningen i denne filmen!

Enten man synes homosex er kvalmt eller ei, har man ikke forstått filmen hvis det er disse små sekundene man sitter igjen og husker...

Skrevet

Filmen er fantastisk vakker, og er det noe jeg IKKE husker, så er det de direkte sexscenene! Det er ikke de få sekundene som skaper filmen, og er det de man henger seg opp i, så tror jeg man går glipp av meningen i denne filmen!

Enten man synes homosex er kvalmt eller ei, har man ikke forstått filmen hvis det er disse små sekundene man sitter igjen og husker...

Bra sagt!

Gjest marriedyou
Skrevet

Syns du filmen var ekkel du da?

Skrevet

Syns du filmen var ekkel du da?

Som jeg skrev i første innlegget, så har jeg ikke sett filmen og kan ikke uttale meg om den. Jeg liker ikke "klissefilmer" uansett hvilke kjønn som klisser sammen:-)

Men jeg mener at alle kan mene hva de vil om ting (også denne filmen)

Aliza1365380759
Skrevet

Synes filmen var svært god og rørende vakker. Det eneste jeg har å utsette på den må være at det gjerne skulle vært meg som var Heath Ledgers "hemmelige og store kjærlighet" ;-)

Skrevet

Flott sagt :-) Det er helt uvesentlig at temaet er sex/kjærlighet mellom menn for betydningen av filmen. Den kunne like gjerne ha beskrevet en annen "umulig kjærlighet".

Heath Ledger var dessuten et stort tap:-(

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg syns også filmen er en nydelig kjærlighetshistorie som rørte meg veldig. Har en kompis jeg så den sammen med som syns den var kvalm, og jeg fikk sagt han noen velvalgte ord om fordommer anno 2007 etterpå. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Som jeg skrev i første innlegget, så har jeg ikke sett filmen og kan ikke uttale meg om den. Jeg liker ikke "klissefilmer" uansett hvilke kjønn som klisser sammen:-)

Men jeg mener at alle kan mene hva de vil om ting (også denne filmen)

''Jeg liker ikke "klissefilmer" uansett hvilke kjønn som klisser sammen:-)''

Jeg _elsker_ klissefilmer!

Brokeback Mountain

Broene i Madison County

Falling In Love

Serendipity

osv osv.

Skrevet

Nei...det har jeg vel ikke trodd heller:-) Det jeg synes er skremmende er at mange av de samme menneskene som synes denne filmen er "kvalm", kan sitte å se på de verste voldsfilmer uten å synes at det er kvalmende.

Og nå snakker jeg ikke om deg, for det vet jeg ingening om.

Skrevet

Brokeback Mountain

Broene i Madison County

Falling In Love

Serendipity

osv osv.

Ingen av de:-)

Skrevet

Brokeback Mountain

Broene i Madison County

Falling In Love

Serendipity

osv osv.

Synes du virkelig at "Brokeback mountain" er en klissefilm? Jeg må si jeg har sett dem verre...

hidi, the scorpion
Skrevet

Brokeback Mountain

Broene i Madison County

Falling In Love

Serendipity

osv osv.

Jeg ser aldri på kjærlighetsfilmer.....;)) Synes de er dønn kjedelige og opplagte. Om ikke Bette Davis har hovedrollen da;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...