Gjest ChiengMai Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Synes du virkelig at "Brokeback mountain" er en klissefilm? Jeg må si jeg har sett dem verre... Vel, jeg syns alle filmer som får meg til å bli så rørt at jeg gråter er klissefilmer. Men for meg er ikke betegnelsen klissefilm negativ. Så ja, Brokeback Mountain er en klissefilm. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg ser aldri på kjærlighetsfilmer.....) Synes de er dønn kjedelige og opplagte. Om ikke Bette Davis har hovedrollen da;) Liker nok litt nyere filmer enn de Bette Davis var med i, jeg da. Har visst aldri latt meg fascinere av de gamle klassikerne. Når det gjelder film, så er det mange genre jeg liker. Kjærlighetsfilmer er kanskje ikke førstevalget så veldig ofte, men jeg er glad i filmer som rører meg. Favorittgenren er nok action, og da blir jeg ikke så veldig rørt kanskje. :-) 0 Siter
Colette Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Vel, jeg syns alle filmer som får meg til å bli så rørt at jeg gråter er klissefilmer. Men for meg er ikke betegnelsen klissefilm negativ. Så ja, Brokeback Mountain er en klissefilm. Ok :-) Da har vi forskjellig oppfatning av hva en klissefilm er:-) 0 Siter
Luska Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg syns også filmen er kjempefin. Det eneste jeg kan tenke meg som kan klassifiseres som "kvalmt" må være sexscenen i teltet, hvor de hiver seg over hverandre og at spytt blir brukt som glidemiddel. Det kan kanskje oppleves som litt for direkte...? Men jeg selv syns filmen er flott. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Liker nok litt nyere filmer enn de Bette Davis var med i, jeg da. Har visst aldri latt meg fascinere av de gamle klassikerne. Når det gjelder film, så er det mange genre jeg liker. Kjærlighetsfilmer er kanskje ikke førstevalget så veldig ofte, men jeg er glad i filmer som rører meg. Favorittgenren er nok action, og da blir jeg ikke så veldig rørt kanskje. :-) He, he;) Jeg har fått dilla på gamle klassikere... Er virkelig helt facinert av Bette Davis. Ellers elsker jeg thrillere og engelsk krim. Komedier er ofte totalt håpløse, men da "rat race" kom ut, lo jeg så tårene spratt;))) 0 Siter
Bookworm Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg ser aldri på kjærlighetsfilmer.....) Synes de er dønn kjedelige og opplagte. Om ikke Bette Davis har hovedrollen da;) ''Synes de er dønn kjedelige og opplagte.'' Nettopp - det er ikke klisset jeg i utgangspunktet ikke liker, det er at jeg kan sitte på forhånd å fortelle hva som skjer i filmen.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 ''Synes de er dønn kjedelige og opplagte.'' Nettopp - det er ikke klisset jeg i utgangspunktet ikke liker, det er at jeg kan sitte på forhånd å fortelle hva som skjer i filmen.... Nettopp! 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Den har jeg sett før ja, en god film. Det er vel ikke alle som godtar dette med homofili enda, at det er derfor det blir kvalmt for enkelte. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Det er en av de mest rørende filmene jeg også har sett Det er igrunnen forståelig at homofobe ikke liker filmen, men for meg var det bare en nydelig kjærlighetshistorie. For tjue år siden hadde nok de fleste av oss fått kaffien i vrangstrupen av en slik film, så verden går heldigvis framover! Det er bare noen det går litt langsommere for, vet du ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg synes filmen var et stillestående, forutsigbart og kjedelig gjesp, og skrudde av før den var ferdig. Filmer om homofil kjærlighet har jeg ingenting i mot, men hvis man først er litt homofob kan jeg forstå at rett-på-sak-scenen i teltet kunne være sterk kost. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 ''Er vi ikke kommet lenger her i Norge?'' Hva mener du med det? Eg syns filmen var utrolig oppskrytt, det var ei veldig flott scene der ved ei elv og noe greier ellers var det midt på treet. 0 Siter
Gjest heiddu Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Som jeg skrev i første innlegget, så har jeg ikke sett filmen og kan ikke uttale meg om den. Jeg liker ikke "klissefilmer" uansett hvilke kjønn som klisser sammen:-) Men jeg mener at alle kan mene hva de vil om ting (også denne filmen) Synes du det er like greit hvis en vennegjeng ser en film som omhandler muslimer, og så sier flere av vennene dine at de synes det er kvalmt med disse muslimene? Jeg hadde hatt vanskeligheter med å forholde meg til noen som synes enten muslimer eller homofile var direkte kvalmende å se på. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg synes det var en nydelig film. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg har tydeligvis gått glipp av en film jeg burde se... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226676046' post='4014775] Jeg har tydeligvis gått glipp av en film jeg burde se... Her er et lite klipp... http://www.youtube.com/watch?v=3LwM2JCwuy0&feature=related 0 Siter
Bookworm Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Synes du det er like greit hvis en vennegjeng ser en film som omhandler muslimer, og så sier flere av vennene dine at de synes det er kvalmt med disse muslimene? Jeg hadde hatt vanskeligheter med å forholde meg til noen som synes enten muslimer eller homofile var direkte kvalmende å se på. Selvfølgelig kan man dra denne diskusjonen utrolig langt, og man kan være enig eller ikke i forskjellige menneskers syn på ting... Men i bunn ligger fortsatt mitt poeng i at folk må få mene hva de vil (om homofile, muslimer, kattunger, pelsdyrindustri osv osv). Hvordan man _uttrykker_ disse meningene, er selfølgelig en annen sak, men i en diskusjon om en film som omhandler homofile, har jeg ingen problemer med å høre noen si at de synes det er kvalmende. Mange synes sikkert det er kvalmende å se sex generelt... 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Jeg syns også filmen er kjempefin. Det eneste jeg kan tenke meg som kan klassifiseres som "kvalmt" må være sexscenen i teltet, hvor de hiver seg over hverandre og at spytt blir brukt som glidemiddel. Det kan kanskje oppleves som litt for direkte...? Men jeg selv syns filmen er flott. Hadde det ikke vært for de klippene der mener jeg det ikke hadde vært den samme gode filmen. Og det mener jeg seriøst. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 ''Er vi ikke kommet lenger her i Norge?'' Hva mener du med det? Eg syns filmen var utrolig oppskrytt, det var ei veldig flott scene der ved ei elv og noe greier ellers var det midt på treet. Oppskrytt var den, men en veldig bra film likevel. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Selvfølgelig kan man dra denne diskusjonen utrolig langt, og man kan være enig eller ikke i forskjellige menneskers syn på ting... Men i bunn ligger fortsatt mitt poeng i at folk må få mene hva de vil (om homofile, muslimer, kattunger, pelsdyrindustri osv osv). Hvordan man _uttrykker_ disse meningene, er selfølgelig en annen sak, men i en diskusjon om en film som omhandler homofile, har jeg ingen problemer med å høre noen si at de synes det er kvalmende. Mange synes sikkert det er kvalmende å se sex generelt... Jeg synes egentlig det som var verst var at hun ikke oppdrar sønnen sin til å være litt mer tolerant overfor andre menneskers følelsesliv 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 ''Er vi ikke kommet lenger her i Norge?'' Hva mener du med det? Eg syns filmen var utrolig oppskrytt, det var ei veldig flott scene der ved ei elv og noe greier ellers var det midt på treet. Noen hater filmen - ikke fordi de synes den er dårlig i seg selv, men fordi de ikke fikser å se homofil kjærlighet. Det var vel det GA mente med innlegget sitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.