Gjest Oppsad Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 isin? Har fått Naproxen hos legen som jeg skal bruke i 14 dager mor betennelse. Skal på middag i kveld der det blir servert alkohol. Noen som vet? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Ifølge Felleskatalogen har Naproxen "Økt blødningsrisiko ved samtidig inntak av etanol". Det står ikke noen kraftige advarsler om å drikke alkohol, men jeg ville begrenset inntaket. Altså tatt et glass vin eller to men stoppet der 0 Siter
Shova Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 ''Interaksjoner: Gir økt effekt av antidiabetika og fenytoin. Antacida (aluminium-/magnesiumforbindelser) kan redusere absorpsjon av naproksen. Natriumhydrogenkarbonat kan øke absorpsjon av naproksen. Økt blødningsrisiko ved samtidig inntak av etanol. Bør ikke brukes samtidig med andre NSAIDs. (I: M01A antiinflammatoriske og antireumatiske midler (ekskl. steroider))'' 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Les vedlegget som følger med medisinen. Det vil stå hvis du ikke skal drikke alkohol der 0 Siter
Gjest nei nei ei Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Les vedlegget som følger med medisinen. Det vil stå hvis du ikke skal drikke alkohol der Som oftest kan du vel i praksis drikke litt alkohol uten den store skaden. Men jeg antar de skiller litt mellom det å være forsiktig med alkohol og det å ikke kombinere det i det hele tatt. Står det at du skal være forsiktig bør en være det. 0 Siter
Gjest Oppsad Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Ifølge Felleskatalogen har Naproxen "Økt blødningsrisiko ved samtidig inntak av etanol". Det står ikke noen kraftige advarsler om å drikke alkohol, men jeg ville begrenset inntaket. Altså tatt et glass vin eller to men stoppet der Ja det var det jeg tenkte, ikke akkurat ta av, men noen få glass da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.