Gjest får man helligdagstilegg da? Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Hei! Jeg jobber på et sykehus og nå ser det ut til at jeg blir sykemeldt i julen, Får jeg helligdagstilegg da, når dette var på turnusen min og ikke ekstra vakter? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg tror at sykepengene regnes ut fra grunnlønna, ikke tilleggene. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Sitat: "Sykepenger fra folketrygden. Den aktuelle ukeinntekten omregnes til årsinntekt. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den pensjonsgivende årsinntekten, skal sykepengegrunnlaget likevel svare til den sistnevnte inntekten, som regel beregnet på grunnlag av gjennomsnittet av de pensjonspoengtallene som er fastsatt for de tre siste årene før du ble syk. Sykepengegrunnlaget kan ikke overstige 6 ganger folketrygdens grunnbeløp (6G)." Du får sykepenger ut i fra hvilken lønn du hadde før du ble syk. Du kan selv lese om reglene på NAV sine sider: http://www.nav.no/page?id=671 0 Siter
Gjest Nattevaktsykepleier Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Vet ikke hvordan det er i staten, men tror de kjører samme reglene ang helligdagstillegg som i kommunene. Dvs at man selv har ansvar for å skrive ned helligdagstimene på egne timelister og disse fyller man selvsagt kun ut dersom man har jobbet de aktuelle dagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.