Gå til innhold

The Last Supper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enhver kan gå inn på wikipedia og redigere i teksten, så at det står der gir det ikke autorisasjon på at det er rett fortolkning.

Ok. Da burde noen skrevet at det sitter en transvestitt eller at det er Venus eller Maria Magdalene eller en annen kvinne som sitter til venstre for Jesus, og ikkje Johannes (døperen?)

Skrevet

''Men jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med at hun ikke blir pressa fram, er det komposisjonen og betydningen av denne du er interessert i?''

Jo for det står i linken din at:

A: Judas sitter nærmest Jesus.

B: At han blir pressa frem og at ansiktet ligg i skygge.

''Disiplene er delt opp i grupper på tre og tre. Nærmest Jesus, til venstre sitter Johannes, deretter Peter, Judas blir i denne gruppen presset frem over bordet, og hans ansikt ligger i skyggen.''

Den som blir pressa frem og har ansiktet i "skyggen" er ansikt nummer 3 til venstre for Jesus og eg tror det er Judas (albuen på bordet, svart hår og sjegg blå høyrearm og grønn venstre arm.

Han kan muligens være mulatt.

Her kan du zoome inn på Judas & co.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Leonardo_da_Vinci_%281452-1519%29_-_The_Last_Supper_%281495-1498%29.jpg

mener jeg skrev at Judas var han som satt med albuen på bordet, i første svaret jeg ga deg. Det sto det på den engelske wikipedia, beklager, sendte den norske og der er det visst foretatt noen rettelser ja. Han sitter litt i skyggen, som om han trekker seg tilbake. Han holder visst en pengesekk skjult som kan være pengene han har fått for å forræde jesus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...