adelie Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg ser flere innlegg om dere som skal reise et sted utenlands, og spørsmålet dere poster, går ut på hva man skal kjøpe på det stedet. Jeg sitter litt forvirret og lurer på om shopping er noe av det viktigste folk generelt tenker på når de besøker nye byer? Jeg blir litt små-dårlig av det. Det er ikke ment som kritikk, jeg bare blir fortvilet over materialismen i verden, og kobler dette sammen. Det er sikkert urettferdig og ensidig for dere det gjelder. Men er jeg den eneste som ikke har fokus på å fylle kofferten i utlandet?? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg elsker å shoppe! Og det er mye gøyere å shoppe andre steder enn hjemme. Spesielt i utlandet, der man finner endel ting og klær de ikke selger i Norge. :0) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg kjøper alt jeg trenger i kjente og vante butikker, det synes jeg er tryggest. Jeg handler aldri med noen ting, når jeg er i utlandet, unntatt, når jeg reiser til Sverige for å handle. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Det å handle når jeg er i utlandet er ikke hovedfokus, men det er av de tingene som jeg _også_ ønsker å gjøre. Det kan være greit å vite hva som er billig i et land, i tilfelle det er noe man ønsker å handle med hjem, kanskje som gaver, julepresanger, eller som noe man trenger selv. 0 Siter
adelie Skrevet 16. november 2008 Forfatter Skrevet 16. november 2008 Jeg elsker å shoppe! Og det er mye gøyere å shoppe andre steder enn hjemme. Spesielt i utlandet, der man finner endel ting og klær de ikke selger i Norge. :0) Men kjøper du bare fordi det er "gøy", og selv om du ikke trenger det du kjøper? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Men kjøper du bare fordi det er "gøy", og selv om du ikke trenger det du kjøper? Det gjør vel de fleste. Jeg trenger jo egentlig ikke nye klær, hadde holdt med det jeg har.Men moro med noe nytt. Liker ikke å gå med det samme hver gang man skal ut heller ;0) 0 Siter
morsan Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg er ikke noen storshopper, verken hjemme eller ute. I så måte slekter jeg ikke på min mor. Hun hørtes litt skuffet ut i stemmen en gang for noen år tilbake da jeg hadde vært i Paris, og hun spurte hva jeg hadde kjøpt meg. Jeg svarte at jeg hadde kjøpt et par solbriller og en paraply - fordi været var så skiftende at jeg trengte begge deler! ;-) Men det hender seg jo at jeg får pnden over meg, og under en London-tur måtte jeg faktisk handle en ekstra bag for å få med alle varene hjem igjen....;-) 0 Siter
Gjest skal dit en tur til uka Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg har ikke fokus på å fylle kofferten når jeg er utenlands. Ikke har jeg budjett til det heller. Men så nærmer det seg jul da og de få julegavene jeg skal kjøpe (tror det blir tre i år) tenkte jeg jeg kunne vudere å kjøpe i utlandet, da det kunne bli rimeligere og evt. noe uventet. Jeg setter da pris på andre ting når jeg reiser enn shopping! Jeg har googlet på reisemålet og har forberedt litt sightseeng når jeg har fri fra jobbingen der borte. 0 Siter
adelie Skrevet 16. november 2008 Forfatter Skrevet 16. november 2008 Det gjør vel de fleste. Jeg trenger jo egentlig ikke nye klær, hadde holdt med det jeg har.Men moro med noe nytt. Liker ikke å gå med det samme hver gang man skal ut heller ;0) ''Det gjør vel de fleste.'' Der har du et hovedproblem i verden i dag! 0 Siter
Gjest materialisme ja Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Det er flere som deg, jeg har ikke fokus på shopping når jeg reiser. Jeg kjøper heller opplevelser enn suvenirer og klær, f.eks. Men etter å ha jobbet som reiseleder for nordmenn i mange land på ulike kontinent er min erfaring at urovekkende mange er mest interessert i shoppingmulighetene på stedene de kommer til... 0 Siter
laban Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg er dårlig på shopping, uansett hvor jeg er. Men hvis skulle reise til et "fremmed" sted alene, kunne jeg nok spurt om handletips. I akkurat den situasjonen ville det vært naturlig å ha med noe til dem hjemme - og da kan det jo være greit å vite hva som er typisk for stedet og / eller ekstra rimelig der. På familieferie blir det svært lite shopping etter at tenåringsdatteren sluttet å være med. Hun er den eneste av oss fire som har noe handle-gen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 ''Det gjør vel de fleste.'' Der har du et hovedproblem i verden i dag! Ja,det er sant. Bruk og kast... Vi har nok for mye penger i omløp i dag.. :0) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg vil gjerne gjøre flere ting på tur. Oppleve landet, samt handle med meg litt. Jeg har ofte små gaver med til de hjemme. I noen land er det billigere klær og sko, dermed kjøper jeg heller Eccoskoene mine f.eks i Praha enn hjemme, når jeg skal ha slike sko. Derfor sjekker jeg litt på forhånd hva som er rimeligere. Jeg hadde med meg bestemora mi på storbyferie, blandt mye annet så tok vi turen og handlet klær til henne. Hun har ikke så mye penger til klær, og dermed fikk hun mange basisplagg for en billig penge. Er det så ille? Samtidig nyter jeg lokal mat, lokal øl og vin. Kulturen. Rusle i gater utenom turistgatene. Er det så ille at jeg gjør begge deler? Jeg har ofte med meg hjem minne fra turen. Eks på det er en spesiell lysestake i glass jeg har kjøpt i utlandet. Klart jeg kunne droppet den, men de fleste liker og ha noen pynteting i hjemmet sitt, og hva er forskjellen på om jeg kjøpte med meg den fra en storbyferie mens jeg ruslet i gatene og så på bygninger? Nå har jeg litt piggene ute, for jeg satt med følelsen av at du puttet meg i den kategorien shoppinggal i Praha-tråden ;o) Ja takk begge deler for min del. Og nei, jeg har ikke behov for å fylle kofferten bare for å fylle den, men den fylles med ting jeg/vi allikevel trenger og har lyst på. Turen er i hovedsak for opplevelse. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Eg har ikkje det "problemet", har bare vært utenlands 3 ganger de siste 12 årene og da har eg heller ikkje hatt penger til overs for shopping. 0 Siter
morsan Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Eg har ikkje det "problemet", har bare vært utenlands 3 ganger de siste 12 årene og da har eg heller ikkje hatt penger til overs for shopping. Oi, jeg har vært minst 3 ganger utenlands det siste _året_! Og jeg anser meg ikke som så veldig mye på farten... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Oi, jeg har vært minst 3 ganger utenlands det siste _året_! Og jeg anser meg ikke som så veldig mye på farten... Da vet vi hvem vi skal skylde på når Ozonlaget er borte. Du shopper vel i tillegg også da, kan eg tenke meg...? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Da vet vi hvem vi skal skylde på når Ozonlaget er borte. Du shopper vel i tillegg også da, kan eg tenke meg...? Ozonlaget har Eli Hagen nesten egenhendig tatt knekken på! :-) Morsan kjører jo kollektivt! *hehe* 0 Siter
morsan Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Da vet vi hvem vi skal skylde på når Ozonlaget er borte. Du shopper vel i tillegg også da, kan eg tenke meg...? Da har du ikke lest svaret mitt forøvrig i denne tråden:-) Forøvrig har to av turene til utlandet de siste 12 mnd vært med jobben, så uten meg hadde jobben bare sendt noen andre;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226855917' post='4016032] Ozonlaget har Eli Hagen nesten egenhendig tatt knekken på! :-) Morsan kjører jo kollektivt! *hehe* ''Ozonlaget har Eli Hagen nesten egenhendig tatt knekken på! :-)'' *LOL* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226855917' post='4016032] Ozonlaget har Eli Hagen nesten egenhendig tatt knekken på! :-) Morsan kjører jo kollektivt! *hehe* Det har du rett i. Lurer forresten på om det er noen som bruker Elnett hårspray her inne? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.