Gå til innhold

Kan du fransk? (enkel språk-quiz)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som trodde at jeg kunne alt på fransk unntatt språket, for jeg har aldri lært fransk, men så har det tydeligvis likevel festet seg noen småord i pannebrasken under mine reiser til Frankrike.

Jeg klarte 14 av 15, og burde strengt tatt ha klart den jeg bommet på også. Men jeg skulle tro at den som bare har hatt bittelitt fransk på skolen vil synes at testen er altfor enkel...;-)

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=340

Skrevet

Hehe, 7 rette. Det er mer enn èn grunn til at jeg bør unngå fransk.. ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226856669' post='4016053]

Hehe, 7 rette. Det er mer enn èn grunn til at jeg bør unngå fransk.. ;-)

Men du har sikkert undertøy med fransk åpning...

Skrevet

Men du har sikkert undertøy med fransk åpning...

Din gris! Jeg er alltid påkledd uten gjennomtrekk i underetasjen ;-)

Skrevet

14 av 15 her også, også helt uten franskundervisning. :)

Bomma på concorden. :(

Skrevet

14 av 15 her også, også helt uten franskundervisning. :)

Bomma på concorden. :(

:-) Jeg bommet på "notre".

Skrevet

8 av 15. Aldri hatt en eneste fransktime så jeg er fornøyd jeg :o)

Skrevet

Enkel, ja. 15 av 15. Har litt gymnasfransk.

:-) Du har ihvertfall ikke glemt skolefransken, da:-)

Skrevet

Den er sykt enkel, ja. Jeg fikk 15 av 15 og jeg var rottedårlig i fransk på skolen. Virkelig rottedårlig.

Skrevet

Fikk 15 riktige. Skulle egentlig bare mangle....

Har du noen flere som er litt mer avanserte?

Skrevet

14 av 15, med fransk på ungdomsskolen da, den var vel enkel ja;-)

Skrevet

Jeg har hatt to år fransk på reallinja - en kombinasjon både læreren og vi elever hadde sterke, gjensidige fordommer mot - og klarte likevel 15 av 15. Måtte tenke litt på concorde, ellers suste jeg greit gjennom.

Min største opplevelse på fransk var da jeg (for å få bussen videre) tilbød meg å tolke mellom to snåle franske familier på ryggsekktur i Lofoten, og en bussjåfør i 60-årene. Da den ledende familiefaren forsto at jeg kunne både sjåførens morsmål og enkelte franske gloser, utbrøt han "c'est formidable!" Dette var vel i noe sånt som 1982 og jeg hadde min siste fransktime i 1976, men det gikk på et vis allikevel - og jeg ble nesten ansatt i busselskapet...

Skrevet

Jeg har hatt to år fransk på reallinja - en kombinasjon både læreren og vi elever hadde sterke, gjensidige fordommer mot - og klarte likevel 15 av 15. Måtte tenke litt på concorde, ellers suste jeg greit gjennom.

Min største opplevelse på fransk var da jeg (for å få bussen videre) tilbød meg å tolke mellom to snåle franske familier på ryggsekktur i Lofoten, og en bussjåfør i 60-årene. Da den ledende familiefaren forsto at jeg kunne både sjåførens morsmål og enkelte franske gloser, utbrøt han "c'est formidable!" Dette var vel i noe sånt som 1982 og jeg hadde min siste fransktime i 1976, men det gikk på et vis allikevel - og jeg ble nesten ansatt i busselskapet...

Morsom opplevelse :-)

Skrevet

*he he*

Skrevet

Den testen var barnslig enkel da. Fikk selvfølgelig alt rett.

Skrevet

13 av 15 og har ikke hatt et eneste sekund med franskundervisning. Så den var enkel, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...