Gjest skifte lege Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Hva kan du snakke med fastlegen om?.Bare det om det som feiler deg eller også private ting?.Tuller du og fleiper med legen? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Jeg tuller og fleiper ikke med legen. Jeg tar opp det jeg er der for, og intet annet. Jeg er veldig fornøyd med han. Noen ganger legger jeg merke til at han har dårlig tid, og da haler jeg ikke ut tiden med uvesentlige ting. Noen ganger når han har god tid legger han selv opp til en litt løsere tone, men han er så absolutt ingen person jeg tuller og tøyser med ) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg prater med legen om det jeg er der for. Og ja jeg kan tulle og tøyse med legen. Nå er jeg veldig sjeldent hos legen da.... Men var der jo noen ganger på kontroll da jeg gikk gravid. :0) 0 Siter
hattifnatt1 Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 jeg er bare os legen når det er noe som plager meg,dvs jeg venter alltid lengst mulig før jeg går dit.personlige ting snakker jeg bare om dersom det er relevant for mine plager,fysiske eller psykiske,grunner til at jeg er der.tøyser aldri med legen. men vi kan selvsagt smile,og ha en litt lysere tone, slik jeg har med alle andre mennesker. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Vi spiser melkesjokolade og koser oss. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg kan fleipe med legen min, han er en kjernekar. ) En gang jeg var der for en underlivsgreie endte det med at vi begge to fikk nesten latterkrampe av noe han sa mens han holdt på. *Hehe* Men han er også svært seriøs og dyktig altså. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg fleiper med fastlegen min, spesialistene mine også. Det er nok siden jeg er fast gjest og har en komplisert sykehistorie. Dessuten foregår mye av kontakten via telefon. Men, aller først tar jeg opp det som skal taes opp. Har det aktuelle problemet noe med privatlivet mitt, så sier jeg det, men jeg legger ikke ut i det vide og brede ting som ikke har noen relevans. Jeg nytter tiden min godt. Skriver lapp med det jeg vil ta opp slik at jeg får gjort og bedt om alt jeg ville, og sagt det jeg vil. 0 Siter
pekkaline Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Tuller og fleiper? Det er i så fall han som begynner, men det er helst om det er barna som er der. Snakker bare om private ting dersom det henger sammen med grunnen til at jeg er der. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Legen min var en jeg fleipa med og han fortalte vitser og underfundige historier. Rett og slett en du ikke grua for å stikke innom. :-) Han gikk av med pensjon nå i høst. Dermed har jeg fått en ny lege, som jeg ikke aner annet enn navnet på. 0 Siter
Jølsen Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Hva faen er vitsen med å tulle og fleipe med legen? Legen er legen, det er ikke meningen man skal være kompis med pasientene sine, greit at dere begynner å forstå dette! 0 Siter
Gjest skifte lege Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg kan fleipe med legen min, han er en kjernekar. ) En gang jeg var der for en underlivsgreie endte det med at vi begge to fikk nesten latterkrampe av noe han sa mens han holdt på. *Hehe* Men han er også svært seriøs og dyktig altså. Har du en ung eller gammel lege?.Jeg hadde en som gikk av med pensjon for en del år siden.Fikk en ny lege som er ung men synes ikke at han tar ting alvorlig 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Har du en ung eller gammel lege?.Jeg hadde en som gikk av med pensjon for en del år siden.Fikk en ny lege som er ung men synes ikke at han tar ting alvorlig Min er like gammel som meg, 40 år. Meget dyktig og interessert, føler at han ser _meg_ som menneske og pasient når jeg er der og om vi har god tid kan han godt gå gjennom journalen min og oppdatere seg på hvordan det går med plager jeg har vært der for tidligere f.eks. I tillegg er han sjeldent forsinket når jeg har time og han bruker ikke intercoomen (?), men kommer ut på venterommet og roper inn "personlig", veldig hyggelig. ) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Kan i grunn fleipe og prate om andre private ting også hos legen - men gjøres etter at det jeg er der for er ferdig gjennomgått. Og om han ikke er i tidsnød. Veldig sjelden det er forsinkelser når jeg er hos fastlegen min. 0 Siter
Gjest legerertopp Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Klart jeg fleiper og tuller med legen. Det er jo det leger er til for! Hver gang jeg er der setter vi av tid til dette, vi har hver vår vitsebok og så leser vi opp vitser for hverandre! Etter det kjører vi hvert vårt stand-up show for hverandre vi har forbredt! Gjerne med et medisinsk tema! 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 ''Tuller du og fleiper med legen?'' He he, jeg prøver, og etter 10 år har han endelig skjønt at det er det jeg gjør ;-) (Bare sånne tørrvittige kommentarer og sånt da, ikke helt frislipp av latter og moro...!) Jeg snakker ellers bare om det jeg kommer for, ikke om private forhold utenom, jeg føler at legen er fagmann og skal ta seg av det sykdomsmessige :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Nei, jeg tuller ikke som regel. Jeg forteller ham hva det feiler meg og hva han skal gjøre fordi han sjelden har noe forslag selv og spør meg hva jeg synes. Men hvis han ikke er enig så gjør han ingenting. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg har verdens beste lege, og føler jeg kan snakke med ham om alt. Vi snakker om private ting, og tuller masse Og så er vi alvorlige og får snakket om grunnen til at jeg er der også Kunne ikke tenke meg å bytte i det hele tatt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.