Gå til innhold

Penger til livsopphold i OSLO.

Anbefalte innlegg

Gjest Sosial-søker
Skrevet

Er det noen som vet hva man får i livsopphold pr. mnd som enslig voksen i Oslo?

(da mener jeg ikke dekning av husleie og tilskudd til andre ting, men kun selvs livsoppholds-satsen)?

Takker for svar

Skrevet

5600 kr. Venninna mi som jobber på NAV har vært her i dag og vi diskuterte faktisk det.

Gjest Sosial-søker
Skrevet

Ok..men dette samsvarer ikke med det Dorthe i et annet innlegg skriver.

Og dessuten..dette er VEILEDENDE satser..

Jeg har lest på nettet at det varierer helt opp til 115% i utmålingen av sosialstønad til livsopphold, da satsende..som sagt er veiledende og ikke noe kommunene MÅ følge..

Derfor igjen: Hva er de VIRKELIGE satsende for sosialstønad til livsopphold i OSLO?

Og da mener jeg hva man kan få fra sosialkontoret...ikke hva som legges til grunn for livsopphold ved påleggstrekk, gjeldsordning osv..for det er helt andre satser som angis på dette området..det er hvor mye man har rett til å ha igjen av EGNE penger.

Gjest høstløv
Skrevet

Ok..men dette samsvarer ikke med det Dorthe i et annet innlegg skriver.

Og dessuten..dette er VEILEDENDE satser..

Jeg har lest på nettet at det varierer helt opp til 115% i utmålingen av sosialstønad til livsopphold, da satsende..som sagt er veiledende og ikke noe kommunene MÅ følge..

Derfor igjen: Hva er de VIRKELIGE satsende for sosialstønad til livsopphold i OSLO?

Og da mener jeg hva man kan få fra sosialkontoret...ikke hva som legges til grunn for livsopphold ved påleggstrekk, gjeldsordning osv..for det er helt andre satser som angis på dette området..det er hvor mye man har rett til å ha igjen av EGNE penger.

Jeg vet ikke hva en virkelig får utbetalt, tror det varierer fra kommune til kommune, jeg fant bare et rundskriv fra departementet med veiledende satser.

Satsene er jo avhengig av hvilken sivilstand du har, om du er enslig, har barn og om dere er et par med eller uten barn.

Gjest Sosial-søker
Skrevet

Jeg vet ikke hva en virkelig får utbetalt, tror det varierer fra kommune til kommune, jeg fant bare et rundskriv fra departementet med veiledende satser.

Satsene er jo avhengig av hvilken sivilstand du har, om du er enslig, har barn og om dere er et par med eller uten barn.

Jo, det forstår jeg jo, men TROR jeg oppga i første innlegg at jeg er: Enslig, bor ikke sammen med noen (ingen barn heller),samt bor i Oslo:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jo, det forstår jeg jo, men TROR jeg oppga i første innlegg at jeg er: Enslig, bor ikke sammen med noen (ingen barn heller),samt bor i Oslo:-)

Svaret mitt var en generell kommentar til linken om de veiledende satser.

Gjest Sosial-søker
Skrevet

Svaret mitt var en generell kommentar til linken om de veiledende satser.

Oki:-)

Takker for det da.

Uff ja, det er ikke lett å bli klok på de der reglene og satser over alt. Ikke lett å vite hva man skal forholde seg til heller.

Forresten..må NESTEN le litt.. Har sittet å surfet rundt på nettet ang dette og igrunnen ikke blitt noe klokere (foruten om at "Dorte" har fortalt om hva satsen er da men) Over alt står det at man har anlednig til å klage...men ingen ting om HVA MAN HAR RETT PÅ.

Hvordan i det huleste skal det være mulig å klage da?

Skrevet

Takker for det da.

Uff ja, det er ikke lett å bli klok på de der reglene og satser over alt. Ikke lett å vite hva man skal forholde seg til heller.

Forresten..må NESTEN le litt.. Har sittet å surfet rundt på nettet ang dette og igrunnen ikke blitt noe klokere (foruten om at "Dorte" har fortalt om hva satsen er da men) Over alt står det at man har anlednig til å klage...men ingen ting om HVA MAN HAR RETT PÅ.

Hva med å tjene penger selv????

Gjest høstløv
Skrevet

Takker for det da.

Jeg, surfa lit jeg og, på de forskjellige kommuner, men jeg fant ingen opplysninger om hva sosialhjelpsatsene var, utover at en kan få sosialhjelp.

Sidene til Oslo kommune er ikke tilgjengelige i dag, så der var det ikke mulig å søke.

Gjest Sosial-søker
Skrevet

Jo, allerhelst ville jeg gjort det, og har i alle år arbeidet full stilling, men av årsaker som vil være alt for langt å fortelle om (og som i grunnen ikke har noe med selve spørsmålet mitt å gjøre) har min livssituasjon blitt snudd totalt opp ned, og jeg har sett meg nøst til å søke om livsopphold...men i påvente av svar så har jeg derfor spurt om HVA man får i livsopphold i Oslo..for at jeg kan forbrede meg på hva jeg kan vente..eller ikke forvente..for den saks skyld.

Gjest høstløv
Skrevet

NAV er blitt så treg med å få behandlet søknader om forskjellige typer stønader, at mange syke mennesker er nødt til å søke sosialstønad i mellomtiden.

Husk at ikke alle har det like greit!

Skrevet

Takker for det da.

Hvis du ikke har noen inntekt, er enslig, vil du få dekket husleie, strøm og 5600 kr i Oslo. Har du store medisinutgifter kan de dekke det etter skjønn. Har du bil, kan de dekke de utgiftene etter skjønn osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...