Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Hvor gammel er man når man er gammel? Før i tiden virket jo folk eldre enn det de gjør i dag når man tenker på klesstilen,i dag farger man håret og staser seg opp med stilige klær og sminke. Som barn tenkte jeg at når noen hadde grått/hvitt hår,da var de gamle da,nå tenker jeg at gammel er å bo på et eldrehjem og å trenge hjelp til å mates osv. Man er ikke eldre enn man føler seg selv : - ) 0 Siter
Luska Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Alle over 75 er gamle. ;o) Blir litt som dattera mi, som spør når gamle dager var... 0 Siter
AAA Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Gammel er det som til enhver tid er 10 år eldre enn min mor. For hun er nemlig ikke gammel. ;-) PS. Hun er nå 73. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Gammel er det som til enhver tid er 10 år eldre enn min mor. For hun er nemlig ikke gammel. ;-) PS. Hun er nå 73. Hehe,ja sånn kan det sies : - ) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Alle over 75 er gamle. ;o) Blir litt som dattera mi, som spør når gamle dager var... Ja,når var gamle dager? : - ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Ja,når var gamle dager? : - ) Den gang alt var svart/hvitt (gamle bilder). Mamma, fantes det ikke farger da du var liten? ;-) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1226915000' post='4016489] Den gang alt var svart/hvitt (gamle bilder). Mamma, fantes det ikke farger da du var liten? ;-) Hehe,ja enig med den : - ) Og når de ikke hadde vaskemaskin.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Ja,når var gamle dager? : - ) Gamle dager, var da foreldrene mine var unge. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Gamle dager, var da foreldrene mine var unge. Ok,når jeg tenker på gamle dager tenker jeg når besteforeldrene mine var unge. 0 Siter
Luska Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Ja,når var gamle dager? : - ) Det var da mine besteforeldre var unge. Alt før 2. verdenskrig er gamle dager for meg. Mine foreldre vokste opp på 50-tallet, og jeg klarer ikke helt å kalle det for gamle dager. Men for datteren min vil sikkert 50-tallet være gamle dager. ) 0 Siter
adelie Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Ok,når jeg tenker på gamle dager tenker jeg når besteforeldrene mine var unge. Jeg tenker at det er veldig lenge siden 50-tallet, mye har skjedd i utvikling, (og til det verre også forsåvidt). Men gamle dager? Mellomkrigstiden, kanskje? Og gammel? Det er helt forskjelling fra person til person. Noen blir gamle når de er 70, noen ikke før de er 85. Jeg ville si 80 er ganske gammelt. Men de som lever til de er 95 og er i full "vigør", de er ikke gamle når de er 80. De blir gamle senere enn andre. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg tenker at det er veldig lenge siden 50-tallet, mye har skjedd i utvikling, (og til det verre også forsåvidt). Men gamle dager? Mellomkrigstiden, kanskje? Og gammel? Det er helt forskjelling fra person til person. Noen blir gamle når de er 70, noen ikke før de er 85. Jeg ville si 80 er ganske gammelt. Men de som lever til de er 95 og er i full "vigør", de er ikke gamle når de er 80. De blir gamle senere enn andre. Enig,det er litt forskjellig. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg fikk helt sjokk da jeg ble invitert til onkels 60 års-lag. Han er jo knapt 50- føles det. Han er kjempeungdommelig. Skulle ikke tru mamma er 64 heller egentlig. Svigers på 72 og 75 kunne like gjerne vært på alder med mormor og morfar som er 90 og 93. Jeg syns mormor og morfar er ungdommelige til å være nesten 100. Og i den kategorien passer svigers godt. Det er de som kommer best overens når vi er samlet alle sammen. Når det er sagt har jeg venninner som har vært "kjerringer" siden vi gikk ut av ungdomsskolen. Men jeg har inntrykk av at det stemmer det de sier med at aldersinntrykk generelt har sunket med 10 år. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg fikk helt sjokk da jeg ble invitert til onkels 60 års-lag. Han er jo knapt 50- føles det. Han er kjempeungdommelig. Skulle ikke tru mamma er 64 heller egentlig. Svigers på 72 og 75 kunne like gjerne vært på alder med mormor og morfar som er 90 og 93. Jeg syns mormor og morfar er ungdommelige til å være nesten 100. Og i den kategorien passer svigers godt. Det er de som kommer best overens når vi er samlet alle sammen. Når det er sagt har jeg venninner som har vært "kjerringer" siden vi gikk ut av ungdomsskolen. Men jeg har inntrykk av at det stemmer det de sier med at aldersinntrykk generelt har sunket med 10 år. Ja væremåten til folk har jo utrolig mye å si. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Hehe,ja enig med den : - ) Og når de ikke hadde vaskemaskin.. Oldemora mi hadde vaskemaskin rundt 1910 tror jeg. Og det 0 Siter
Gjest blame Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Gammel er det som til enhver tid er 10 år eldre enn min mor. For hun er nemlig ikke gammel. ;-) PS. Hun er nå 73. Helt enig! Mine foreldre blir nemlig ikke gamle. Så det så!! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Helt enig! Mine foreldre blir nemlig ikke gamle. Så det så!! Mine foreldre blir gamle og syke, dessverre, faren min er 82 og moren min 79. For min del er det bare å se i øynene at faren min lever på lånt tid, med svakt hjerte og innoperert hjerte defibrillator. Heldigvis er de oppegående, de har ikke hjelp men greier seg selv i deres eget hus, dog må broren min hjelpe til med gressklipping og hekkklipping. De er preget av alderen og de må ta hensyn til at de er gamle i deres hverdag. Livet deres går i sakte tempo, energien har de brukt opp og nå er det pensjonisttilværelse for dem. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Mine foreldre blir gamle og syke, dessverre, faren min er 82 og moren min 79. For min del er det bare å se i øynene at faren min lever på lånt tid, med svakt hjerte og innoperert hjerte defibrillator. Heldigvis er de oppegående, de har ikke hjelp men greier seg selv i deres eget hus, dog må broren min hjelpe til med gressklipping og hekkklipping. De er preget av alderen og de må ta hensyn til at de er gamle i deres hverdag. Livet deres går i sakte tempo, energien har de brukt opp og nå er det pensjonisttilværelse for dem. Det må være vanskelig å se at de er reduserte. Føler med deg.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Det må være vanskelig å se at de er reduserte. Føler med deg.. Ja, jeg vet aldri om det kanskje er siste gangen, jeg har sett min far i live, når jeg kjører hjem fra besøk hos de. Men de har et godt liv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.