Gå til innhold

En profesjonell lærer

Anbefalte innlegg

Gjest en profesjon?
Skrevet

Hvordan er en profesjonell lærer?

Her er min mening:

En profesjonell lærer lar seg ikke smiske med. En slik lærer blir ikke mere sint på en elev som de ikke liker enn en elev de liker. De behandler rettferdig.

En profesjonell lærer tåler kritikk og er villig til å tenke over det. Går ikke i forsvar men tar det til etterretning.

En profesjonell lærer er en voksen person som ikke gjør seg til venn med elevene.

En profesjonell lærer samarbeider svært godt med både elevene og foreldrene og kan jobbe selvstendig.

Synes dere læreryrket er en profesjon?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ariadne

5

• laban

3

• org

1

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest leileilei3
Skrevet

En proff lærer er en som ikke overlater læringen til foreldrene!!!

Gjest høstløv
Skrevet

En proff lærer er en som ikke overlater læringen til foreldrene!!!

En proff lærer er en som står for læringen og overlater til foreldrene å følge opp læringen med trening og øving, slik at innlæringen sitter.

Gjest leileilei3
Skrevet

En proff lærer er en som står for læringen og overlater til foreldrene å følge opp læringen med trening og øving, slik at innlæringen sitter.

En proff lærer er ikke en lat lærer som vil at skoledagen skal slutte kl 12.30

Gjest høstløv
Skrevet

En proff lærer er ikke en lat lærer som vil at skoledagen skal slutte kl 12.30

Late lærere finnes ikke.

Det er foreldrene som er late eller uinteresserte i deres egne barns utvikling, hvis de ikke kan avse tid til å hjelpe barna med å få innlæringen til å sitte.

Det er ikke lærene, som bestemmer hvor lenge barna skal gå på skolen hver dag. Det er faktisk nedfeldt i regelverket som regulerer hele skoleverket. Kunnskapsløftet er et slik regelverk.

Gjest leileilei3
Skrevet

Late lærere finnes ikke.

Det er foreldrene som er late eller uinteresserte i deres egne barns utvikling, hvis de ikke kan avse tid til å hjelpe barna med å få innlæringen til å sitte.

Det er ikke lærene, som bestemmer hvor lenge barna skal gå på skolen hver dag. Det er faktisk nedfeldt i regelverket som regulerer hele skoleverket. Kunnskapsløftet er et slik regelverk.

'Late lærere finnes ikke'??

Hehehehe..

Nå kan jeg aldri ta deg seriøst igjen,.

Skrevet

Late lærere finnes ikke.

Finnes det ingen late lærere i det hele tatt?

I min uendelige naivitet trodde jeg latskap var noe som forekom i alle grupper, så lenge de (altså gruppene) ikke er så små at det blir statistisk usannsynlig?

Gjest høstløv
Skrevet

'Late lærere finnes ikke'??

Hehehehe..

Nå kan jeg aldri ta deg seriøst igjen,.

Var de late mennesker, så hadde de funnet seg et annet yrke.

Har du noen gang satt deg inn i hvor mye en lærer må ordne med, forberede, huske på og konsentrere seg om i løpet av en skoledag.

Samtidig som de har ansvaret for opptil 30 elever i hver eneste klassetime.

Du burde skamme deg, å kalle lærere for late mennesker, det er de, som gir dine barn opplæring til å bli dyktige, slik at de kan få seg et yrke, de vil trives med, når de blir voksne.

Gjest høstløv
Skrevet

Finnes det ingen late lærere i det hele tatt?

I min uendelige naivitet trodde jeg latskap var noe som forekom i alle grupper, så lenge de (altså gruppene) ikke er så små at det blir statistisk usannsynlig?

Jeg tror ikke at det finnes late lærere, for var de late av natur, så vil de søke seg over i andre mindre krevende yrker.

Gjest leileilei3
Skrevet

Jeg tror ikke at det finnes late lærere, for var de late av natur, så vil de søke seg over i andre mindre krevende yrker.

Nå må du gi deg, du fremstår jo som regelrett dum her.

Gjest høstløv
Skrevet

Nå må du gi deg, du fremstår jo som regelrett dum her.

Det er slik en svarer, når en er gått tom for reelle resonnementer og ikke greier å argumentere på et normalt nivå. Da tyr en til slike karakteristikker av andre.

Gjest leileilei3
Skrevet

Det er slik en svarer, når en er gått tom for reelle resonnementer og ikke greier å argumentere på et normalt nivå. Da tyr en til slike karakteristikker av andre.

Kryp tilbake til hulen ditt troll!!!

Gjest høstløv
Skrevet

Kryp tilbake til hulen ditt troll!!!

På seg selv kjenner man igjen andre.

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke absolutt alle har tiltak nok til å velge den utveien.

Det går jo an å utføre en krevende jobb på en måte som ikke er bra nok - altså slik at kravene ikke blir oppfylt.

Det tror jeg finnes eksempler på i alle yrkesgrupper. Men det er nok mange yrker der det er lettere å skjule at man gjør en dårlig jobb.

Gjest leilielei3
Skrevet

På seg selv kjenner man igjen andre.

Du får rulle litt rundt i stua i rullestolen og gjøre deg klar til leselystaksjonen!

Ser jo ikke ut til at du har annet å gjøre..

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke absolutt alle har tiltak nok til å velge den utveien.

Det går jo an å utføre en krevende jobb på en måte som ikke er bra nok - altså slik at kravene ikke blir oppfylt.

Det tror jeg finnes eksempler på i alle yrkesgrupper. Men det er nok mange yrker der det er lettere å skjule at man gjør en dårlig jobb.

Sitat: "Det går jo an å utføre en krevende jobb på en måte som ikke er bra nok - altså slik at kravene ikke blir oppfylt."

Det skal jeg være enig med deg i.

Å kalle lærere for late, for om de ikke greier jobben på den måten, som foreldrene til enhver tid krever av dem, det synes jeg er for drøy.

Skrevet

Sitat: "Det går jo an å utføre en krevende jobb på en måte som ikke er bra nok - altså slik at kravene ikke blir oppfylt."

Det skal jeg være enig med deg i.

Å kalle lærere for late, for om de ikke greier jobben på den måten, som foreldrene til enhver tid krever av dem, det synes jeg er for drøy.

Ikke uenig i det.

Jeg var bare uenig i at det ikke finnes late lærere overhodet. Men det var en avsporing av temaet.

Gjest høstløv
Skrevet

Du får rulle litt rundt i stua i rullestolen og gjøre deg klar til leselystaksjonen!

Ser jo ikke ut til at du har annet å gjøre..

Jeg er forsvarer av lærerstanden i Norge.

Gjest leileilei3
Skrevet

Jeg er forsvarer av lærerstanden i Norge.

Det har vi skjønt rulla...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...