Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vin er av de virkelig bedre gavene jeg får! Også ville jeg likt å få hjemmelaga syltetøy (særlig sånt som er litt eksotisk og kan brukes til gode oster!), gode olivenoljer eller aller helst en trøffelolje, og tørka steinsopp.

Dorullnisser kan jeg styre meg for. Virkelig. Og annen hjemmesnekra julepynt. Men det er fortsatt bedre enn nips fra Ikea.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

4

• Speak

3

• Debra-irl

2

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

stakkars deg...

Er nok heller deg det er syns på, stakkar.

Skrevet

Ja gjerne!

Den har ligget litt lenge da, så den er litt skrukkete.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig med hjemmelagde ting. Da vet jeg at vedkommende virkelig har brukt tid og energi på _meg_.

Selvsagt forutsetter dette at det er ikke er voksne mennesker som gir meg strøkne perlebrett eller dorullkjernenisser ;)

Men hjemmebakte brød, hjemmelaget syltetøy, strikkede ting, fine smykker osv blir jeg utrolig glad for.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig med hjemmelagde ting. Da vet jeg at vedkommende virkelig har brukt tid og energi på _meg_.

Selvsagt forutsetter dette at det er ikke er voksne mennesker som gir meg strøkne perlebrett eller dorullkjernenisser ;)

Men hjemmebakte brød, hjemmelaget syltetøy, strikkede ting, fine smykker osv blir jeg utrolig glad for.

Hva med god hjemmebrent?

Skrevet

Jeg syr vesker og sånt av skinn som jeg gir bort. Selskinn og reinskinn for det meste. Og jeg har absolutt inntrykk av at det blir satt pris på, siden det blir mye brukt og de bestiller flere for å gi i gaver selv ved neste anledning.

Setter stor pris på å få hjemmelaga ting sjøl - brente mandler, småkaker, likør, lys, såpe, tova sitteunderlag, strikkasokker osv osv. Helst bruks/forbruksting.

Sjansen for at kjøpte gaver ikke faller i smak er desto større.

Gjest så det så, syns jeg
Skrevet

Etter å ha lest tråden her, så er min oppfatning av deg at du er en bortskjemt unge. Og jeg ville ikke gitt deg gave i det hele tatt, hverken kjøpt eller laget...

Gjest kjøptegavertakk
Skrevet

Jeg syr vesker og sånt av skinn som jeg gir bort. Selskinn og reinskinn for det meste. Og jeg har absolutt inntrykk av at det blir satt pris på, siden det blir mye brukt og de bestiller flere for å gi i gaver selv ved neste anledning.

Setter stor pris på å få hjemmelaga ting sjøl - brente mandler, småkaker, likør, lys, såpe, tova sitteunderlag, strikkasokker osv osv. Helst bruks/forbruksting.

herregud.. haddde blitt sur hadde jeg fått noe hjemmelagd dritt i skinn gitt.

Gjest ssssssssssssssss
Skrevet

Den har ligget litt lenge da, så den er litt skrukkete.

det går fint!

Skrevet

herregud.. haddde blitt sur hadde jeg fått noe hjemmelagd dritt i skinn gitt.

Men hvis noen hadde gått på Husfliden eller Hurtigruta og kjøpt ei av mine vesker til deg, da? Hadde det vært bedre? Det hadde i hvert fall blitt mye dyrere ;)

Skrevet

Hva med god hjemmebrent?

Kan man sikkert ha i, om man ønsker det :)

Skrevet

Enig. Nyttige, hjemmelagde gaver er helt toppers. Raggsokker, for eksempel. :o)

Ja, det har jeg strikket til flere barn, og de blir faktisk skikkelig glade (mora strikker ikke). Deilig å se at de er i bruk:-)

Skrevet

varierer veldig på hva det er, men ja...noe av det er ikke det store. man bør vel tenke at tanken teller mest. synes man alltid skal se an hva personen man gir til faktisk liker, ikke gi noe bare for å gi noe.

Skrevet

''Helst bruks/forbruksting. ''

Helt enig. De eksemplene du kom med var fine:-)

Men som andre i tråden her har påpekt, kan jeg styre meg over tanken på alskens "pynteting" laget av andres barn, av typen "malt makaroni klistret på pappeske" el lign.

Gjest vilhakjøptegaver
Skrevet

Men hvis noen hadde gått på Husfliden eller Hurtigruta og kjøpt ei av mine vesker til deg, da? Hadde det vært bedre? Det hadde i hvert fall blitt mye dyrere ;)

Hadde blitt sur uansett hadde jeg fått noe skinn...

Skrevet

Jeg elsker slike julegaver, og jeg skulle mer enn gjerne fått flere sånne.

Jeg også!

Gjest detteelskerjeg
Skrevet

Jeg blir iallfall glad for hjemmelagede gaver :-) men det som frusterer meg er f.eks til jul og bursdagene mine er at ikke familie og venner som kjøper gaver ikke kan forstå at det jeg ønsker meg mest av alt er gavekort på fotpleie, massasje, hudpleie etc. som jeg setter mest pris på.... og ja De har fått det inn med tesje...men ikke søren..Jeg får konsekvent allslags eksklusivt dekketøy, bilder og kunst kjøpt på ett eller annet atelier..så her tror jeg jammen mine kjære kunne spart litt penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...