Gå til innhold

Oppsigelse

Gjest lyst å slutte..

Anbefalte innlegg

Gjest lyst å slutte..
Skrevet

Jeg begynte i september i en deltidsjobb, men trives ikke så bra. Det er ikke noe med arbeidsmiljø eller noe, men det er med funksjonshemmede mennesker, og jeg liker ikke jobben rett og slett, den passer ikke for meg (må vel kunne gå an å være så ærlig å si det uten at det er diskriminerende?) Har ingen annen grunn enn det.

Så jeg har vurdert å si opp, det er jo en del av prøvetiden min, så har kort oppsigelsestid. Men jeg er litt usikker på om eller hvordan jeg skal begrunne det.

1. Trenger jeg begrunne oppsigelsen? Si det er pga personlige årsaker eller noe?

2. Noe av poenget med prøvetiden er vel at arbeidsgiver skal se om jeg passe i jobben og at jeg kan se om jeg synes jeg passer. Da er det vel en fair sak å si opp eller? (Arbeidsgiver kan vel ikke bli sint eller noe?)

Jeg vet jeg kanskje burde prøve litt lenger, men var så ivrig med å få meg jobb at jeg ikke tenkte over at jeg ikke trives i sånne jobber. Gruer meg hver gang til å gå på jobb. Bør jeg jobbe med meg selv for å klare dette, eller er det like greit å si opp? Hva synes dere?

Skrevet

Jeg synes det er flott at du innser dette mens du er i prøvetiden. Gi beskjed med en gang slik at arbeidsgiver ikke "investerer" mer tid i deg.

Så kan du heller jobbe med å få en jobb du trives i:-)

(Håper bare ikke at du går konkurs i mellomtiden - det er ikke så enkelt å få jobb nå for tiden.)

Persille1365381127
Skrevet

Du trenger ikke begrunne det, du kan bare skrive at du sier opp med virkning fra slik og sånn dato.

Og signere.

Men de kommer sikkert til å spørre, og da kan du jo velge om du vil være ærlig. Jeg ville nok vært det, det er en fair sak at man ikke liker jobben likevel.

Gjest lyst å slutte
Skrevet

Jeg synes det er flott at du innser dette mens du er i prøvetiden. Gi beskjed med en gang slik at arbeidsgiver ikke "investerer" mer tid i deg.

Så kan du heller jobbe med å få en jobb du trives i:-)

(Håper bare ikke at du går konkurs i mellomtiden - det er ikke så enkelt å få jobb nå for tiden.)

Hehe, går nok ikke konkurs uansett, for er student så får jo studielån!:) Har tidligere ikke hatt deltidsjobb, bare jobba hele sommeren. Men det er alltid like kjipt i april \ mai da jeg ikke har noe igjen fra sommeren og i slutten av måneden da, da er det ikke alltid jeg spiser middag, for vil prioritere andre ting;) så en deltidsjobb har vært deilig.

Skrevet

Det er helt "fair" å si opp på det grunnlaget du har. Hvis du ikke trives gjør du heller ikke en god nok jobb. Og dette er jo ekstra viktig når du jobber med mennesker!

Du trenger egentlig ikke begrunne din oppsigelse. Men kan jo bare si at du har innsett/føler at "jobben ikke er den rette for deg" uten å gå i nærmere detaljer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...