random1365380890 Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Er det noe særlig "sunnere"? samboeren min er helt hysterisk når det gjelder å kjøpe sunne ting, og jeg bryr meg ikke så veldig, bare for morroskyld så jeg på innholdet i vanlig vs fullkorn, og ble ikke så mye klokere, er det fordi det er 8g mer korn? det er vel samme innhold av karbohydrater som er "farlig" 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Det skal mette mer, og være sunnere for blodsukkeret. Min søster har diabetes, og hun har lært at det er sunnere å spise fullkorn pasta, enn vanlig pasta. Fullkornris er også bedre enn vanlig hvit ris. Vi har også godt over til fullkornris og pasta. Like godt, og sunnere ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Fullkornpasta har mye høyere fiberinnhold enn vanlig pasta, noe som gjør at karbohydratene blir langsommere. Den har også høyere innhold av vitaminer og mineraler enn vanlig pasta. 0 Siter
random1365380890 Skrevet 17. november 2008 Forfatter Skrevet 17. november 2008 Fullkornpasta har mye høyere fiberinnhold enn vanlig pasta, noe som gjør at karbohydratene blir langsommere. Den har også høyere innhold av vitaminer og mineraler enn vanlig pasta. ca 5g mer fiber pr100g, som sagt er jeg ikke noe noen ekspert, men ser for meg dette "sunne" alternativet ikke utgjør så mye på et spaghettimåltid i ny og ne, må også si meg uenig med den andre at det smaker det samme, det gjorde det ikke. 0 Siter
Jølsen Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Det skal mette mer, og være sunnere for blodsukkeret. Min søster har diabetes, og hun har lært at det er sunnere å spise fullkorn pasta, enn vanlig pasta. Fullkornris er også bedre enn vanlig hvit ris. Vi har også godt over til fullkornris og pasta. Like godt, og sunnere ;o) Du kan si at det er godt og sunt, men at det smaker det samme er bare pisspreik. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Du kan si at det er godt og sunt, men at det smaker det samme er bare pisspreik. Nei, det smaker ikke det samme. Det smaker faktisk bedre;) 0 Siter
Jølsen Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Nei, det smaker ikke det samme. Det smaker faktisk bedre;) Tja, alt til sin tid. Ikke all pasta er godt til samme rett. Believe you me. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Tja, alt til sin tid. Ikke all pasta er godt til samme rett. Believe you me. Dem om det, Rigemor. Dem om det. 0 Siter
adelie Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Forskjellen er som mellom grovt brød og loff. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 ca 5g mer fiber pr100g, som sagt er jeg ikke noe noen ekspert, men ser for meg dette "sunne" alternativet ikke utgjør så mye på et spaghettimåltid i ny og ne, må også si meg uenig med den andre at det smaker det samme, det gjorde det ikke. ''må også si meg uenig med den andre at det smaker det samme, det gjorde det ikke.'' Enig med deg, det smaker ikke helt det samme, og konsistensen er også annerledes enn i vanlig pasta. Synes vanlig pasta er litt bedre, men har for det meste gått over til fullkornspasta likevel (så blir pastamåltidene noe sunnere, i hvertfall). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.