Gå til innhold

Jente innkalt til Sivilforsvaret

Anbefalte innlegg

Gjest Not thrilled...
Skrevet

Har noen av dere damer blitt det samme eller har venninner som er blitt det? Og har du hørt historier om hva som har skjedd med folk som har nektet?

Jeg gruer meg veldig til dette. Burde ikke det vere frivillig?

Skrevet

Det går så bra, atte. Personlig hadde jeg valgt å avtjene verneplikt, da. Masse fine menn i uniform, hehe! ;-)

Skrevet

Om du har fylt 28 år, ikke har fått barn eller blitt lege eller noe sånt, så er du per def klar for siviltjeneste.

Jeg ble innkalt og innrullert, men ble gravid i tide til å slippe kurs og øvelser.

Gjest Not thrilled...
Skrevet

Om du har fylt 28 år, ikke har fått barn eller blitt lege eller noe sånt, så er du per def klar for siviltjeneste.

Jeg ble innkalt og innrullert, men ble gravid i tide til å slippe kurs og øvelser.

Reglene må ha blitt endret i.o.m at jeg er 23... så de kaller vel inn fra 18-19 år og oppover til 65 år.

Jeg har ikke anledning til å reise på kurs og tape masse penger (!) Jeg har hus,bil og regninger som skal betales og husdyr som skal ha stell og mat.

Jeg blir rett og slett rasende og fortvilet på dette her.

Dette burde jo vere for folk som har interesse av det og tid til det?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226949905' post='4017058]

Det går så bra, atte. Personlig hadde jeg valgt å avtjene verneplikt, da. Masse fine menn i uniform, hehe! ;-)

''Masse fine menn i uniform, hehe! ;-)''

Hvorfor satte ingen meg på den tanken for 20 år siden!? *Sikle*

Skrevet

''Masse fine menn i uniform, hehe! ;-)''

Hvorfor satte ingen meg på den tanken for 20 år siden!? *Sikle*

Spør deg hvorfor jeg gjennomførte det for 12-13 år siden, hehe! ;DDD

Skrevet

Jeg var inne for endel år siden, rundt 1990 engang. Tre ukers tjeneste. Lærte mye førstehjelp bl.a. Fint å tenke tilbake på, men der og da var det nok ikke fullt så morsomt. Sivilfosvaret i uka, og innom jobben for å ta unna det viktigste i helgene. Jeg fikk full lønn fra arbeidsgiver, så jeg var heldig. Jeg har forresten aldri blitt innkalt til repetisjonsøvelse, men jeg har fremdeles hjelm, støvler og uniform liggende på loftet. Uniforma har helt sikkert krympa!

Skrevet

Venninna mi var rask til å gifte seg med kjæresten sin, da slapp hun. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226949905' post='4017058]

Du er jo ikke en Lotte for ingenting! :-)

Skrevet

Du er jo ikke en Lotte for ingenting! :-)

*haha* Sånn lotte har jeg aldri vært :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...