Gå til innhold

Anbefal en god film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte ikke du om bokanbefalinger, da? ;-)

Ja, jeg tenkte kun èn bok da, og da bør det være en meget bra bok. :-)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

11

• morsan

5

• candyqueen_83

3

• Yeah_Right!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227003555' post='4017490]

Ja, jeg tenkte kun èn bok da, og da bør det være en meget bra bok. :-)

OK! :-)

Vedr filmer, tenkte jeg at jeg skulle anbefale deg noen oldies but goldies. Du har sikkert sett de fleste (du burde ihvertfall ha gjort det!*S*), men i tilfelle du har huller i allmenndannelsen, nevnes i fleng:

* Da Han møtte Henne

* Fornuft og følelser (tenker alltid på Babette når jeg ser den)

* Fire brylluper og en gravferd

* Love Actually

* Singin' in the rain

Kommer kanskje tilbake med flere:-)

Skrevet

Vet ikke om du mener nyere filmer eller filmer generelt, men har du sett:

-Frihetens regn

-De mistenkte

-Pulp Fiction

-Fight Club

-Seven

-Boondock saints

-Pay it forward

-Midnight in the garden of good en evil

Alle er svært severdige!

Skrevet

-Frihetens regn

-De mistenkte

-Pulp Fiction

-Fight Club

-Seven

-Boondock saints

-Pay it forward

Alle er svært severdige!

Du glemte Kill Bill! ;)

Skrevet

OK! :-)

Vedr filmer, tenkte jeg at jeg skulle anbefale deg noen oldies but goldies. Du har sikkert sett de fleste (du burde ihvertfall ha gjort det!*S*), men i tilfelle du har huller i allmenndannelsen, nevnes i fleng:

* Da Han møtte Henne

* Fornuft og følelser (tenker alltid på Babette når jeg ser den)

* Fire brylluper og en gravferd

* Love Actually

* Singin' in the rain

Kommer kanskje tilbake med flere:-)

Haha, her var det mange damefilmer. Mannen min ville daua om jeg hadde foreslått av vi så en av disse sammen! ;P.

Skrevet

Haha, her var det mange damefilmer. Mannen min ville daua om jeg hadde foreslått av vi så en av disse sammen! ;P.

Jeg vet at min man liker minst et par-tre av dem! :-)

Men ofte er det slik at "seeing is believing", og han protesterte først på at vi skulle se "Stekte grønne tomater" (som jeg glemte å føre opp i forrige liste), men etter å ha sett den var han helt enig i at det var en flott film:-)

Skrevet

Du glemte Kill Bill! ;)

Kunne vært med den/de også, ja.

Skrevet

Jeg vet at min man liker minst et par-tre av dem! :-)

Men ofte er det slik at "seeing is believing", og han protesterte først på at vi skulle se "Stekte grønne tomater" (som jeg glemte å føre opp i forrige liste), men etter å ha sett den var han helt enig i at det var en flott film:-)

Ja, skjønner hva du mener - en god film er tross alt en god film!

Men antar jeg kan like å se en god del typiske halvdårlige damefilmer med gjenkjennelige situasjoner. Likesom min mann kan like å se en del halvdårlig action. Hvilket jeg synes er pyton.

Skrevet

Kunne vært med den/de også, ja.

Synes liksom den passet i samlingen du nevnte :).

Skrevet

Synes liksom den passet i samlingen du nevnte :).

Stemmer nok det. Var jo noen Tarantino filmer der. Men prøvde å lage en liste med litt forskjellig.

Skrevet

Ja, skjønner hva du mener - en god film er tross alt en god film!

Men antar jeg kan like å se en god del typiske halvdårlige damefilmer med gjenkjennelige situasjoner. Likesom min mann kan like å se en del halvdårlig action. Hvilket jeg synes er pyton.

''Men antar jeg kan like å se en god del typiske halvdårlige damefilmer med gjenkjennelige situasjoner. Likesom min mann kan like å se en del halvdårlig action. Hvilket jeg synes er pyton.''

Enig på generelt grunnlag, men dersom dette på noen som helst måte skulle være relatert til min liste, vil jeg protestere _kraftig_ på ethvert hint om at noen av filmene er i kategorien "halvdårlige damefilmer"! :-)

Skrevet

-Frihetens regn

-De mistenkte

-Pulp Fiction

-Fight Club

-Seven

-Boondock saints

-Pay it forward

Alle er svært severdige!

Hvis du liker den type filmer, burde du se den koreanske (hvis du ikke allerede har sett) Oldboy, helt utrolig bra. Samme genre som du nevnte, men helt klart en av de bedre i rekka.

Skrevet

''Men antar jeg kan like å se en god del typiske halvdårlige damefilmer med gjenkjennelige situasjoner. Likesom min mann kan like å se en del halvdårlig action. Hvilket jeg synes er pyton.''

Enig på generelt grunnlag, men dersom dette på noen som helst måte skulle være relatert til min liste, vil jeg protestere _kraftig_ på ethvert hint om at noen av filmene er i kategorien "halvdårlige damefilmer"! :-)

Hehe, var overhodet ikke ment slik, da! :P

Selv om jeg kanskje ikke vil tenke på disse filmene som de beste jeg vet.

Skrevet

Det var noen her som nevnte serier. Jeg er hekta på Heroes og Dexter. Det er så hyggelig å følge med i. (Vel, mange vil kanskje ikke akkurat kalle disse to seriene for hyggelige;-)

Skrevet

Og hvis du ikke har sett den gode gamle danske filmen Den eneste ene, så er den et must. Skikkelig god romantisk komedie, blir i så godt humør av å se den:-)

Skrevet

"Om forladelse" - en nydelig, dog litt trist film...

Hei! Hvordan går det med dere? Kom ikke inn på CaringBridge-linken sist jeg prøvde. Tenker på dere. *klem*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227011717' post='4017612]

Hei! Hvordan går det med dere? Kom ikke inn på CaringBridge-linken sist jeg prøvde. Tenker på dere. *klem*

Den siden er da åpen og oppdatert?

Skrevet

Den siden er da åpen og oppdatert?

Fikk det ikke til. Mulig jeg har feil link, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...