Gå til innhold

Kreve penger tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke fornøyd
Skrevet

Når man melder seg på et kveldskurs som koster over 1000 kr og ordlyden sier:

man skal få innblikk i ulike måter å utføre en spesiell behandling på, hvilke krav som stilles, hva forskning sier, hva som skiller de ulike metodene og om alle kan få denne behandlingen...

..men så viser det seg at kurset kun viser produkter fra en produsent, og det er det rene reklamestuntet.. kan man da kreve penegr igjen? Denne ene produsenten ble ikke nevnt med et ord i innbydelsen til kurset. Jeg føler meg lurt...

Skrevet

Dessverre er det slik at useriøse aktører er spesielt useriøse når det gjelder reklamasjon osv. En seriøs aktør ville nok gitt deg pengene tilbake - men det er altså åpenbart ikke tilfelle her.

Skrevet

Jeg ville krevet pengene tilbake. De kan ikke drive salg og kalle det kurs, uten å informere om sammenhengen.

Spørsmålet blir hva du gjør om de ikke etterkommer kravet ditt. Du kan selvfølgelig tilskrive f.eks. Forbrukerrådet eller ta kontakt med f.eks. FBI på NRK. Evt. sette en advokat på saken, men det koster vel mer enn det smaker.

Gjest ikke fornøyd
Skrevet

''Jeg føler meg lurt...''

Du er lurt.

Ja, det er det jeg også føler. Dette er i utgangspunktet en svært seriøs bedrift som jeg har kjent til i flere år, så jeg er skuffet.

Gjest ikke fornøyd
Skrevet

Dessverre er det slik at useriøse aktører er spesielt useriøse når det gjelder reklamasjon osv. En seriøs aktør ville nok gitt deg pengene tilbake - men det er altså åpenbart ikke tilfelle her.

I utgangspunktet er dette en svært seriøs bedrift, som jeg har kjent til og til dels samarbeidet med i flere år. Så jeg tror jeg skal forsøke meg med en form for kompensasjon her.

Skrevet

Ja, det er det jeg også føler. Dette er i utgangspunktet en svært seriøs bedrift som jeg har kjent til i flere år, så jeg er skuffet.

Da bør du klage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...