adelie Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Er det noen som vet hvordan man beholder proporsjoner i bilder man legge ut på web, når man skal forminske dem? Er det noen tastekombinasjoner som låser bildet, når man dytter i et hjørne? Ehh... dårlig forklart, men noen der ute skjønner??? Eller ev. hvordan låse størrelsen, uten å få veldig dårlig oppløsning, før man legger dem ut. 0 Siter
mirami Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Hvis du vil komprimere bilder kan du feks gjør dette i microsoft picture manager (som er på de fleste maskiner) Da trykker du på rediger bilder - og så er et av alternativene endre bildestørrelse eller komprimer bilde. Prøv deg litt fram så får du det nok til! Enkelt og greit:) 0 Siter
adelie Skrevet 18. november 2008 Forfatter Skrevet 18. november 2008 Hvis du vil komprimere bilder kan du feks gjør dette i microsoft picture manager (som er på de fleste maskiner) Da trykker du på rediger bilder - og så er et av alternativene endre bildestørrelse eller komprimer bilde. Prøv deg litt fram så får du det nok til! Enkelt og greit:) Jeg har endret både piksler og faktisk størrelse, likevel blir det alt for svært når jeg importerer det til en side. Og hvis jeg drar i det, og lagrer, blir det slik - dvs. passe stort. Men det er ingen mulighet for å beholde riktige proporsjoner høyde/bredde. Det er litt rart. Og dumt. Men jeg får fikle videre.... 0 Siter
Maya Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg har endret både piksler og faktisk størrelse, likevel blir det alt for svært når jeg importerer det til en side. Og hvis jeg drar i det, og lagrer, blir det slik - dvs. passe stort. Men det er ingen mulighet for å beholde riktige proporsjoner høyde/bredde. Det er litt rart. Og dumt. Men jeg får fikle videre.... Hold nede Shift-tasten når du drar. 0 Siter
adelie Skrevet 18. november 2008 Forfatter Skrevet 18. november 2008 Hold nede Shift-tasten når du drar. Takk, men det hjelepr ikke. Jeg har fått til før, i et eller annet prog jeg har, å fiksere det i passe størrelse med lav oppløsning, så jeg finner vel ut av det igjen. Jeg skulle bare gjerne hatt høy oppløsning uten så stort bilde. Men uansett, takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.